Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 1938
Noen som har prøvd dette i Beta Weekend'en? Hva synes dere om spillet?
Jeg spør fordi det er det eneste spillet jeg har funnet som er i sjangeren MMORPG og man slipper å betale en månedlig sum for å spille. Noen som kan rangere dette på en skala fra 1 til 10?

------------------
http://www.guildwars.com

Utgivelses dato: 26. mars 2005
Forhåndsbestilling:
http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=12824

http://www.ebgames.com/ebx/product/241739.asp
http://www.gamestop.com/product.asp?...ct_id=B645393A

World Preview Event Game Guide:
http://www.guildwars.com/preview/guide/default.html
Sist endret av dword; 29. desember 2004 kl. 21:22.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har spilt alle previewene siden den første åpne Alpha'en, og jeg er totalt hekta.
Jeg har kjøpt preorder-package, og skal spille på neste closed preview første helg i januar.

På en skala fra 1 til nso så ligger det ca på nso og en halv.
Trådstarter
Jeg har hørt mye bra om spillet, så jeg må nok få meg det en gang ut i Mars når det kommer.. Gleder meg.. Men Kanskje jeg skal bestille preorder-pakka. Finnes det noen norske steder jeg kan bestille den fra?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei det finnes ikke et eneste europeisk engang, såvidt jeg forstår.
Jeg bestilte det fra interactcd.co ellerno.

Jeg har forresten gått til anskaffelse av guildwars.no, og har grandiose planer om å starte et norsk community der.
oj! dette var jo dritt tøfft
har aldri sett det før?! er det et kommende kjøpe spill?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det stemmer.
I slutten av første kvartal av 2005 så blir det å kjøpe i butikkene. Når man har kjøpt spillet vil det være gratis å spille - ingen skjulte kostnader.
Det vil komme expansion packs, men det er IKKE påkrevd å kjøpe disse for å kunne spille. Man vil dog ikke få adgang til de nye områdene o.l. i så tilfelle
oj!.. det så drit tøfft ut.. jeg skal snart spille world of warcraft beta.. men jeg må prøve begge spillene ass.. kanskje guild.wars er bedere.. tydligvis hadde dette spillet bedere grafikk.. men jeg tror blizzard følger mye bedere opp spillene sine.. å det kommer oppdateringer og ikke expansion packs..
Trådstarter
Fant et norsk sted der man kan forhåndsbestille...
http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=12824
Sist endret av dword; 29. desember 2004 kl. 21:12.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av skywold2
oj!.. det så drit tøfft ut.. jeg skal snart spille world of warcraft beta.. men jeg må prøve begge spillene ass.. kanskje guild.wars er bedere.. tydligvis hadde dette spillet bedere grafikk.. men jeg tror blizzard følger mye bedere opp spillene sine.. å det kommer oppdateringer og ikke expansion packs..
Vis hele sitatet...
Det du bør vite er at dem som har laget Guild Wars er tidligere ansatte i Blizzard. Det er folka som har vært med å konstruere og bygge opp BattleNET som sitter som coreteam bak ArenaNet.
Jeg spilte det i en open beta som var, og likte med en gang veldig godt.

Det eneste jeg ikke likte med det var at jeg ikke fikk den riktige mmorpg-følelsen, det virker litt trangt om steder å gå, men så skal det også sies at jeg ikke spilte så alt for mye heller.

Alt i alt er det et spill man sikkert blir sittende med en ganske god stund før man blir lei, og det at det ikke koster noe i måneden er selvfølgelig et stort pluss. Selv har jeg klart å bli avhengig av Anarchy Online som nå er gratis i et år.
Jeg har hørt rykter om at utgivelsen blir utsatt noen måneder.
Ikke spør meg om kilder - for det har jeg ikke.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
steinarlima: den har allerede blitt utsatt noen måneder. Den originale utgivelsesdatoen var 5 januar, om jeg ikke husker feil
Stemmer kanskje det var fra Januar den var utsatt ja... Beklager Men er den noen som kommer inn her?
Fant et norsk sted der man kan forhåndsbestille...
http://www.gamezone.no/index.php?ma...oducts_id=12824
Vis hele sitatet...
One of the good guys
2rs1's Avatar
åhh.. irriterer meg grønn over at maskina klikka hver gang jeg skulle spille open beta. Detta ser virkelig ut til å bli moro :]
jeg spilte det under heile E1 betaen som var.. var konge fet.. satt inne å spilte det til messa var over ...var desverre lvl cappet og man kunne bare få så så bra gear.. så tror originalen kommer til å bli veldig bra... jeg kjøper det iallefall

og et ultra gigantisk pluss at man ikke må betale for det måntlig.. i og med at jeg kommer sannsyneligvis til å drive med Everquest 1 og WoW samtidig
Vurder og spille dette så tøft ut. men er det noen mulighet for og skaffe seg beta account uten og forhånds bestille?
Trådstarter
Opprinnelig postet av classic_war
Vurder og spille dette så tøft ut. men er det noen mulighet for og skaffe seg beta account uten og forhånds bestille?
Vis hele sitatet...
Nei, du må kjøpe keyen eller så kan du få en av en venn, som har en ekstra invitasjon..
Prøvde open beta som var en eller annen helg for veldig lenge siden. Likte dette spillet bedre enn wow, som ikke falt i smak hos meg i det hele tatt.
Mulig jeg anskaffer meg dette når det kommer
joshiwo ... fortell hva du ikke likte ved wow.. ikke for å begynne en diskusjon.. bare lurer..
Det ser ut som et bra spill, det har bedre grafikk enn WoW. Dette må jeg nesten begynne å spille.
Jeg spilte ett par tre beta events, spiller et veldig bra, artig og underholdene. Men når alle questene var tatt og alle de skjulte stedene var funnet(tror jeg ) var det liksom stopp. Det jeg likte med Guildwars var at det hele tiden var quests å ta, veldig morsomme quests også. Men å gjøre de om igjen syntes jeg rett og slett var kjedelig.

Blei ikke lite skuffa da jeg hadde sitti torsdag - fredag - lørdag - søndag og bygd opp en level20 kær med det beste som kunne trades og craftes, alt med black dye seff, for så og oppdage neste måned at du kunne mekke en ny level20 kær fra menyen som eide meg hååårdt!

PVP i GW er helt genialt, mye morro. Guildwars er absolutt ett spill jeg anbefaler til alle. Litt grums i betaen, men det er jo en beta

Gleder meg til masse kule quests når det blir sluppet. Har spillt wow nå en par uker og synes det var ganske kjedelig i forhold. Questene f.eks kan ikke sammenlignes, men wow hever seg veldig med "en jævlig svær verden" følelse.
jeg trodde world of warcraft var mye større spill men gw var med bedere grafikk og sånt jeg?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
sugx: Vel, det var jo bare beta. Alle quests var langt i fra lagt til. I siste (closed) beta i Desember hadde dem jo lagt til quests, subquests og et utall ekstra hidden exploreable areas
noen som vet om www.gamezone.no sender forhåndspakken i posten med en gang du bestiller , slik at du får beta keyen og stasj? har bestilt på et amerikansk sted , men der sender de ingen forhåndspakker til utlandet, bare til usa.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Judas: skulle tippe at dem sender betakey ja - du kan jo alltids maile dem og spørre
Trådstarter
Opprinnelig postet av Judas
noen som vet om www.gamezone.no sender forhåndspakken i posten med en gang du bestiller , slik at du får beta keyen og stasj? har bestilt på et amerikansk sted , men der sender de ingen forhåndspakker til utlandet, bare til usa.
Vis hele sitatet...
Nei de sender den når de får den inn.. Det spillet gamzone ahr er ikke preorder-pakka så du får ikke beta key.. Forhåndsbestillingen på gamezone er bare at de sender deg spillet når de får det inn..
Trådstarter
Hvis dette blir et populært spill kanskje vi skal starte en norsk guild eller community som nso nevnte i førsten av threaden? Hva synes der om det, er det noen som er interresert..?
hmmm.. kanskje jeg spiller wow og gw men noe jeg lurer på.. er det samma styre måte som i wow? sånn at du trykker høyre musetast og atack?
Dword: Hvis jeg skal spille GW så er jeg mer enn gjerne med på å starte en guild.
yupp.. men hva er forskjellig fra wow til gw.. gw kan jo ikke være større.. ? wow har jo så 8 raser med masse quest som hører til vær rase å sånt..? det eneste jeg kan se som er litt kulere med dette spillet er at det har mye bedere grafikk og sånt..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Gameplay i GW er mye mer actionpreget - man slipper å gå seg i stykker for å gjøre missions og finne noe å drepe.
GW kommer forresten til å få nye raser ved hver expansion
hmmm..
det syns det virker vanskelig å sette seg inni det egentlig.. jeg har lest så mye om WOW...
Synes også Lineage 2 fortjener mer oppmerksomhet enn det har fått. Helt genialt klasse-system. Anbefaler alle å ta en grundig titt på www.lineage2.com
Er det forskjellige classer/raser i GW? Blir ganske ensformig om alle er mennesker som kan alt.

***delvis off-topic***

Synes WoW har et smart system der med kun to tradeskills(ting som mining letherworking o.l.)
og at man kan lære seg alle seccroundary skills(cooking, first aid og fishing).
Noen som tilfeldigvis har en gratis CD-Key til meg til GW...
Fileplanet gir ut gratis beta testing cd-key som skal starte 7 januar.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Classic_war: Alle er i grunn mennesker, men forskjellige "kaster".
Omtrent slik som i Diablo 2.

Necromancer, Mesmer, Elementalist, Munk, Ranger, Warrior.

Man velger en Primary og en Secondary skill når man oppretter karakteren.

F.eks en Warrior/Monk med close combat og mulighet til å heal'e seg selv er en meget bra combo.
Eller f.eks. en Monk/Ranger eller Monk/Elementalist med ranged attack og healing av hele partyet - kjempeviktig i spillet

Mo/Em'en min var såpasse sterk på slutten at det alltid var jeg som drepte mest i partyet, samt jeg hadde utrolig mye healingpowers. Det var ganske artig
Bare jeg som syns det er ganske utrolig at VG overså GW når de rangerte de 50 beste spillene som de trodde kom til å komme i 2005?
LINK
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Siden sjangsen er at GW kommer til å få flere spillere enn WoW, så er jeg absolutt enig
ingen månedavgift, og jeg er solgt. Noe sier meg at de kommer til å pushe ut ekstra chapters som et helvete for å tjene penger though.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dem trenger ikke pushe ut mer enn 1 i året for å holde hodet såpass over vannet at dem rekker sugerøret fra champagneboblebadet
nso: virker som om du har god peiling på dette spillet. Noen steder du vil anbefale å forhåndsbestille fra? Får man keyen med en gang, eller må man vente på at den blir sendt via snailmail først?

Ser at både EBGame.com og Gamestop.com gir deg et spesielt item om du bestiller fra de.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Man må vente på snailmail, ja.
Jeg har bestilt det fra interactcd.com, men det skal visstnok selges i Norske butikker også.

Jeg husker ikke hva butikken heter akkurat nå, men jeg skal se om jeg finner navnet