Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1002
Prøver og finne sommerjobb men er så å si umulig. Har søkt 30 steder (nesten alle bedrifter som er aktuelt) er under 18 så ingen er visst intressert. Noen tips? Bor i nord norge
Eneste rådet jeg tror virkelig gjør noen forskjell er å bruke nettverket ditt.
Kjenner du eller foreldrene dine noen som kunne tenke seg å ansette deg/ legge inn et godt ord for deg?
Det er det som er problemet. Vi kjenner ingen som driver kafe eller butikk. Heller ingen som er daglig leder i en bedrift jeg kunne jobbet i
Har du søkt online eller spankulert med lua og cv'n & søknad i hånda?
Mange bedrifter har mye forfallende arbeid som burde blitt gjort. Særlig de som har endel lager og annen eiendom. Har selv jobbet i entreprenørselskap med maling av brakker, rydding og kosting av lager og annet forfallende drittarbeid. Har også pikket rust på fiskebåt og vasket kontorer. Har fått alle sommerjobbene gjennom nettverk, som nok er ganske vanlig. Ofte familie og slikt som får disse jobbene, men skader ikke å høre rundt.
Maling og plenklipping er fine ting men virker som du er ute etter mere fast, glem alt av matbutikker og bensinstasjoner da du skal ha jævli flaks om de ansetter deg til tross for at du ikke kan sitte i kassen, på face har vi iallefall her i rogaland et par "arbeid ønskes utført" lignende grupper du kan melde deg inn i, jeg har tatt masse strøjobber derfra opp igjennom
Dra på kommunen å spør om de har ordning for sommerjobb, de pleier å ha stell av kommunale eiendommer, ting som plenklipp, kantklipping og generell vedlikehold som de deler ut til ungdommer.
Hør med posten, bring og alt av bedrifter som har lager. Brødrene Dahl, asko, nor lines, post nord, linjegods, plantasjen, tools og lignende har også masse å grave fingrene mellom.