Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 932
Vi har kun kommet til Mai og hittil i år så har det vært 199 masseskytinger i USA etter 3 nye hendelser i går.

Er det noen som har satt seg inn i hva som skjer der borte?

Om det skulle være en borgerkrig så burde ikke random mennesker på skoler/kirker/kjøpesenter osv. Være mål.

Jeg tenker at det er sammensatt og enkelte hendelser med ett slags copycat syndrom.

Sikkert noen her som er andre steder på nett og får med seg mer av hva som skjer borti statene.

Hvordan kan så mange bli så ondskapsfulle?
Når det er 331 millioner mennesker i USA, så klart er det mer sannsynlig for dritt og ish fri tøyler på våpen. Da skjer slike ting dessverre.

199 av 331 millioner er jo veldig liten prosent, men dessverre faller noen mennesker ut av samfunnet og derfor skjer slikt. Om alle land hadde tatt psykisk helse på alvor, tror jeg masse av dette kunne vært unngått og Norge er nok ikke en av dem.

Men noen mennesker blir jo radikalisert og for disse er dette eneste utvei, da troen på prosjektet har tatt overhånd og viljen til å fullføre er dessverre såpass sterk at slike ting skjer

Og så klart er det ikke borgerkrig, da hadde det vel bare vært konservative med våpen igjen?
Sist endret av Norgeerkult; 7. mai 2023 kl. 07:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Norgeerkult Vis innlegg
Når det er 331 millioner mennesker i USA, så klart er det mer sannsynlig for dritt og ish fri tøyler på våpen. Da skjer slike ting dessverre.

199 av 331 millioner er jo veldig liten prosent, men dessverre faller noen mennesker ut av samfunnet og derfor skjer slikt. Om alle land hadde tatt psykisk helse på alvor, tror jeg masse av dette kunne vært unngått og Norge er nok ikke en av dem.

Men noen mennesker blir jo radikalisert og for disse er dette eneste utvei, da troen på prosjektet har tatt overhånd og viljen til å fullføre er dessverre såpass sterk at slike ting skjer

Og så klart er det ikke borgerkrig, da hadde det vel bare vært konservative med våpen igjen?
Vis hele sitatet...
Jeg har satt meg inn i skoleskytinger gjennom noen dokumentarer. Det som går igjen der er enten tidligere mobbeoffere eller mobbere som går tilbake til skolen de gikk på. Virker nesten som forherligelse av tidligere gjerningspersoner at de virkelig blir sett opp til av de som går igjennom med ett nytt attentat.

Kirker har vel vært radikalisering gjennom religion, kultur eller hudfarge forskjeller.

Kjøpesenter har jeg ikke sett noen trender.

Så når jeg også går litt inn i tema så er det nok ikke en borgerkrig som jeg egentlig ikke mente det var men får nesten ett bilde av det og våpen gale USA kommer vel til å slite med dette helt til det virkelig går galt med samfunnet og våpen må samles inn.
Er vel fortsatt så i en del stater i USA at man bare kan webshoppe hjem automatvåpen. Men virker som fakta og fornuft forsvinner ut av tankekontoret "over there" så fort de prøver å få gjennom strenge våpenlover.
BRAND ∞ STRONG
Tror ikke det bare er tilgangen på våpen.
Det er er en håpløshet som preger store deler av det Amerikanske samfunnet, se på alle de
områdene som ligger og forfaller, bydeler, hele byer.

Og da snakker vi ikke litt forfall, det er hele områder som Oslo som ligger øde, overlatt til seg
Sist endret av vindaloo; 7. mai 2023 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nesten alle de masseskytingene er et resultat av gjengkriminalitet. Dersom 4 eller flere blir skader under en skyting inngår det i statistikken. Så og si alle tilfellene er derfor kriminelle gjenger som skyter mot hverandre. Så svaret er vel at USA sliter med alvorlig organisert kriminalitet noe som fører til mange masseskytninger.