Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3448
Hei.
Hadde litt av en fest inatt hvor det var flere oppmøtte som tok med seg diverse narkotika av ymse slag, uten at jeg orket å bry meg så veldig mye om hvor kraftig stoffet var, enten det var hasj eller heroin, det eneste kravet jeg hadde var at dersom det var noe annet enn cannabis, må det gjøres skjermet, og vedkommende må ikke bli hjelpeløs ruset, eller på en måte påvirker min avgjørelse om vedkommende får bli.

Etterhvert under festen fikk jeg vite at det ble klargjort en sprøyte som inneholdt en ganske god type amfetamin, jeg aner ikke noe om kvaliteten.

Sprøyta ble lagt midt på bordet mens man ventet på at vedkommende skulle komme. Dette var visstnok en ung jente på nylig 18 som kun tidligere har røyket cannabis og sniffet amfetamin et par ganger.

Dessverre kan jeg ikke tillate førstegangskyting i leiligheten min, heller ikke skyting (men jeg pleier å være fleksibel hvis du er så avhengig at det er en naturlig del av hverdagen din, da er jeg fullstendig liberal og ser gjerne på. Jeg kan gjerne utdype dette om noen ikke forstår hva jeg mener.)

Mens vi ventet på at jenta skulle komme, ville jeg gjerne komme med mine høflige innvendinger mot at dette skulle skje. Jeg fikk med meg et par stykker som var helt enige i at det ikke burde gjøres. Vi fant også ut at jenta ikke hadde tenkt å sette sprøyta selv, det var en jevnaldrende gutt som skulle gjøre det på henne. Han har selv sprøyteskrekk, han tenkte å utfordre skrekken ved å være den som setter det første skuddet på henne.

Det var visstnok noe med at kvaliteten var så god at den måtte oppleves ved skyting den første gangen du tar det eller noe..

Det ble svært mye om og men rundt dette, men ingen kjefting eller lignende, og heller ingen fysiske konfrontasjoner. Jeg bestemte meg for å gå på badet og fylle en identisk sprøyte med like mye sterilt vann som det var amfetamin i sprøyta med amfetamin på stuebordet, som var til den jenta.

Jeg klarte å bytte ut sprøytene uten at noen merket det.
Etter enda en del om og men fikk vi til slutt overtalt gutten med sprøyteskrekk, som skulle skyte det på henne, til å snu, og være imot dette. Det endte med at en venninne som har god erfaring med sprøyter hjalp jenta med å skyte det.

Jenta sniffet også en linje amfetamin rett etterpå. Hun sa at hun merket det, men at det ikke var særlig bra. Ingen vet noe om at sprøytene ble byttet, og jeg har ikke fortalt det til noen enda.

Var det riktig av meg? Burde jeg heller latt dem gjøre hva de ville med sin kropp? Jeg kunne jo selvfølgelig ha kastet dem ut for å gjøre dette, men jeg benyttet heller sjansen til å bytte om sprøytene.

Andre innspill til at jeg gjorde dette?
Jeg synes egentlig du kunne sagt enda klarere ifra at dette ikke var akseptabelt. At hun ikke fikk i seg et skudd med gatespeed var bra av flere årsaker, men holdningene i rommet var jo allikevel det viktigste å adressere. Jo flere folk som passivt deltar i en slik seremoni, desto sterkere bekreftelse får man på at dette er en alright aktivitet.

Jeg har heller ikke noen innvendinger mot å la en misbruker sette et rutinemessig skudd, men å la noen idioter sette det første skuddet på en 18 år gammel jente under ditt tak kunne du godt ha satt foten ned for. Ikke bare er det dårlig kultur å skyte ting som ikke har farmasøytisk renhet, men skyting av amfetamin er jo ekstremt mye mer avhengighetsskapende enn andre inntaksmetoder.

Du spør om du burde ha dårlig samvittighet for å ha hindret en rus, men det fremstår mest som fisking etter komplimenter for meg. Du gjorde ikke nok. Det er heller det du burde ha dårlig samvittighet for.
Sist endret av mentalmelt; 9. mars 2016 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg synes egentlig du kunne sagt enda klarere ifra at dette ikke var akseptabelt. At hun ikke fikk i seg et skudd med gatespeed var bra av flere årsaker, men holdningene i rommet var jo allikevel det viktigste å adressere. Jo flere folk som passivt deltar i en slik seremoni, desto sterkere bekreftelse får man på at dette er en alright aktivitet.

Jeg har heller ikke noen innvendinger mot å la en misbruker sette et rutinemessig skudd, men å la noen idioter sette det første skuddet på en 18 år gammel jente under ditt tak kunne du godt ha satt foten ned for. Ikke bare er det dårlig kultur å skyte ting som ikke har farmasøytisk renhet, men skyting av amfetamin er jo ekstremt mye mer avhengighetsskapende enn andre inntaksmetoder.

Du spør om du burde ha dårlig samvittighet for å ha hindret en rus, men det fremstår mest som fisking etter komplimenter for meg. Du gjorde ikke nok. Det er heller det du burde ha dårlig samvittighet for.
Vis hele sitatet...
Ja, dette høres helt riktig ut! Jeg holder nå på å tenke ut et slags reglement for besøkende.
Sitat av HighAtBirth Vis innlegg
Ja, dette høres helt riktig ut! Jeg holder nå på å tenke ut et slags reglement for besøkende.
Vis hele sitatet...
Hva med: "Om folk oppfører seg som tullinger kan de gå hjem"?
Sitat av Susa Vis innlegg
Hva med: "Om folk oppfører seg som tullinger kan de gå hjem"?
Vis hele sitatet...
Problemet er at hva som kvalifiserer til å være en tulling i rusmiljøer ikke alltid er like clear cut.
altså det verste som finns i rusmiljø. Det er disse svina som setter førstegangs skudd på småjenter. Og da gjerne for å mishandle dem seksuelt lengst mulig etterpå.
Er slike typer i alle byer. Heldigvis går det hardt utover slike karer. Ikke mange som liker slik.
Sist endret av Kutulu; 9. mars 2016 kl. 20:35.
KittenOnRehab
31 1
Sitat av HighAtBirth Vis innlegg
Hei.
Hadde litt av en fest inatt hvor det var flere oppmøtte som tok med seg diverse narkotika av ymse slag, uten at jeg orket å bry meg så veldig mye om hvor kraftig stoffet var, enten det var hasj eller heroin, det eneste kravet jeg hadde var at dersom det var noe annet enn cannabis, må det gjøres skjermet, og vedkommende må ikke bli hjelpeløs ruset, eller på en måte påvirker min avgjørelse om vedkommende får bli.

Etterhvert under festen fikk jeg vite at det ble klargjort en sprøyte som inneholdt en ganske god type amfetamin, jeg aner ikke noe om kvaliteten.

Sprøyta ble lagt midt på bordet mens man ventet på at vedkommende skulle komme. Dette var visstnok en ung jente på nylig 18 som kun tidligere har røyket cannabis og sniffet amfetamin et par ganger.

Dessverre kan jeg ikke tillate førstegangskyting i leiligheten min, heller ikke skyting (men jeg pleier å være fleksibel hvis du er så avhengig at det er en naturlig del av hverdagen din, da er jeg fullstendig liberal og ser gjerne på. Jeg kan gjerne utdype dette om noen ikke forstår hva jeg mener.)

Mens vi ventet på at jenta skulle komme, ville jeg gjerne komme med mine høflige innvendinger mot at dette skulle skje. Jeg fikk med meg et par stykker som var helt enige i at det ikke burde gjøres. Vi fant også ut at jenta ikke hadde tenkt å sette sprøyta selv, det var en jevnaldrende gutt som skulle gjøre det på henne. Han har selv sprøyteskrekk, han tenkte å utfordre skrekken ved å være den som setter det første skuddet på henne.

Det var visstnok noe med at kvaliteten var så god at den måtte oppleves ved skyting den første gangen du tar det eller noe..

Det ble svært mye om og men rundt dette, men ingen kjefting eller lignende, og heller ingen fysiske konfrontasjoner. Jeg bestemte meg for å gå på badet og fylle en identisk sprøyte med like mye sterilt vann som det var amfetamin i sprøyta med amfetamin på stuebordet, som var til den jenta.

Jeg klarte å bytte ut sprøytene uten at noen merket det.
Etter enda en del om og men fikk vi til slutt overtalt gutten med sprøyteskrekk, som skulle skyte det på henne, til å snu, og være imot dette. Det endte med at en venninne som har god erfaring med sprøyter hjalp jenta med å skyte det.

Jenta sniffet også en linje amfetamin rett etterpå. Hun sa at hun merket det, men at det ikke var særlig bra. Ingen vet noe om at sprøytene ble byttet, og jeg har ikke fortalt det til noen enda.

Var det riktig av meg? Burde jeg heller latt dem gjøre hva de ville med sin kropp? Jeg kunne jo selvfølgelig ha kastet dem ut for å gjøre dette, men jeg benyttet heller sjansen til å bytte om sprøytene.

Andre innspill til at jeg gjorde dette?
Vis hele sitatet...



Jeg var den jenta for rundt 10 år siden... nesten helt lik historie bare at sprøyta aldri ble byttet ut med vann.. nå er jeg i LAR, på medisiner mot opioidavhengighet som dette utviklet seg til, og vært det i 4 år. Det hadde helt sikkert skjedd uansett , men hadde de rundt meg bidratt til og sette ned foten og vise klart at dette ikke ER særlig bra - kanskje det ville gjort en forskjell..jeg ville jo være en av ''dem''.
Jeg synes det du gjorde var veldig veldig bra. Samme for meg om det er klapp på skuldra du ønsker her - det skal du absolutt få av meg!!
Men som du selv vet og som de andre sier : du kunne vært enda mer tydelig på dette og kanskje snakket med henne og de det gjaldt som oppmuntret henne til avgjørelsen om å ta denne sprøyta.
Husk at menn har stor innflytelse på jenter i rusmiljøet, hadde du vært en støtte for henne og vist for henne at du synes hun burde la være, lagt i like mye energi på å fortelle henne det enn og bytte ut sprøyta, så tror jeg hun hadde tatt det til seg

Uansett synes jeg du gjorde en god avgjørelse. Fint og høre du snakket med fler om dette. Du sier selv dette handler om hennes egen kropp etc.. det er sant. Men det er også sant at innflytelse og oppmuntring fra andre betyr veldig mye...spesielt for en tenåring: )
Man kan alltid gjøre noe annerledes og være etterpåklok, jeg får likevel ikke rost deg nok for det du gjorde her... du inntok kanskje noe selv , men tenkte likevel nokså rasjonelt.

Bra, kompis: )
Bra, men de som er med på å gi ett førstegangs skudd til ei 18 år gammel jente er noen kyniske patetiske fitter som fortjener bank som faen! Hvis dette var folk som allerede er avhenging av å skyte, noe som det virker som, som også skal få andre til å skyte og hjelper de til å gjøre det, synes jeg du burde skambanka dritten ut av de, knust noen kneskåler etc. Slike kyniske fitter fortjener ikke livets gave. Og at du henger med slike og aksepterer slik er for meg helt fucka, slike folk som gjør ryktene og fordommene mot narkotika slik de er idag. Går faktisk ann å ha en god moral uansett om det gjelder bruk/salg av narkotika.
Helt ok at du bytta ut sprøyta! synes forøvrig du burde fortelle det til jenta, siden hun alt har "testet" å skyte det nå. Så jenta ikke ODer om ho prøver en gang senere i livet^^
Du skulle jaget de menneskene ut av huset og frarådet den lille jenta om å prøve det..
Ja det syntes jeg du burde, føler egentlig ikke jeg burde trenge å påpeke at holdningene i rommet var helt ute på jordet, men mangelen på baller overrasker meg mest, mange syntes det var en dårlig idé men ingen reiste seg å sa noe.
blir litt som å se kompisen banke dama men tenke det er greit for det er ikke deg som gjør det.

Hadde tatt ei runde med meg selv å revurdert hvem jeg slapp inn under taket mitt om jeg var deg
Du skulle heller sagt helt klart i fra at det er uakseptabelt, slik at det ikke skjedde i utgangspunktet. Å bytte ut sprøyta med vann, kan være farlig, ettersom det er mulig de redoserer og setter ei ny sprøyte på hu seinere.
For alt jeg veit er det ikke helt trygt å skyte vann rett inn i blodomløpet heller.

Det mest sketchy med måten du gjorde det, er at de kanskje prøver å redosere på hu seinere, og evt gir større dose for å sørge for at det "virkelig funker". Og plutselig overdoserer hun...
Uansett bra at du gjorde noe, men det enkleste hadde kanskje vært å si "det skjer ikke"
Ja du skal ha dårlig samvittighet for at du henger med tapere og pil råtne mennesker.. de sitter og skal lure ei lita jente til å skyte amfetamin og du kaster de ikke ut? , mulig du bør ta ta innover deg om hvor lang du har sunket. Og tenke litt igjennom om hvilke valg du gjør i livet!. Ta noen andre valg i livet, den stien du går på nå.. går bare nedover.
Jada, tipper alle som poster her er folk som hadde satt foten kontant ned og hevet folka ut.. God blanding av rusa mennesker en kjenner alt fra ganske godt, til ikke i det hele tatt. På vegne av en voksen dame sin frivillige, planlagte debut med sprøyter.

Herregud skinnhelligheten og tastatur-tøffingene får meg til å gulpe i kjeften. Dere har sikkert alle vært vitne til verre uten å gjøre en dritt, uten at dette var en invitasjon til å fortelle om da Skybert skulle skyte smack.

Trådstarter driter seg greit ut med denne fiskingen; men alt i alt så gjorde han mer enn hva de fleste gjør i slike situasjoner.

Forøvrig er det da faen meg jentas valg om hun vil skyte eller ikke. Dette var jo gjennomført planlagt og garantert noe som vil skje snart. Voksen dame, voksen mann, skyte, sniffe, røyke... Faen meg ingenting mer idiotisk enn voksne mennesker som mener dem er opphøyd til moralens voktere hvis ansvar er å hindre mennesker i å ta ett rusmiddel eller nytte en administrasjonmetode.. Greit å fraråde, ikke tillate i sin leilighet osv, men la det være med det.
Sist endret av Tøffetom; 10. mars 2016 kl. 07:28.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Herregud skinnhelligheten og tastatur-tøffingene får meg til å gulpe i kjeften.
Vis hele sitatet...
Skjønner du virkelig ikke at de egentlige skinnhellige tastaturtøffingene her, er de som kommer med uttalelser som din egen? Jeg begynner ærlig talt å bli voldsomt lei av denne holdningen som ikke bare mange på freak besitter, men som de i tillegg er dumstolte fanebærere av, og som de nærmest i panisk selvgodhet bruker enhver anledning til å velte ut av fingertuppene: Du skal faen ikke tro du er noe ved å påpeke at andre har handlet, handler eller har tenkt til å handle umoralsk, uansett hva jeg eller andre har gjort er du minst like ille selv! Så "ingen moralpreken, takk"! Før de på skinnhellig tastaturtøffingvis moraliserer til den store gullmedaljen over hvor forkastelig det er av andre å kritisere deres handlinger og valg. Et slikt komplett intellektuelt forderv er, for å låne et uttrykk, til å gulpe seg i kjeften av, og det er på høy tid at det blir påpekt.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Dere har sikkert alle vært vitne til verre uten å gjøre en dritt, uten at dette var en invitasjon til å fortelle om da Skybert skulle skyte smack.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje ikke! Hva vet du om det? Og hva så om det skulle stemme? Kanskje de har sett noen bli drept med kaldt blod uten å løfte en finger, men det forhindrer dem da vel ikke fra å kunne komme med verdifulle moralske innspill om hva trådstarter burde gjort?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Forøvrig er det da faen meg jentas valg om hun vil skyte eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jentas valg. Men det er et fryktelig dårlig valg, og det er helt tydelig fra trådstarters beskrivelser at det var mange andre pådrivere for dette. Men du har altså ikke noe problem med pådriverne? Pådriverne som fortalte at denne måtte skytes? Som var så ivrige at de klargjorde sprøyta på forhånd, la den frem på bordet og avtalte hvem som skulle sette den før jenta i det hele tatt hadde kommet? Dette er helt stuerent, men å påpeke at trådstarter godt kunne gjort enda mer for å få avsluttet dette hjernedøde narkisprosjektet med å skyte årene til en 18-åring fulle av møkkete gatespeed, det er et bekymringsverdig overtramp? I så fall trenger du å dra hodet ut av anus omgående før oksygenmangelen gir permanente skader.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Faen meg ingenting mer idiotisk enn voksne mennesker som mener dem er opphøyd til moralens voktere hvis ansvar er å hindre mennesker i å ta ett rusmiddel eller nytte en administrasjonmetode..
Vis hele sitatet...
Jo. Det finnes noe flere størrelsesordener mer idiotisk. Akkurat hva blir en oppgave for leseren.
Sist endret av Provo; 10. mars 2016 kl. 12:47.
Tøffetom: Jeg er ofte enig med deg i at folk har en tendens til å uttale seg på sviktende grunnlag når det kommer til rusmisbruk og rusmiljøer. Dette gjør de gjerne fordi de har sterke fordommer, eller fordi de bare har null innsikt i problematikken. I en sak som dette trenger man imidlertid ikke noe særlig med innsikt i ruskultur for å uttale seg. Tvert imot kan det nok være en fordel å ikke være helt bedøvet av erfaringer og holdninger fra rusmiljøene. Bare fordi noe er vanlig og akseptert i visse kretser så betyr det ikke at man skal holde kjeft om det og late som ingenting. Blir litt det samme som fenomenet tysting, og de sterke holdningene man har til dette i kriminelle miljøer. Det er en kode som alle idiotene er enige om, men det betyr ikke at alle andre trenger å late som om de er idioter for det.
Ja dere har forsåvidt rett.

Det handlet vel egentlig om at jeg generelt sett missliker veldig hvordan folk flest er passive tilskuere til urett som begås, verste eksempelet var for årevis siden der et helt busstopp så noen personer rundjule en utviklingshemmet.

Frustrasjonen min er vel heller rettet mot det faktum at folk flest står å ser på når ting som ikke skjer, skjer - mens de i omtale av samme situasjon skråsikkert ville intervenert.

Så skulle jeg vel sette ting på spissen og bommet helt, orker ikke analysere mitt eget innlegg noe videre, men legger meg langflat.

Når ting som ikke burde skje skjer*.
Sist endret av Tøffetom; 10. mars 2016 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var en kar i byen der jeg bodde før som virkelig tente på å gjøre dette. Han har vel satt første smellen på 5 jenter ca. Han i alder fra tja, 36-42 og alle jentene har vært fra 17 og maks 22. Han fjotten der var jo ikke akkurat "godkjent" i miljøet. Men ingen ga han juling og han kunne no styre som han ville.
Trådstarter
55 9
Hei! Skal bare oppklare noen misforståelser
Sitat av Provo Vis innlegg
det var mange andre pådrivere for dette. Men du har altså ikke noe problem med pådriverne? Pådriverne som fortalte at denne måtte skytes? Som var så ivrige at de klargjorde sprøyta på forhånd, la den frem på bordet og avtalte hvem som skulle sette den før jenta i det hele tatt hadde kommet?
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Det var ni stykker på festen hvor alle i utganspunktet tenker "Man gjør som man vil med sin kropp". Seks av disse, inkludert meg, var HELT IMOT at det skulle skytes, men vi hadde på en måte "respekt", slik at vi ikke ville ta sprøyta fra dem eller noe sånt. Vi ble enige om å legge sprøyta på bordet og diskutere, og se an hva jenta sa når hun kom.
Vi var imot, og vurderte seriøst å ta sprøyta fra dem.
Tre pådrivere altså, men ellers er alt annet du skriver riktig

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du skulle heller sagt helt klart i fra at det er uakseptabelt, slik at det ikke skjedde i utgangspunktet. Å bytte ut sprøyta med vann, kan være farlig, ettersom det er mulig de redoserer og setter ei ny sprøyte på hu seinere.
For alt jeg veit er det ikke helt trygt å skyte vann rett inn i blodomløpet heller.

Det mest sketchy med måten du gjorde det, er at de kanskje prøver å redosere på hu seinere, og evt gir større dose for å sørge for at det "virkelig funker". Og plutselig overdoserer hun...
Uansett bra at du gjorde noe, men det enkleste hadde kanskje vært å si "det skjer ikke"
Vis hele sitatet...
Hei. Takk for svar! Det var akkurat det som var standpunktet. Jeg forklarte at det ikke skjer, og jeg ville at de tre pådriverne skulle dra, og at hun jenta ikke fikk lov til å komme innom. Nå er jeg i det minste klar over hvem som skal inviteres neste gang og ikke.

Sitat av Aron2303 Vis innlegg
Ja det syntes jeg du burde, føler egentlig ikke jeg burde trenge å påpeke at holdningene i rommet var helt ute på jordet, men mangelen på baller overrasker meg mest, mange syntes det var en dårlig idé men ingen reiste seg å sa noe.
blir litt som å se kompisen banke dama men tenke det er greit for det er ikke deg som gjør det.

Hadde tatt ei runde med meg selv å revurdert hvem jeg slapp inn under taket mitt om jeg var deg
Vis hele sitatet...
Det er en av årsakene til at jeg spør i denne tråden. Svarene forteller meg at jeg virkelig burde gripe hardere inn ved en eventuell neste gang.
PS; Jeg hadde selvsagt reagert om en fyr banka dama si