Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1607
Er i grunn ikke opptatt av lovverket rundt dette, men heller praksisen;

Gjelder bil med gåen motor.

Har ikke hjerte til å skrote den, og heller ikke plass til å oppbevare den på egen eiendom.

Frem til evt. salg, ønskes det å avskilte kjøretøyet, og sette den fra meg på en åpen plass eller parkering langt utafor byen.

Det er en kar rundt her som har dumpa bilen sin på gratis-parkeringa til kommunen - midt i nabolaget. Dekka er grodd fast i asfalten, og plassen er blitt en eneste mose-flekk over åra - men han har latt skiltene stå på. Ser ikke ut som det ble noe problem from ham...

Del gjerne erfaringer.
Tror det kommer litt an på hvor du bor. Er folk som har gjort det samme i mitt nærområde, men folk så seg leie og til slutt la lokalavisa ut sak med bilder og oppfordret de å fjerne bilene. Tror ikke det var nevnt noe om politisak.
De kan gi bot og taue avregistrerte biler etter 2 uker iht vtrf.loven
Kan gå god for det Darkbull skriver.

Fikk nylig en slik gul lapp på en bil som stod uten skilter og ventet på PKK(Forbanna trafikkforsikrngsforeningen(Neida det er tydelig nødvendig.)

Kommunens parkeringsvakter ga meg 2 uker på å flytte bilen, da fra offentlig eindom utenfor boligsonepakering, men boligområde.
Sist endret av Naturgrønn; 23. september 2019 kl. 23:34.
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om du kjenner noen med stor tomt eller det finnes noen i området (bønder eller ligende) kan du jo kanskje spørre om du kan sette den fra deg der mot en liten sum så lenge den ikke lekker olje eller noe.