Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 631
Hei!
Jeg fikk en data av min far for et års tid siden.
Satt meg ned og skulle bruke den idag, men så husket hverken jeg eller han passordet.

Da prøvde jeg å logge inn som Administrator, men der var det også lagt inn passord.

Så logget jeg innpå gjest brukeren og startet cmd og prøvde med " net user ola nordman *" men da fikk jeg opp error 5 eller noe sånt.

Har noen av dere et forslag til hvordan jeg kan komme meg inn uten å innstallere windows på ny eller å bruke 3parts programmvare ?

Jorhys
http://support.microsoft.com/kb/321305

+

http://www.wikihow.com/Retrieve-Passwords-in-Windows-XP

Velg metode som passer ditt tilfelle best
Sist endret av Mantuz; 12. august 2012 kl. 23:58.
OPHCrack? 10
Hvis du bare skal komme deg inn på brukeren koste hva det koste vil, er nok det mest lettvinte bare å bruke en av haugevis av live CD-er med verktøy som fjerner passordet på XP-maskiner. Et eksempel er Hiren's BootCD, som jeg selv brukte tilbake i tiden. Alt du gjør er å boote fra CD-en, kjøre et program og trykke på enter, og vips, noen sekunder senere er passordet fjernet og du kan logge inn på brukeren.
Trådstarter
Ser ut som om jeg må boote fra en cd med et program ja. Tenker jeg tester Hiren`s bootCD som Moreagain anbefalte

får brenne en imorgen. Takk for svar skal begynne på folkehøyskole på søndag å vil ha allt på plass til den tid

ehh.. Jeg føler meg som en idiot nå. Men her er linken til Hiren`s bootCD . Jeg finner faen meg ikke ut hvordan jeg skal laste den ned :P kan noen hjelpe meg med dette problemet ? forklare litt ?

jeg fant en ny link

Edit: Ville bare oppdatere litt. Hiren's BootCD funket fjell! var latterlig lett å komme seg innpå brukeren. bare bootet fra cd og med bokstavelig talt 4 tastetrykk så var jeg inne! anbefales. Men er nesten litt skummelt å vite at det er så enkelt