Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 770
Håpper jeg la denne i rett kategori. og beklager feil skriving i topic og tekst vis dere finner noe av der :P

Det har seg sånt at jeg har en disk som jeg har cryptert med truecrypt.
Men så måtte jeg formatere systemdisken doh :/ så når får jeg ikke tilgang til den andre disken min, som var cryptert.
Der har jeg alt for mye viktige data jeg må ha tak i, som all backup av viktig data.

Noen som har vært borti samme problemet tidligere og har en løsning?
Jeg har prøvd endel av triksene truecrypt forumet har og by på, men ingen av de hjelper. Så nå håper jeg at jeg får hentet ut dataen ved hjelp av gjenopretnings software, men har mine tvil pga av swordfish 128bits krypteringen.

Men kjekt vis noen har noen tips :P
Sist endret av ex-adrin; 16. august 2012 kl. 22:54.
Vi trenger litt mere informasjon, har du krypterings(fil/passord) eller må den crackes?
Sist endret av 0xFF; 16. august 2012 kl. 23:14.
Er dette to fysisk forskjellige harddisker? I så tilfelle skal det ikke ha noen betydning om du krasjer systemdisken! Hvor langt kommer du når du skal lese dataene? Får du mount'ed disken / fila?
Å hente ut data av en kryptert partisjon kan du nok bare glemme!
Sist endret av woff; 16. august 2012 kl. 23:15.
dette er to forsjellige fysiske disker. Jeg prøver og mounte disken(lagringsdisken, og eneste med cryptering, disk to er kun system disk og ingen cryptering), det er da jeg får opp feilmelding (meldingen som kommer 1: mangler filsystem. 2: host file mangler. kan ikke connecte)
Jeg bruker rett passord til info, ser også at det hette twofish 128 bits cyptering
Dette er da vel ikke TrueCrypt feilmelding? Feilmeldingen bør da vel være: "Incorrect pasword or not a TrueCrypt volume".
Du får opp feilmeldingen etter at du har angitt at dette er en fil? Eller er det hele disken?
Hvis programmet (TC) kjører og du velger 'select file' eller 'select device' , finner du da fila eller disken? Hvis så kommer da feilmeldingen opp når du velger å mounte og har angitt rett passord?

Det er som sagt ingen grunn til at du har mistet dataene hvis du har kryptert på en annen disk enn den som krasjet! Men vær forsiktig sånn at du ikke krasjer denne i tillegg!
Uansett er beste og eneste rådet å ha sikkerhetskopi av viktige data! Du får kjøpt en eksten disk eller evt en usb-pinne som kan redde deg hvis problemer oppstår!
Sist endret av woff; 16. august 2012 kl. 23:38.
jeg velger select device. eg finnne disken, mounte den og skriver passordet, får den feilmeldingen du nevner
Får du feilmeldingen 'Incorrect pasword or not a TrueCrypt volume' er det nok helst du som husker feil passord? (Store / små bokstaver? Mellomrom?)
Kan ikke hjelpe deg mere akkurat nå, men for all del ikke prøv å hente ut noe av disken med andre programmer. Disken er helt tom for brukbare data så lenge den er kryptert!
Prøv å huske passordet!
Passordet stemmer 100% da jeg bruker det en annen plass også, og der funker det helt fint