Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 978
Sitter her med en Presario V6500, som opprinnelig ble levert med Windows Vista. Har reinstallert maskinen, men får ikke tak i drivere til nettverkskortene.

Først leter jeg etter drivere på Compaq/hp sin hjemmeside, men der finnes kun masse unødvendig tull som "Wireless utility" etc. Når jeg prøver å finne ut produsent og modell på nettverkskortet så står det, idiotisk nok, "100/10 Ethernet".

Når det gjelder det trådløse nettverkskortet så er det litt bedre info, fant ut at det het "Intel® PRO/Wireless 3945ABG". Uansett så funker ikke driveren som jeg finner på intels hjemmeside til dette kortet.

Noen som vet hvordan jeg kan finne drivere som funker til disse kortene?
Sitat av Lp_Totti
Noen som vet hvordan jeg kan finne drivere som funker til disse kortene?
Vis hele sitatet...
Det er en søkemotor som kalles google, den kan jo være grei? www.google.no

Fant en del drivere der, vet ikke om alle funker, men rart om alle versjonene er ødelagte..? Da er det vel mest sannsynlig maskinen din vil jeg tro.
Sist endret av enanthate; 16. februar 2008 kl. 18:21.
Kanskje jeg ordla meg litt feil. Hoved problemet er ikke å finne driveren, det er i og for seg nokså enkelt. Problemet er å finne ut hva kortene heter, og det irriterer meg grenseløst at ikke Compaq presterer å gi folk litt bedre info. Hvis noen kan finne merke og modell på alle komponenter i denne pcen så er egentlig problemet løst...

Edit: Ikke engang merke og modell på govedkort står under specifications, og under "processor type" står navnet på det trådløse nettverkskortet... Er det mulig?
Sist endret av Lp_Totti; 16. februar 2008 kl. 18:44.
Har ikke det perfekte programmet du er ute etter, men www.tune-up.com funker nokså fint, får navn på alt jeg trenger her i alle fall
Høres ut som er flott program, hvis det gir noen svar da.

Skjønner ikke at det er mulig å være så evneveike at man ikke engang klarer å legge ut navn på produktene sine på hjemmesiden...
Sist endret av Lp_Totti; 16. februar 2008 kl. 18:46.
Hadde jo blitt en søt liste det da, om de skulle ramset opp alt. Men er for så vidt enig med deg. De vil ha deg til å sende den på rep

Tune-up funker helt fint det, fjerner worms og all den dritten der, pluss en del ekstra. Kjører ikke annet enn det programmet selv, anbefales

Si ifra om det funket eller ikke
Det er sikkert et greit program til å øke ytelse, rydde hdd og defragmentere etc. Men det gir veldig dårlig svar på hvilke komponenter som sitter i maskinen. Leter etter et annet program.
Sorry, da vet jeg ikke. Aldri hatt problemer med det her men..

Vet ikke om det kanskje er umulig å lese ossen type nettverkskort du har? Har ikke stor peiling, men vet det kan være mulig at dette skjer, i få tilfeller..
Everst Home Edtion (http://www.majorgeeks.com/download4181.html) er kjekt til å finne ut hva man har i PC'en. På laptoper er det produsenten av maskinen sitt ansvar å stå for drivere. Burde da gå ann å finne drivere på deres nettsider.
For eks^^
Compaq Presario V6500T: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...69429&lang=no&
Compaq Presario V6500Z: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...50002&lang=no&
"Driverne" på hp sine sider funker ikke. Dessuten er det vel egentlig ikke drivere, det er bare idiotiske hjelpeverktøy for å bruke trådløs nettverk etc.

Yes! Fant en driver som funket. Gikk bare under en av laptopene (sikkert litt eldre) med samme nettverkskort og fant driveren. Takk for all hjelp!