Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2558
Jeg bruker Ritalin 40 mg, kapsler med modifisert frisetting, og 10 mg tabletter.

Morgen: 1 kapsel (40mg).
Ca kl 14: 1 kapsel (40mg).
Kl 17: 2 tabletter (10mg pr stk).

Men i dag stresset jeg når jeg sto opp, løp ut på tur med hunden, og tok morgendosen når jeg kom inn igjen. Etter ca et kvarter, går det opp for meg at jeg jo tok tablettene mine med én gang jeg sto opp. Gikk for å telle over kapslene, siden jeg åpnet en ny boks på fredag. Joda. Jeg har tatt dobbel morgendose. Jeg ringte legekontoret, og fikk egentlig bare beskjed om å se det an. Jeg spurte hva jeg kunne forvente meg, men det fikk jeg ikke noe godt svar på.

Er det noen her som vet?

Jeg er ei bittelitt bekymret jente her jeg sitter. 🙈
Hei. Du blir nok bare litt mer oppgiret. Hvis du føler deg urolig er dette kun for at du har hat tatt ekstra av medisinen din. Bruk energien til noe fornuftig �� Tegn, spill, dans. Eller gjør arbeid du trenger å få unnagjort. Ha en fin dag, ikke bekymre deg. Dobbel eller trippel dose vill jeg anta at du overlever fint. Hilsen en som har brukt mye sentralstimulerende i sitt liv
IT-Konsulent
Broren min går på concerta, men brukte ritalin før. Vet at han tok dobbeldose noen ganger ved en feil, han slet kun med å sove om han gjorde dette på kveldstid. Mener å huske at han kun ble noe mer livlig og energisk om det gir noen mening.
Sitat av bewaah Vis innlegg
Hei. Du blir nok bare litt mer oppgiret. Hvis du føler deg urolig er dette kun for at du har hat tatt ekstra av medisinen din. Bruk energien til noe fornuftig �� Tegn, spill, dans. Eller gjør arbeid du trenger å få unnagjort. Ha en fin dag, ikke bekymre deg. Dobbel eller trippel dose vill jeg anta at du overlever fint. Hilsen en som har brukt mye sentralstimulerende i sitt liv
Vis hele sitatet...
Takk for oppmuntrende svar! 😊 Jeg har ikke merket så mye annet enn at hendene mine skjelver litt. Ikke hele tiden, men når jeg holder i ting, som mobilen.

Sitat av Grossie Vis innlegg
Broren min går på concerta, men brukte ritalin før. Vet at han tok dobbeldose noen ganger ved en feil, han slet kun med å sove om han gjorde dette på kveldstid. Mener å huske at han kun ble noe mer livlig og energisk om det gir noen mening.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Jeg ringte tilbake til legesenteret nå, for å høre om jeg skal ta den dosen jeg skal ha ca kl 14, eller om jeg skal ta noe mer i det hele tatt i dag. Fikk et fantastisk svar.. "Det må du ta med legen din".. Og når jeg da spurte om de kunne høre med legen, få ham til å ringe meg eller lignende, fikk jeg beskjed om at "han har ledig time på onsdag kl 14.30. Vi har ingen ringelister her". ������ Så dette føles skikkelig enkelt..
Sist endret av Rubberducky33; 4. mars 2019 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rubberducky33 Vis innlegg
Takk for oppmuntrende svar! 😊 Jeg har ikke merket så mye annet enn at hendene mine skjelver litt. Ikke hele tiden, men når jeg holder i ting, som mobilen.



Takk for svar!

Jeg ringte tilbake til legesenteret nå, for å høre om jeg skal ta den dosen jeg skal ha ca kl 14, eller om jeg skal ta noe mer i det hele tatt i dag. Fikk et fantastisk svar.. "Det må du ta med legen din".. Og når jeg da spurte om de kunne høre med legen, få ham til å ringe meg eller lignende, fikk jeg beskjed om at "han har ledig time på onsdag kl 14.30. Vi har ingen ringelister her". ������ Så dette føles skikkelig enkelt..
Vis hele sitatet...
Er du urolig, så ring legevakten og fortell akkurat det du fortalte her. De gangene jeg har bommet på f.eks antibiotika, så har de alltid gitt meg et svar uten at jeg må dra dit fysisk.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt vanlig at man blir litt skjelven ved høy dosering. Man blir også litt engstelig. Det samme skjer om man får i seg for mye koffein.
Ubehagelig, men vanlig bivirkning.
Jeg ringte tilbake til legesenteret nå, for å høre om jeg skal ta den dosen jeg skal ha ca kl 14, eller om jeg skal ta noe mer i det hele tatt i dag. Fikk et fantastisk svar.. "Det må du ta med legen din".. Og når jeg da spurte om de kunne høre med legen, få ham til å ringe meg eller lignende, fikk jeg beskjed om at "han har ledig time på onsdag kl 14.30. Vi har ingen ringelister her". ������ Så dette føles skikkelig enkelt..[/quote]


Hørtes jaggu ut som vi har samme lege Jeg og rota litt med smertestillende her om dagen, og da fikk jeg beskjed om at legen kunne ringe meg i slutten av uke Men åssen er formen? Slått deg til ro med litt for mye energi
Du får rett og slett økt sjanse for å oppleve bivirkningene. Et friskt menneske vil helt klart overleve å ta dobbel dose ritalin. Trippelt også. Ellers så er jo tankekjør og angst en av bivirkningene, Jeg ville bare fortsatt som vanlig, og hvis jeg hadde blitt syk så ville jeg ha ringt legevakten og hørt hva de tenkte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du har behov for å snakke med autoriteter for å døyve evt. angst kan giftinformasjonen vere eit greit alternativ å ringe - 22 59 13 00 - dei kan gi generell informasjon som kan berolige litt om du har behov for å få det frå autoriteter