Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5541
Hei, ble stoppet med noen kompiser i bilen, de hadde små mengder narkotika på seg, så de fant altså narkotika i bilen ifølge rapportene. Noen av kompisene mine var ruset, og det var dem sine greier. Jeg ble fortsatt dratt inn og er nå siktet for "kjøring i ruspåvirket tilstand". Juristen beslagla også førerkortet mitt, noe jeg ikke erkjente, men det er beslaglagt inn til 3 uker da jeg må opp i retten. Når politiet gjorde testene på meg mente de jeg var påvirket. Ble kjørt til legevakta og tatt blodprøver av og legen der testet meg også, men hun mente det var svært liten grad påvirkning. Det jeg er litt redd for er at jeg spiste en blå valium på onsdag kveldinga, ble stoppet på lørdag formiddag, og da ble blodprøvene tatt. Hva tror dere om spor/mengder igjen av noe i blodet?
Er tidligere tatt for salg, besittelse og bruk, så er veldig redd for å miste lappen nå.. da går ting til helvete da jeg er avhenging av den..
Jeg ville ikke satset på at prøven var ren, mener at diazepamen er ganske seig og henger igjen en ukes tid, selv ved engangsbruk.
Vet at diazepam er det som sitter lengst av det meste, hvis ikke alt, av benzo, både i urin og blod. Men det er sporingstid, du er selvfølgelig ikke påvirket av 5 (eller er blå 10?) mg etter over 2 døgn. Så du blir muligens tatt for bruk, men kjøring i påvirket tilstand kan de ikke sikte deg for. Snakker av erfaring, da var det 13 dager etter at jeg hadde spist 2x 5mg vival. Det satt i urinen, men blodet var negativt, så fikk lappen tilbake etter 3 uker.

Om du tidligere er tatt for bruk så er det jo det påfunnet om å være skikket til å ha førerkort, og der er det vel noen som blir fratatt lappen om de blir tatt for bruk 2 ganger, uavhengig av om de kjører bil eller ei når de blir tatt. Men da tror jeg du skal være ganske uheldig, spesielt når det er snakk om en valium for flere dager siden.

Jeg fant, jeg fant;

http://www.rustelefonen.no/fakta-om-...g-spyttprover/

Er nok kun i urinen det sitter lenge ja. Tror du kan slappe av
Sist endret av bol; 8. mai 2016 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bol Vis innlegg
Vet at diazepam er det som sitter lengst av det meste, hvis ikke alt, av benzo, både i urin og blod. Men det er sporingstid, du er selvfølgelig ikke påvirket av 5 (eller er blå 10?) mg etter over 2 døgn. Så du blir muligens tatt for bruk, men kjøring i påvirket tilstand kan de ikke sikte deg for. Snakker av erfaring, da var det 13 dager etter at jeg hadde spist 2x 5mg vival. Det satt i urinen, men blodet var negativt, så fikk lappen tilbake etter 3 uker.

Om du tidligere er tatt for bruk så er det jo det påfunnet om å være skikket til å ha førerkort, og der er det vel noen som blir fratatt lappen om de blir tatt for bruk 2 ganger, uavhengig av om de kjører bil eller ei når de blir tatt. Men da tror jeg du skal være ganske uheldig, spesielt når det er snakk om en valium for flere dager siden.

Jeg fant, jeg fant;

http://www.rustelefonen.no/fakta-om-...g-spyttprover/

Er nok kun i urinen det sitter lenge ja. Tror du kan slappe av
Vis hele sitatet...
Takk, ja, håper virkelig at blodprøven blir fullstendig negativ, men ser ikke bort ifra at de finner noe restgreier.. Leste på noen andre sider at d er lang halveringstid og kan sitte lenge, mens på den siden du linka og noen andre, mener de at det kan være ute etter 1-3døgn så er vel nesten umulig å si. Får bare vente å se.. Dem har tidligere tatt meg med 0,2 i rivotril promille, og for salg, besittelse og bruk, så dem har vel egentlig nok til å ta fra meg lappen om de bare finner noe smått nå.. Trenger virkelig ikke noe mer på meg nå om jeg skal klare å fortsette skole/jobb.
Hørt noe ang. svar på prøven?
Nei, tar nok 1-2uker til, skal update.
Hei du kan bare slappe av. En valium på onsdag vil gi et bittelite utslag, men ikke i nærheten av nok til å inndra førerkortet ditt. Har vært i tilsvarende situasjon selv, med vesentlig høyere doser, og fikk tilbake lappen etter gitt periode. Det vil du også. Garantert.
Hvis det er blåvalium og 10mg er man over det som tilsvarer 0,2 i promille i 30 til 160 timer etter inntak.
Okei folks, casen har nå blitt sånn at dem har funnet ett "ukjent" benzodiazepin i blodet mitt, som det ikke er oppgitt noen promillegrense for. Så mest sansynlig noe syntetisk diazepam vil jeg da tro, FHI måtte sende prøvene videre til en "sakkyndig" lege da, så det kan ta opp til 1mnd før jeg får svar..
Lurer svært på hvordan dem da skal regne det, kommer han til å sammenligne verdiene av det de fant i blodet mitt med kanskje promille grensene for vanlig diazepam? Hvertfall helt jævlig å gå å vente sånn, i tillegg vil dem jo i teorien kunne fucke meg uansett, siden det er ett "nytt stoff" så kan de jo bare lage en ny lov at blablabla du hadde så mye av det i kroppen, og det tilsvarer 1 i promille. Dem kan jo faktisk gjør det?
Dream on, diazepam er et ganske kjent stoff, så du slipper neppe unna.
Selv har jeg en dyrekjøpt erfaring med den type stoffer og politiet. Rivotril, Apodorm, frisium og Paralgin forte er ikke noe en tar før bilkjøring. Heldigvis ble ingen skadet, men jeg var en stor idiot.
Det er ganske strengt nå, mange som bruker vanlige doser av legemiddler mister førerretten for bil. I mitt tilfelle har jeg et valg mellom å sove eller kjøre.
Klem fra Betty
Jeg kan garantere at du slipper unna. Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon og fikk tilbake lappen etter 2-3 uker. De kan se av prøvene at du ikke var "rusa" i "gjerningsøyeblikket" det er 2016 folkens. De finner ut nøyaktig hvor rusa du er / har vært.

Vel OK , det er vel kanskje å gape litt høyt å garantere noe som helst, men det vil iallfall overraske meg veldig om det blir noe etterspill av det her.
Sist endret av GodBlanding; 4. juni 2016 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Dream on, diazepam er et ganske kjent stoff, så du slipper neppe unna.
Selv har jeg en dyrekjøpt erfaring med den type stoffer og politiet. Rivotril, Apodorm, frisium og Paralgin forte er ikke noe en tar før bilkjøring. Heldigvis ble ingen skadet, men jeg var en stor idiot.
Det er ganske strengt nå, mange som bruker vanlige doser av legemiddler mister førerretten for bil. I mitt tilfelle har jeg et valg mellom å sove eller kjøre.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg tok en blå, men dem har ikke funnet noe diazepam i blodet mitt, men ett "ukjent" benzodiazepin, dvs. den blå jeg tok var mest sansynlig syntetisk, eller inneholdt et annet stoff.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg kan garantere at du slipper unna. Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon og fikk tilbake lappen etter 2-3 uker. De kan se av prøvene at du ikke var "rusa" i "gjerningsøyeblikket" det er 2016 folkens. De finner ut nøyaktig hvor rusa du er / har vært.

Vel OK , det er vel kanskje å gape litt høyt å garantere noe som helst, men det vil iallfall overraske meg veldig om det blir noe etterspill av det her.
Vis hele sitatet...
Jeg vil også tro det, den "sakkyndige" legen skal jo være nøytral, men har litt noia fordiom, snuten får som regel til det de vil.
Sist endret av playboyboler89; 5. juni 2016 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Glemte å oppdatere, men følgende ble: Jeg fikk lappen igjen etter ca 1mnd, da det ville bli svært problematisk/ressurskrevende for de å finne mer ut om det syntetiske stoffet som var funnet, og en promillegrense for stoffet osv måtte vel kanskje også ha blitt laget da tror jeg. Det hun politiadvokaten sa i tlf til meg var bare: Du var mest sannsynlig påvirket, men det blir vanskelig for oss å bevise. Hvordan kan hun egentlig si jeg var mest sannsynlig det uten bevis? Sameshit tho bare glad jeg fikk den igjen egentlig, men skulle faen heller saksøkt henne for falske anklager.
Godt det ordnet seg for deg.

Men lurer på en ting, sikkert et dumt spørsmål. Hva er forskjellen på valium, diazepam og syntetisk? Trodde valium er en av mange diazepamer, óg syntetisk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
uten at jeg vet noe sikkert. så vil min påstand være at de er pliktige til og sende inn prøven for og sjekke verdiene i blodet? Lykke til TS.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Godt det ordnet seg for deg.

Men lurer på en ting, sikkert et dumt spørsmål. Hva er forskjellen på valium, diazepam og syntetisk? Trodde valium er en av mange diazepamer, óg syntetisk.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo sant, men pillen jeg spiste inneholdt ikke diazepam men "noe lignende". Sikkert billigere eller greiere for undergrunnslaboratoriet som har laget pillene og de har muligens brukt stoffer som var lovlige i det landet dem ble produsert, hvem vet?

Sitat av fpz lele Vis innlegg
uten at jeg vet noe sikkert. så vil min påstand være at de er pliktige til og sende inn prøven for og sjekke verdiene i blodet? Lykke til TS.
Vis hele sitatet...
Ja, prøven ble sendt inn og de fant spor av et stoff "lignende" diazepam, men ikke diazepam konkret, og dem har ikke laget promillegrenser for alle verdens stoffer, derfor ble det vanskelig for dem å vurdere om verdiene jeg hadde av det lignende, forholdsvis ukjente stoffet var høyt nok til at jeg kunne regnes som påvirket i forhold til noe promillegrense.
Sist endret av playboyboler89; 25. oktober 2016 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.