Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 996
Hei, jeg lurte på om noen kunne lære meg enkle måter på å lese alle kodene? For å klare å cracke passordene jeg allerede har funnet osv..

Kanskje noen vet av en nice gudie jeg kanskje kan lese?
Lese hvilke koder? Passord, tenker du da på hash som du har dumpa?
Stemmer, jeg kan se hva folk gjør på nettet, men der det står username - password, er det bare masse tall,koder etc.
Enkelt å greit trenger jeg bare litt hjelp med å lese disse kodene, det er vell kanskje her hacking begynner å bli vanskelig
Dette er vel ikke så mye hacking, akkurat. Mer "skidding", om det er et ord. Cain leter bare etter felt som inneholder vanlige passord-tags, som p=, password=, osv. Det kommer ofte en del falske resultater der, og den finner bare de feltene som er lagt inn i innstilllingene (men lista er relativt lang). Kan være det du ser av ordentlige resultater der er krypterte eller encodet. Jeg vet ikke, bruker ikke cain til å stjele passord :P Hvis noe er encodet med base64 (noe jeg tviler på nå til dags for å sende passord), så er det en dead giveaway om den slutter på f.eks. ett eller to =-tegn.

Ellers tipper jeg det er ssl som brukes, men cain gjør jo et forsøk på å komme rundt det. Det jeg personlig synes er mye lettere er å sette opp wireshark og fange cookies. Da slipper du å styre med passord.
Tusen takk, skal prøve å google litt å sjekke litt ut