Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 597
hei.

når jeg restartet pcen min i stad så kommer det bootmrg mangler ved oppstart.

har lest på forummet og jeg skal vist sette windows 7 cd inn i cd romen og boote fra cd, men det går ikke. har prøvd med windows 7 cd og visa cd.

jeg få startet pcen med og botte fra selve disken, men og trykke f8 ved oppstart, der kan jeg velge om jeg vil boote fra disk eller en av hardiskene mine, det går fra min hoved disk men ikke fra cd, når jeg har win 7 cd i cd romen.

takk på forhond :P

sry for skrive feil.
Du sier først at du ikke får startet pga bootmrg også sier du at du får starten den fra selve disken? Skjønte ikke så mye jeg da gitt.

Vil du boote fra CD eller Disk?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Du sier først at du ikke får startet pga bootmrg også sier du at du får starten den fra selve disken? Skjønte ikke så mye jeg da gitt.

Vil du boote fra CD eller Disk?
Vis hele sitatet...
i oppstarten da får jeg melding om bootmrg, jeg trykker f8 i oppstart og kommer til bootmeny, jeg får startet fra hardisken, men ikke fra cd. så ja jeg vil boote fra cd :P
Har du brent disken selv?
Brukt den før?
Vet du at den er BOOTABLE?
Prøvd å velge som BOOT PRI 1 i BIOS?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Har du brent disken selv?
Brukt den før?
Vet du at den er BOOTABLE?
Prøvd å velge som BOOT PRI 1 i BIOS?
Vis hele sitatet...
cd rom er pri 1 i bios.
nei har ikke brent den selv den er kjøpt.
ja jeg har brukt den før, til og reparere windows og instalere ofc.
jeg har jo botta fra den før så ja tror det. :P