Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1549
Jeg og en kompis skal spille sammen, Noen tips til server der vi kan bruke toybox og bygge?
Sett opp en selv? "Start Multiplayer", be vennen din enbale console også sender du han/hun IP'en din over steam og han skriver "connect -ipadresseher-" i console?

Gjort dette mange ganger og har hatt opp til 10 spillere på samtidig på mitt gamle slitne 5/5 mbps nett. (uten lagg)
Trådstarter
Ok men hvordan får du opp slik du kan skrive connect kan det i cs men finer det ikke ut i gmod
Trådstarter
kLARER ikke og få det opp... er på hoved menyen ke ska eg trykka på?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vi kan ikke vite hva du har prøvd eller ikke.

Det er veldig lett om du følger trinnene, har selv aktivert console opptil flere ganger på gmod.
Steam -> Library -> Høyreklikk gmod -> Propterties/ -> I tabben "General" så ser du "Launch Options -> skriv " -console ".

Start gmod
Men er det ikke slik at dette bare funker for LAN-servere? Når vi har prøvd på "Multiplayer" og "connect [ip]" i konsollen har vi fått "Mislykket". Kanskje vi gjør noe feil.
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Men er det ikke slik at dette bare funker for LAN-servere? Når vi har prøvd på "Multiplayer" og "connect [ip]" i konsollen har vi fått "Mislykket". Kanskje vi gjør noe feil.
Vis hele sitatet...
Portforward routeren din.
UDP 1200 1200
UDP 26901 26901 (den lar din server vise seg public blandt andre)
UDP 27000 27015
TCP 27020 27039
UDP 27015 27015 (kan hende du ikke kan få den opp, men gjerne prøv)
UDP 27020 27020
TCP 27015 27015
Har aldri vært nær noen Portforwarding før, men høres ut som en grei plan. Kan dette ha effekt på internet-hastigheten på noen måte? Og kan andre feilkilder oppstå.
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Har aldri vært nær noen Portforwarding før, men høres ut som en grei plan. Kan dette ha effekt på internet-hastigheten på noen måte? Og kan andre feilkilder oppstå.
Vis hele sitatet...
Nei, har selv dedikatet server oppe, på en test community www.theteampink.com
er bare en test community, lek og dritt.
Hoster både gmod server + xampp på en 5/5 fiber innbound/outbound nett, å klarte lett 10+ spillere.
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Har aldri vært nær noen Portforwarding før, men høres ut som en grei plan. Kan dette ha effekt på internet-hastigheten på noen måte? Og kan andre feilkilder oppstå.
Vis hele sitatet...
Det å åpne en port har ikke noen effekt på internett-hastigheten. Derimot, det å hoste en server fra nettet ditt vil nok utgjøre en forskjell.

Vet du hvordan man åpner ports i brannmuren? Det kan jeg vise deg om det trengs. Selv om jeg ikke har prøvd å hoste noe fra min desktop, så har jeg to dedikerte servere som hoster Mount & Blade: Warband, om du trenger noe guidelines.
Sist endret av Archer; 17. januar 2012 kl. 10:58.
Hadde vært kjekt det. :P Har aldri jobbet med ports før, og Hamachi begynner å bli slitsomt.

Koster det penger å hoste en server på den måten eller er dette gratis?
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Hadde vært kjekt det. :P Har aldri jobbet med ports før, og Hamachi begynner å bli slitsomt.

Koster det penger å hoste en server på den måten eller er dette gratis?
Vis hele sitatet...
Er gratis, kan hjelpe deg, så fremst det ikke er telenor sine zyxel router det er snakk om.
Har du linksys osv.. så kan jeg hjelpe deg.
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Hadde vært kjekt det. :P Har aldri jobbet med ports før, og Hamachi begynner å bli slitsomt.

Koster det penger å hoste en server på den måten eller er dette gratis?
Vis hele sitatet...
Koster av båndbredden din, bare.

Vet ikke hvordan Source-engine fungerer, men i "gamledager" måtte man også sette sv_lan 0 og skifte map før andre kunne connecte. Da kom også serveren din opp på serverlisten, og andre spillere kunne finne veien inn. Mulig dette er et alternativ du kan huke av når du starter multi-player.
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Hadde vært kjekt det. :P Har aldri jobbet med ports før, og Hamachi begynner å bli slitsomt.

Koster det penger å hoste en server på den måten eller er dette gratis?
Vis hele sitatet...
Servere koster penger, ja. Jeg leier dedikert server fra www.icukhosting.co.uk, inkludert en VPN fra NFOservers. Dette blir litt over 2200 kr tilsammen, hver måned.

Men, det å hoste fra din private maskin er helt gratis.

For å åpne ports i Windows:
Gå til Kontroll Panel -> System og Sikkerhet -> Windows Brannmur -> Avanserte Instillinger. Deretter ser du etter "Inbound Connections" og "Outgoing Connections" (det står sikkert på norsk hos deg, vil tro du skal kunne finne det uansett). Trykk på "Outgoing Connections" -> New Rule -> Trykk på "Port" og skriv inn porten du trenger å åpne (Jeg eier ikke Garrys Mod selv, kansje noen andre vet hvilke ports han må åpne?) -> Velg "UDP" og lag et navn, foreksempel "GmodPrivserv" -> Velg "Open Connection" -> La alle rutene være merket og fullfør.

Hvis alt gikk greit, lager du en Inbound Rule også. Altså:
Inbound Connections -> New Rule -> "Port" og skriv inn porten -> "UDP" -> "Open Connection" -> La alle rutene være merket og fullfør.
Sitat av Archer Vis innlegg
Servere koster penger, ja. Jeg leier dedikert server fra www.icukhosting.co.uk, inkludert en VPN fra NFOservers. Dette blir litt over 2200 kr tilsammen, hver måned.

Men, det å hoste fra din private maskin er helt gratis.

For å åpne ports i Windows:
Gå til Kontroll Panel -> System og Sikkerhet -> Windows Brannmur -> Avanserte Instillinger. Deretter ser du etter "Inbound Connections" og "Outgoing Connections" (det står sikkert på norsk hos deg, vil tro du skal kunne finne det uansett). Trykk på "Outgoing Connections" -> New Rule -> Trykk på "Port" og skriv inn porten du trenger å åpne (Jeg eier ikke Garrys Mod selv, kansje noen andre vet hvilke ports han må åpne?) -> Velg "UDP" og lag et navn, foreksempel "GmodPrivserv" -> Velg "Open Connection" -> La alle rutene være merket og fullfør.

Hvis alt gikk greit, lager du en Inbound Rule også. Altså:
Inbound Connections -> New Rule -> "Port" og skriv inn porten -> "UDP" -> "Open Connection" -> La alle rutene være merket og fullfør.
Vis hele sitatet...
Det jeg gjorde er:
Start - Cmd - Ipconfig - kopier standar gateway ip i din nettleser - Applications & Gaming, deretter forward portene slik:
UDP 1200 - 1200
UDP 26901 - 26901
UDP 27000 - 27015
TCP 27020 - 27039
UDP 27015 - 27015
UDP 27020 - 27020
TCP 27015 - 27015

Slik ser det ut hos meg:
http://img521.imageshack.us/img521/9741/portforwarding.jpg

hvorfor har jeg 100 der?
Det er fordi det er eksterne IP til min dedikated maskin, eksterne IP er dom en ID kort, så bare de portene er forwardet på min dedikated maskin, og ikke laptopen min, som dere ser her:
http://img191.imageshack.us/img191/8158/forward2.jpg

192.168.1.108

Du finner din egen ekstern IP på cmd, der skal du skrive: ipconfig, scroll oppover til du finner IPv4 adresse, der er din maskins router IP, du kan lage en fast IPv4, men jeg trenger ikke det, siden dedikated serveren går over kabel

@Archer, Takker.
Har selv lurt på dette med windows ports hehe, men nu fikk jeg godt svar, KP til deg
Sist endret av Mentaltsvak101; 17. januar 2012 kl. 11:57.
Bruk perp.
Det er en mod.