Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6884
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
En fin metode, innebærer: Vannmelon, gjær, sukker, funlight saft, og en ballong.

Blend vannmelonen om til juice, ca 1 liter, putt oppi en brusflaske, putt oppi ca 100g sukker, en pakke gjær, og fyll resten av flasken med funlight saft, putt på korken og rist litt, skru av korken, plasser ballongen på flasketuten (bruker du korken sier det pang) la ligge en ukes tid.


Da sitter du igjen med sats med en grei alkoholprosent. Du kan gjøre dette med vann, gjær, sukker, men jeg lagde dette nøyaktig sånn som det står over, og det smakte ikke så gale.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en bra oppskrift,men jeg ville tatt opp i litt mer sukker

Sukkeret er ikke for smaken sin del,men for gjæren,trur det vil gi høyere alkohol prosent med 200 gram sukker per liter
Sist endret av JayHova; 24. november 2023 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Markonan Vis innlegg
En flaske på polet = 130 ish spenn

En flaske hjemmelaget vin = 20 ish spenn.

Om det er verdt det får du svare på ��
Vis hele sitatet...
Skal en selge det, må en også regne med betaling for selve jobben du gjør også.
Skjønner ikke hvorfor dere skal gjøre det så avansert. 25 liters dunk med vann ca 20 liter 6kg sukker og en pakke turbogjær. La stå en uke eller to. Kalles sats. Smaker ikke sa galt. Kan ha klarner oppi det hjelper litt
Sist endret av Bluesky_; 25. november 2023 kl. 15:29.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Skal en selge det, må en også regne med betaling for selve jobben du gjør også.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis man skal selge det så man legge på den kostnaden for en rettferdig utpris.

Men her snakker jeg om selvkost, dette er det det koster i blanke kroner for å produsere produktet.
Du må lage sats. Du trenger da 3 ingredienser:
1. Vann.
2. Næring (sukker)
3. Gjær
+ temperatur for at gjæren skal utvikle seg.

Du ønsker at gjærcellene skal spise næringen og skite den ut igjen og dø. Det er veldig basic prosessen som skaper alkohol over noen dager.

Du kan bruke det du finner i kjøkkenskapet, men legger du pittelitt mer i det, går det faktisk an å drikke det etterpå også.

Jeg ønsker av hele mitt hjerte både deg og prosjektet ditt lykke til!
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Men vent nå litt, er det noe fare inkludert i dette her?
Sånn som med hjemmebrent?
Ja med destillering til sprit er det eksplosjonsfare. Mange hus som har blitt løsna fra grunnmuren i forsøk på å lage sprit. "Heads" som er det første du får ut i prosessen er ikke spesielt bra å drikke heller.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Ja jeg vet jo det da, men jeg tenkte på om det er farlig å lage alkohol som det blir nevnt her, ikke i prosessen av å lage det men om det kan være farlig å drikke det, sånn som at hvis du fucker opp hjemme destillering så kan du få methanol istedet får ethanol som er dødelig
Med sukker alene såvidt meg bekjent får du ikke store mengder med metanol.
Sist endret av Hilbert; 27. november 2023 kl. 16:19.
Hvis du skal ha billig men god alkohol, anbefaler jeg sider laget på Rema (eller hvilken som helst dagligvare, Rema var nærmest) sin billigste eplejus. Legger du en 50-lapp i en god champagnegjær på bryggebutikken vil du få en tørr, og ikke minst, GOD sider á la det de selger i Hardanger. Tilsett litt ekstra sukker av noe slag, gjerne druesukker, for å få prosenten godt opp i tenårene. Jeg klarte ca. 18 liter god sider for under 300 kroner i ingredienser. Bryggeutstyret hadde jeg fra før.

Dette vil ta en liten mnd å brygge.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Jallamedalla Vis innlegg
Hvis du skal ha billig men god alkohol, anbefaler jeg sider laget på Rema (eller hvilken som helst dagligvare, Rema var nærmest) sin billigste eplejus. Legger du en 50-lapp i en god champagnegjær på bryggebutikken vil du få en tørr, og ikke minst, GOD sider á la det de selger i Hardanger. Tilsett litt ekstra sukker av noe slag, gjerne druesukker, for å få prosenten godt opp i tenårene. Jeg klarte ca. 18 liter god sider for under 300 kroner i ingredienser. Bryggeutstyret hadde jeg fra før.

Dette vil ta en liten mnd å brygge.
Vis hele sitatet...

Problem (18+)
du får ikke problematiske mengder metanol av å fermentere det du finner i kjøleskapet, fusel der i mot, men du dør ikke av det heller
Sist endret av Gloss; 27. november 2023 kl. 22:40.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Problem (18+)
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noen aldersgrense når det kommer til gjær?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Tror ikke det er noen aldersgrense når det kommer til gjær?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du bare skal bake brød iallfall, men jeg vil tro at feks europris har minst ett par ansatte som garantert spør etter legg ved kjøp av bryggeartikler, jeg ville faktisk blitt overrasket om de som selger bryggeutstyr ikke kjører en 18-års grense for å unngå overskrifter som «10-åring brygget vin».
Anonym bruker
"Orange Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan også lage mjød, det er mulig med kun honning og vann.
Honningen bør være så naturlig som mulig, ikke sånn butikk kjøpt fabrikkprodusert.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke hvis du bare skal bake brød iallfall, men jeg vil tro at feks europris har minst ett par ansatte som garantert spør etter legg ved kjøp av bryggeartikler, jeg ville faktisk blitt overrasket om de som selger bryggeutstyr ikke kjører en 18-års grense for å unngå overskrifter som «10-åring brygget vin».
Vis hele sitatet...
Kompisen min- (som er 190+ & ser ganske gammel ut) er bare 14 og han kjøpte et helt vin bryggings sett på europris null stress.
Jeg ble spurt når jeg skulle kjøpe det, var 24
Tillage alkohol er det lovlig får alle så vidt jeg vet
Sist endret av Gloss; 30. november 2023 kl. 22:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvorfor fun light?
Vis hele sitatet...
Fun light er perfekt til å dekke over dårlig smak,i det her tilfelle tipper jeg gjærsmak...men fun saft funker jo drit bra til all slags sterk sprit du ikke ikke liker...Men jeg har satt i gang en ny brygging prosess nå,fant rein druejuice til salgs,men den ekke billig som eplejuice,Har noen flasker med druejuice,eplejuice å til å med appelsin juice jeg prøver med nå.
Aldri prøv å lag vin av appelsin juice,det smaker helt jævlig

Drue juicen ble ganske ålreit,trur den kan bli ganske god om man blander i riktig mengde sukker å lar den stå lenge nok.

Å ikke for mye gjær

Å riktig type gjær,ikke bruk brødgjær som meg,bestill champagne gjær eller turbo gjær på nett,de sier smaken blir betydelig bedre samt det blir høyere alkohol prosent
Sist endret av JayHova; 20. desember 2023 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.