Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2376
En bekjent sier hant fant denne dingsen sammen med noe frimurer-greier. Mente det hadde sammenheng med Amundsens teorier osv., uten at jeg helt fikk tak i hva som bandt diisse inskripsjonene til Shakespeare-greiene. Jeg har ikke sett dokumentaren selv, men ser jo at det hele ser magisk og esoterisk ut. Jeg tok iallfall et bilde, i håp om å få kastet litt lys på det hele. Noen som vet?

Trykk for forstørret versjon. Platen er kanskje 40x40mm, hvis ikke mindre. De minste tegnene kan man kun se med lupe.

http://s12.postimg.org/58ai6rdzt/co033.jpg?noCache=1400691749
Har ikke så mye å bidra når det gjelder betydning men den ser veldig mystisk og spendene ut ...

Dumt spm kasnkje men du har ingen ide om hva slags type tegn det er som er på platen, om det er noe slags skrift språk ( evt hvilket språk) ? Hvilken andre frimurer greier ble funnet sammen med ...? hvor ble den funnet? kanskje det kan gi noen ledetråd? Legg gjerne ut dersom du har noe mer av info ..

btw den dokumentaren du linker til er fjernet fra nettsidene til nrk jeg får vertfall beskjed om at den ikke lenger er tilgjenglig når jeg prøver å spille den av.

og ja for meg kan stjernen se ut som en david stjerne men det kan også være tilfeldig trenger ikke ha noen betydning i hele tatt ...

ser også ut som noe som kan ha vært anheng i et smykke eller no ( utfra størrelse og hullet i platen )

ser også ut som noe som kan ha vært anheng i et smykke eller no ( utfra hullet i platen )
Sist endret av h3kr0; 21. mai 2014 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.