Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 681
Har et spm ang Neurontin til dere som har erfaring rundt dette.

Har ei venninne som får utskrevet Neurontin av lege grunnet nerveskader i nakken og andre smerter. Legen har nylig satt opp døgndose til 2400mg. Er ikke dette en høy dose?

Hun er blitt svært apatisk, flat og likegyldig den siste tiden etter at dosen ble satt opp! Hun er faktisk nesten ikke til å kjenne igjen på personligheten🤔 Hun beskriver også at hun føler seg litt ”bomull” i huet.
Er dette en vanlig bivirkning på Neurontin?

Ønsker bare å finne ut om det er medisinen som fører til dette, eller om det kan ligge andre faktorer bak.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av akvamania Vis innlegg
Har et spm ang Neurontin til dere som har erfaring rundt dette.

Har ei venninne som får utskrevet Neurontin av lege grunnet nerveskader i nakken og andre smerter. Legen har nylig satt opp døgndose til 2400mg. Er ikke dette en høy dose?

Hun er blitt svært apatisk, flat og likegyldig den siste tiden etter at dosen ble satt opp! Hun er faktisk nesten ikke til å kjenne igjen på personligheten🤔 Hun beskriver også at hun føler seg litt ”bomull” i huet.
Er dette en vanlig bivirkning på Neurontin?

Ønsker bare å finne ut om det er medisinen som fører til dette, eller om det kan ligge andre faktorer bak.
Vis hele sitatet...


det skjedde med meg og, men husk på at Neurontin senker/blokker Kortisol (stresshormon) som gjør at ting hun bekymrer seg for, er rett for å gjøre som f.eks sosiale interaksjoner, som er en bra ting. Det andre samt den bomull følelsen i hodet, og snart eventuelle rykninger i muskler, og kansje noe som føles ut som små korte bølger av støt er noe som bare skjer i starts fasen, jeg var oppi 17gram Neurontin til dagen når jeg misbrukte, og alt negativt som du nevnte forsvant hos meg 1, max 2 uker etter hver gang eg økte i doseringen.

Det et en flott medisin, anbefaler å gi det en kjangs, 2400 er en relativt lav dose- så ikke farlig!
Enig i at 2400 mg ikke er spesiell høy dose. Men husk at alle mennesker er individuell og må vurderes hver for seg. Jeg har brukt 2400 mg i mange år mot nervesmerter. Jeg er mye svimmel, men vet ikke om det kommer av Neurontin.

Husk også at Neurontin er en medisin som skal trappes ned hvis man slutter (står også i felleskatalogen). Og glem ikke legen hvis du får for mye problem.
Sist endret av oggen; 18. desember 2023 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snakker på tlf med ei venninne akkurat nå. Hun har inntatt ca 20 stk 600 mg neurontin i ca kl 09 i morrest. Klokka er nå ca 3 på natta.

Noen som vet hva grensa for overdose er? Hun er vant til å ta dem…
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakker på tlf med ei venninne akkurat nå. Hun har inntatt ca 20 stk 600 mg neurontin i ca kl 09 i morrest. Klokka er nå ca 3 på natta.

Noen som vet hva grensa for overdose er? Hun er vant til å ta dem…
Vis hele sitatet...


Grensa er veldig høy, 12000mg e selvsagt idiotisk når hu aldri har gått over 2400mg, men det ska mer til.

Ettersom hun ikke visste om det var dødelig eller ei- hvorfor tok hun 12gram? Suicidal? Husk det er hjelp og få.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men det er viktig å vite om hun har tatt noe annet (opiater, benzo, alkohol osv)

Dette kan da ta livet hennes med 12gram neuro og ukjente doser andre ting.

Og alle reagerer forskjellig på virkestoffet, men sikkert lurt å ringe giftinfo (22591300).
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er viktig å vite om hun har tatt noe annet (opiater, benzo, alkohol osv)

Dette kan da ta livet hennes med 12gram neuro og ukjente doser andre ting.

Og alle reagerer forskjellig på virkestoffet, men sikkert lurt å ringe giftinfo (22591300).
Vis hele sitatet...
Beklager, så ikke at det var 17 timer siden inntak, hun er selvsagt i trygghet nå.

Men om målet er å ruse seg, så er det ikke vits å gå rett til 12gram, om hun er vandt til 2400mg så holder 5-6000mg for en god rus. Alt over blir bortkastet