Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 15063
Hei! Jeg skal til Gdansk, i polen for første gang å lurte på hvordan valuta forskjellen er der ettersom ting er mye "billigere" i polen en Norge. Har tenkt til å kjøpe meg en ny iphone å lurte på om de elektronikk proudktene di selger der er like dyre eller noen kroner billigere? Noen som har erfaring?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, ser ikke ut som om det egentlig er så utrolig mye billigere. MediaMarkt er vel kanskje ikke verdens billigste, men fant ikke noe stort billigere på Ceneo.pl.

https://mediamarkt.pl/telefony-i-sma...ing=iphone%20X

https://imma.gr/71724x064b0

Husk at du ikke får noe reklamasjonsrett. En tusing ekstra for en 5-års "garanti" og norsk forbrukerstøtte er vel verdt det.

(Råd om du vil finne priser på noe i utlandet:

translate.google.com -> "price checker" fra engelsk til [landets språk] -> søk på google -> bruk første resultat.)
Sist endret av Freddy_fred5; 26. juni 2018 kl. 00:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Elektronikk er billig i Noreg. Einaste landet der mange ting er signifikant billigare eg har komt over er USA.
Skal du ha billigere apple produkter må du vel nesten vente til krona er skikkelig sterk igjen? Vet det var mange som sparte litt på å handle iphone, tablets etc mens de var i usa når kursen lå på en femmer. Nå er vel dollaren for dyr vel til at det blir noe særlig å spare i andre land.

Hva med en android da? Det er mye fete android mobiler ute nå. 1+6, Huawei P20, Xiaomi, Mate 10 Pro, Honor, Pixel 3 kommer i august/sept. Note 9 i oktober ish. Lg v40 rundt samme tid. One plus 6 + kommer og til høsten. Det betyr også at prisen på dagens toppmodeller faller, og at du enten kan gjøre knallkjøp på utgående eller få ennå bedre hardware, firmware og android 9 om du venter til høsten.