Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 966
Har funnet ut at jeg skal skaffe meg en ordentlig antivirus, isteden for gratispakka til AVG.

Har sett litt på NOD32, og hørt mye godt om Kaspersky, men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal ta..

Noen som har noen å anbefale?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Personlig liker jeg Microsoft Security Essentials
Personlig liker jeg Eset sin NOD32, har brukt og anbefalt Microsoft Security Essentials ( MSE ) når det er behov for gratis.
Jeg for min del bruker atm Avast (Free edition). Før brukte jeg Nod32, fungerte kjempefint det og.

Men nå er jeg er ikke dum og trykker på "[HIGHSPEED]Grand theft Auto V crack-2012.exe", så jeg har ikke hatt virus på lang tid. Hjelper kjempemye å bare være litt mer varsom og ikke gå på alt man ser, og et tips: Skaff deg "Sandboxie", så kjører du .EXE filer du er litt usikkre en tur innom sandkassa en tur.
Sist endret av Bruskork1; 24. august 2012 kl. 11:20.
MSE er det eneste som brukes i huset, fordi det funker som det skal.
Trådstarter
Nå er heldigvis ikke jeg heller typen til å trykke på "[HIGHSPEED]Grand theft Auto V crack-2012.exe", men hender at jeg plutselig føler for å prøve å lære meg 'shabby' ting, og ettersom det er vanskelig å finne gode tuts, og 'læremestre' til slike ting, ender jeg som regel opp på sider man bør styre litt unna.

Tenker jo selvfølgelig to ganger før jeg laster ned noe dritt, men trives best på den sikre siden !

Penger er ikke noe problem, så det er en betalingsversjon jeg er ute etter
Man kommer langt med å ha en ad-blocker som stopper div. pop-ups, ha på plass ScriptNo ( Chrome ) eller NoScript ( FF ) for å ta livet av alle uønskede javascipts og annet snusk. Flashblocker / Flashcontrol hjelper jo mye også.

Roter vel innom "dumme" sider jeg også, men vet jo at med ScriptNo++ så har jeg kontroll på hva som lastes og har en grei oversikt på hva sidene forsøker å gjøre. Er sidene så teite å skal ha meg til å tillate alt mulig av uøsnkede script eller noe bare for at siden demmes skal fungere, ja da blokkerer jeg hele domenet demmes og gir dem fingeren
Jeg bruker Pandacloud, som er freeware, enkelt å bruke, å et cloud basert virusprogram.


Sitat av http://www.cloudantivirus.com
Panda Cloud Antivirus is based on Collective Intelligence, a system for detecting and disinfecting viruses and other threats that feeds off the knowledge shared by millions of users. Thanks to it, the computers that are part of the Panda Community instantly share and benefit from all the information stored in the cloud.
Vis hele sitatet...
Brukt; AVG, Avast og MSE litt om hverandre de siste åra og er helt klart mest fornøyd med Avast.
Det beste antivrus programmet heter fortsatt sunn fornuft.
Trådstarter
Takker for hjelpen, folkens !

Skal prøve ut de forskjellige, og finne ut hva jeg trives best med
For antivirus vil jeg anbefale MSE, som de fleste andre. Dette fordi MSE er kostnadsfritt, ikke ressurskrevende og mer anonymt enn andre antivirus. Det gjør en god jobb uten at du trenger å vite om alt som skjer til en hver tid.

Anbefaler å bruke ninite til å laste ned og installere dette programmet, og alle andre program de tilbyr.
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Anbefaler å bruke ninite til å laste ned og installere dette programmet, og alle andre program de tilbyr.
Vis hele sitatet...
Ninite er det lenge siden jeg har brukt !
Mye godt snacks å finne der om jeg husker rett

Takker for påminnelsen !