Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 804
hei

jeg lastet ned noen greier fra nettet som jeg sjekket med microsoft security før jeg installerte. likevel ble det installert trojaner som førte til ny toolbar og startside i chrome. jeg klarte å fjerne startsiden og toolbaren ved å gå på verktøy>utvidelse>instillinger

deretter kjørte jeg en runde med revo uninstaller og fjernet det som tilsynelatenede var funmoods filer.

etter å ha slettet filene kjørte jeg pcen i safemode og startet anti-malware.


fant 29 infiserte filer hvor en stor del av dem besto av funmood filer. fjernet disse og startet pcen på nytt.

når jeg nå åpner chrome og trykker på ny fane registrerer jeg at siden + søkemotoren som kommer frem ikke er som den gamle til chrome. dvs at viruset ikke er fjernet.
dette er vell et typisk virus som kommer til å gjøre pcen ganske redusert etterhvert. har hørt om noe som heter hijack ett eller annet men har ikke peiling på hvordan jeg bruker det. kan vell fort slette diverse filer som ikke burde bli slettet da.


noen lure tips?
Hørest ut som adware/spyware.
Vil tru du har fått det vekk, bare og bytte tilbake til vanlige innstillinger i chrome.
Skulle det ikke funke, boot opp safemode igjen og scan med ad-aware.
Sist endret av Zherxyl; 1. august 2012 kl. 01:01.
Last ned Malwarebytes Anti-Malware og et skikkelig antivirusprogram. Bruker selv Kaspersky.
Scan med Malwarebytes. Da får du fjernet selve viruset. Selv om viruset er borte, så har de lagt igjen hva som er standard oppstartside i alle nettlesere installert, samt søkemotor. Endre disse innstillingene og du skal være good-to-go


Mvh Faller