Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1432
Jeg har knukket en del WEP'er i min tid.
http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/01/give-that-man-a-bloody-medal-gif.gif

Men jeg har noen ganger merket meg at noen routere, ikke vil motta packet injection, som er naturlig nokk.
Men et annet problem jeg har komt over er at de rett og slett ikke vil crackes, selvom man samler enorme menger IV'er, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Dette kommer fra en testbenk en kompis av meg satt opp.

http://dl.dropbox.com/u/1037410/sniff_dump-04.cap

Denne sniffen jeg gjorde, har mellom 50k og 100k IV'er, men aircrack tar ikke den,
kan kun anta at jeg ikke har gjort det rett, så jeg håper at noen av dere kan hjelpe meg.
Sist endret av Pyro_Killer; 4. mai 2012 kl. 17:48.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du er sikker på det er wep kryptering på den?

På noen nett, så trenger jeg opptil godt over 100K pakker for å cracke den, ikke alle pakkene som kan brukes.

Hvilken hardware og software sniffer du med?

BTW: Skal se om jeg får cracket filen, noe jeg betviler.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du er sikker på det er wep kryptering på den?

På noen nett, så trenger jeg opptil godt over 100K pakker for å cracke den, ikke alle pakkene som kan brukes.

Hvilken hardware og software sniffer du med?

BTW: Skal se om jeg får cracket filen, noe jeg betviler.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er sikker på at det er WEP.

Hvordan/hvorfor, i am keen to learn.

Her brukte jeg, gerix wifi cracker, som bare er et GUI frontend for aircrack suiten, men tillegg for cowpatty og pyrit, i BT5 r1, ikke fordi jeg ikke kan sette det opp anderledes, men fordi jeg er lat.
Atheros AR9285
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen ganger trenger man opptil 2-300ivs.
som sikkert nevt over,noen routere om ikke alle har muligheten til å lage ett random passord på 64 tegn eller noe slikt(tror jeg). burde ikke ta mer enn en halvtime
Det som er problemet med wep er at dem har slutta og bruke svake nøkler,(router er satt til ignorer nøkler med feil)
som gjør at aircrack ikke funker like bra. Flere router nå om dagen har med filter som skjønner at dem blir angrepet med random data. Det er grunnen til at ting funker bedre på gammle router.

Derfor må du nå ha mer data enn normalt, husk bruk siste versjon av aircrack-ng.
Sitat av calo88 Vis innlegg
noen ganger trenger man opptil 2-300ivs.
som sikkert nevt over,noen routere om ikke alle har muligheten til å lage ett random passord på 64 tegn eller noe slikt(tror jeg). burde ikke ta mer enn en halvtime
Vis hele sitatet...
2-300 IVs? Trenger minst 50.000.

Selv pleier jeg å brukte over 100.000 og da kommer nøkkelen på under 10 sekunder.

Men hvis ruteren ikke godtar random data, så kan du samle mer enn nok IVs bare ved å lagre data fra en tilkoblet klient. IVs pleier å gå høyt opp i antall, bare etter 10min med kun lagring.

En ting til, jeg er ganske sikker på at hvis du finner 2 nettverk med sammen SSID, så kan du bruk en ARP pakke fra et nettverk, til å generere ny trafikk på et annet (med samme SSID). Dette er dog kun ideelt hvis det ikke er klienter på det andre nettverket.
Sist endret av 23732; 6. august 2012 kl. 20:57.
Sitat av 23732 Vis innlegg
2-300 IVs? Trenger minst 50.000.

Selv pleier jeg å brukte over 100.000 og da kommer nøkkelen på under 10 sekunder.

Men hvis ruteren ikke godtar random data, så kan du samle mer enn nok IVs bare ved å lagre data fra en tilkoblet klient. IVs pleier å gå høyt opp i antall, bare etter 10min med kun lagring.

En ting til, jeg er ganske sikker på at hvis du finner 2 nettverk med sammen SSID, så kan du bruk en ARP pakke fra et nettverk, til å generere ny trafikk på et annet (med samme SSID). Dette er dog kun ideelt hvis det ikke er klienter på det andre nettverket.
Vis hele sitatet...

sry mente 2-300k ivs=)
mest sansynelig er det en 128bits key, som gjør at du trenger enda mer iv pakker.
normalt er:
10k-300k = 64bit
200k-1000k = 128bit
Nå skal det sies at keys, er 64bit 100% sikert, siden key er: 4123639502
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Nå skal det sies at keys, er 64bit 100% sikert, siden key er: 4123639502
Vis hele sitatet...
Hva mener du med den posten? At du cracket capture filen til TS?
Sitat av 23732 Vis innlegg
Hva mener du med den posten? At du cracket capture filen til TS?
Vis hele sitatet...
Ja, det er key som er til tråd starter.