Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2008
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg trenger tips til en hvitvin son finnes i 3-liters dunker som er lett å drikke helst med mest mulig alkohol 14-15% alkohol hadde vært fint. Egentlig foretrekker jeg vodka blandet med juice men vil trappe ned litt og trenger bare tips til en hvitvin som er lett drikkenes om dere skjønner hva jeg mener
Takker for alle råd :-)
Svært få hvitviner med 15%. Brygg din egen fra europris. Da rocker den fort 15-18%
Det blir litt vanskelig å svare på, siden vi ikke kjenner dine preferanser. Men for nybeynnere bør man ikke velge de helt tørre, finn en med mye sødme. Du må nesten neste bare smake deg frem
anbefaler å prøve en riesling, friske og gode som regel, ikke for søt og ikke for tørr for min smak.
Ta mitt råd, det er en som heter Casas Patronales, Chilensk, tror den er 13.5%. Den har ingen tilsatt sukker (< 3%), men er fremdeles crisp/frisk og søt. Den kan du drikke uhorvelige mengder av uten å hverken få søt- eller syresjokk. Det er i hvert fall min erfaring. Billig pleier den å være også. Pass på å drikk den ved ca 8-10 grader celsius, kanskje litt varmere hvis du skal drikke mye.

Får du en dag i sola med en sånn dunk, får du deg en fin tur.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Black Tower er kurrant. Kald
Sist endret av Bothrops; 23. august 2019 kl. 01:01.
Enig med @Munted Artist og @Bothrops, Riesling og Black Tower er greie hvitviner å starte med, lett å like og går fint ned. Kan bli i søteste laget for mange i større mengder. Ikke prøvd Casas Patronales.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå for en frisk chardonnay, mye bedre enn riesling som er søtsur og bitter..
Den som er rød?
Wongraven Morgenstern Riesling 2017
Sist endret av gibbe; 23. august 2019 kl. 18:44.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tobacco Road er veldig god, ble nærmest hekta på den etter min bestefar sjenket meg for noen måneder siden.
Litt usikker på om den går som hvitvin, men polet beskriver den som "Perlende vin, hvit"
Den er dessverre ikke på 3l dunk og har ikke mer en 6.5% alkohol, men den kan drikkes som saft/brus.
Three little monkeys er god og ekstrem lett å drikke
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tobacco Road er veldig god, ble nærmest hekta på den etter min bestefar sjenket meg for noen måneder siden.
Litt usikker på om den går som hvitvin, men polet beskriver den som "Perlende vin, hvit"
Den er dessverre ikke på 3l dunk og har ikke mer en 6.5% alkohol, men den kan drikkes som saft/brus.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg godt hvis du er glad i det søte. inneholder 110 gram sukker per liter vin, det er en god det. kan kalles en søt saft ja
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Ta mitt råd, det er en som heter Casas Patronales, Chilensk, tror den er 13.5%. Den har ingen tilsatt sukker (< 3%), men er fremdeles crisp/frisk og søt. Den kan du drikke uhorvelige mengder av uten å hverken få søt- eller syresjokk. Det er i hvert fall min erfaring. Billig pleier den å være også. Pass på å drikk den ved ca 8-10 grader celsius, kanskje litt varmere hvis du skal drikke mye.

Får du en dag i sola med en sånn dunk, får du deg en fin tur.
Vis hele sitatet...
er denne å få kjøpt på polet? finner den ikke når jeg søker og int i å prøve den

EDIT: never mind, fant den ^^
Sist endret av Munted Artist; 23. august 2019 kl. 21:28. Grunn: rettelse
Har bare kjøpt'n i Sverige gitt. Bra de har'n her også.