Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1569
er det vanlig og spy av weed (cannabis) ???
Har bare hørt om Cannabinoid hyperemesis syndrome (CHS) (null peil hva det oversettes til på norsk), men dette defineres vel mer som en lidelse blant daglige brukere, der episodene ("hyperemetic") varer alt fra noen timer til 7 dager, men normalen er 1-2 dager. MEEEEEN, dette er en uhyre sjelden lidelse, og hvis du ikke er en daglig bruker, er det nok ikke cannabisen som har fått deg til å kaste opp i seg selv. Cannabis kan lede til angst f.eks., og angst kan lede til oppkast. Er flere grunner her til hvorfor du kastet opp
Røyker du for mye er det vanlig å bli uvel og kvalm, og kanskje spy litt. Null stress. Bra varer og litt hissig inntak så blir det kjapt noen svettebyger og litt kvalme å finne.

Du har røyka deg grønn, altså for mye

hadde ikke bekymret meg nevneverdig.
Har gjort det en gang. Feilberegnet og spiste 0.6 gram weedolje, spydde skikkelig et par ganger. Ellers vil jeg tro mange som grønner/spyr gjør det pga tobakk blandet i.
Mvh
har aldri blitt noe særlig kvalm av weed uansett hvor mye jeg har røyka, men hasj er en helt annen sak. er kanskje litt mindre cbd og andre stoffer
Det er helt vanlig om man får i seg for mye. Men det hjelper veldig mot kvalme i normale doser opplever jeg.
Å grønne ut som det kalles hos mange.
Helt normalt når du får i deg for mye på for kort tid.
Fra studietiden:

Jeg og en kompis var på skolen kveldstid for å låne et filmrom med bra projektor og anlegg. Vi skulle se "Enter the Void" av Gaspar Noé.

Selvfølgelig skulle vi røyke oss opp til bristepunktet, men det ble alt for meget med bønna og den psykedeliske filmen.

Jeg endte opp med å kaste opp i søppelbøtta, en svær bøtte med avfallssekk, og så måtte jeg bare legge meg på gulvet lenger inn i rommet. Kompisen måtte også ned på gulvet, og der sovna vi.

Så gikk det vel et par timer. Jeg våkna av at døra var åpen og at en skikkelse stod og romstrerte. Og da ser jeg vaskedama stå der med avfallssekken.

Hun har et skikkelig grep. Så trykker hun posen skikkelig hardt sammen for å få ut all lufta. Det kom et gedigent hyl og hun forsvant.

Eimen fra en halvkilo dårlig ernært spy slo henne rett opp i trynet...

Vi forta oss opp og ut. Hun var ikke å se. Mulig hun måtte spy selv. Det var enda godt hun slapp å se meg.

Så - det er fullt mulig å spy av røykings.
Sitat av Asket Vis innlegg
Fra studietiden:

Jeg og en kompis var på skolen kveldstid for å låne et filmrom med bra projektor og anlegg. Vi skulle se "Enter the Void" av Gaspar Noé.

Selvfølgelig skulle vi røyke oss opp til bristepunktet, men det ble alt for meget med bønna og den psykedeliske filmen.

Jeg endte opp med å kaste opp i søppelbøtta, en svær bøtte med avfallssekk, og så måtte jeg bare legge meg på gulvet lenger inn i rommet. Kompisen måtte også ned på gulvet, og der sovna vi.

Så gikk det vel et par timer. Jeg våkna av at døra var åpen og at en skikkelse stod og romstrerte. Og da ser jeg vaskedama stå der med avfallssekken.

Hun har et skikkelig grep. Så trykker hun posen skikkelig hardt sammen for å få ut all lufta. Det kom et gedigent hyl og hun forsvant.

Eimen fra en halvkilo dårlig ernært spy slo henne rett opp i trynet...

Vi forta oss opp og ut. Hun var ikke å se. Mulig hun måtte spy selv. Det var enda godt hun slapp å se meg.

Så - det er fullt mulig å spy av røykings.
Vis hele sitatet...
Fyfaen haha. Hørtes ut som en alternativ kveld
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I utgangspunktet skal det en del til for å spy når man bruker cannabis. CBD hjelper mot kvalme, men ofte har ulike strains eller cannabisprodukter lave CBD nivåer, som kan gjøre det lettere å bli så høy at man spyr.

Har spydd en gang da jeg cross faded. Vil ikke skylde på cannabisen her da jeg hadde spist mye før og bestemte meg for å være et damplokomotiv på en J med tobakk, uten noe som helst toleranse for niktoin. Var ganske så full i tillegg og røykte noe sketchy brunings. Her tømte jeg omtrent hele magesekken, så fikk en liten lærepenge der hehe...

Et annet tilfelle jeg kommer på er etter jeg spiste for mye edibles. Satt totalt ute av det i stolen min og kjente plutselig en enorm trang for å spy. Løp til dassen, og idet jeg satt meg ned på knær lagde jeg en stor harkelyd og måtte plutselig ikke spy lengre. Husker ikke helt om jeg hadde spist så mye i forkant (hadde overhode ikke overrasket meg).

En venn av meg som har veldig liten erfaring med hasj har fortalt meg at han har spydd flere ganger av at han har røykt. Men her virket det også som han enten røykte altfor mye, eller klarte å spise helt vilt mye pga munchies og sannsynligvis ble kvalm pga det. Ganske tynn fyr så skal sikkert ikke for mye til for å spise for mye hehe.

Konklusjonen min er samme som de over- ja, det er uten tvil mulig å spy av cannabis. Prøv å holde deg til strains med høyere CBD nivå, og begrens inntaket når du først røyker/spiser. Ta litt og se hvordan det går og så kan du eventuelt ta mer hvis du ønsker det.
Er det noen andre stonere som også føler at de ALLTID må røyke en joint til?

Jeg blir aldri fornøyd liksom, føler jeg alltid må røyke enda en…
Dette er jævlig irriterende men vet ikke hvorfor det er sånn. Prøver å legge det fra meg og ignorere det men greier ikke det ikke helt.
Sorry for at det ikke passa helt til tråden kanskje men fåkke til å lage ny tråd.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lett å spy hvis drt kombineres med for mye alkohol.
Man spyr vel ikke av selve cannabisen, men heller "helikoptereffekten" man kan få om man røyker for mye. Altså at du blir kvalm og sjøsyk som å snurre rundt på Tusenfryd.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Er det noen andre stonere som også føler at de ALLTID må røyke en joint til?

Jeg blir aldri fornøyd liksom, føler jeg alltid må røyke enda en…
Dette er jævlig irriterende men vet ikke hvorfor det er sånn. Prøver å legge det fra meg og ignorere det men greier ikke det ikke helt.
Sorry for at det ikke passa helt til tråden kanskje men fåkke til å lage ny tråd.
Vis hele sitatet...
For høy toleranse?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For høy toleranse?
Vis hele sitatet...
For dårlig shit
Tror ikke det er problemet, kan være drithøy men det er fortsatt det samme
Jada hvis du grønner ordentlig ut så er det helt normalt å spy. Jeg har gjort det flere ganger
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Er det noen andre stonere som også føler at de ALLTID må røyke en joint til?

Jeg blir aldri fornøyd liksom, føler jeg alltid må røyke enda en…
Dette er jævlig irriterende men vet ikke hvorfor det er sånn. Prøver å legge det fra meg og ignorere det men greier ikke det ikke helt.
Sorry for at det ikke passa helt til tråden kanskje men fåkke til å lage ny tråd.
Vis hele sitatet...
Da tar du deg en pause for å bygge litt toleranse igjen, eller kjøper annen vare
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Er det noen andre stonere som også føler at de ALLTID må røyke en joint til?

Jeg blir aldri fornøyd liksom, føler jeg alltid må røyke enda en…
Dette er jævlig irriterende men vet ikke hvorfor det er sånn. Prøver å legge det fra meg og ignorere det men greier ikke det ikke helt.
Sorry for at det ikke passa helt til tråden kanskje men fåkke til å lage ny tråd.
Vis hele sitatet...
Slik er det tidvis med en del rusmidler. En øl til, en stripe til, en poengløs redosering til - "kan jeg ta litt mer/er det vits å ta noe mer"? Er vanskelig å gi seg mens leken er god

Dette er knyttet til utskillelse av dopamin i hjernen. Regner med at du bruker tobakk i mekket ditt. Nikotin frigjører en rekke signalstoffer i hjernen, blant annet dopamin. Dette er grunnen til at junkiser som så vidt klarer å holde seg på beina/benken vakler rundt med en sigarett i hånden. Eufori. Røykere har også førti prosent mindre av enzymet MAO B som brukes for å bryte ned dopamin. Det fører altså til forsterket virkning av diverse stoffer som øker nivået av dette - tenkt alkohol/nikotin, sentralstimulerende/nikotin etc.

Poenget mitt er at du i tillegg til THC forer hjernen med nikotin. Selv ble jeg kvitt dette problemet etter at jeg begynte å røyke rent. Da tar jeg et trekk. Nikotin får jeg via snus/e-sigarett mens jeg sitter godt plantet i sofaen (har tidligere røykt sigaretter i mange år). Sjeldent behov for mer en et par trekk i løpet av en kveld.
Sist endret av Uten Agenda; 8. januar 2023 kl. 16:41.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri kastet opp. Prøvde olje og da kom det en del gulp
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Slik er det tidvis med en del rusmidler. En øl til, en stripe til, en poengløs redosering til - "kan jeg ta litt mer/er det vits å ta noe mer"? Er vanskelig å gi seg mens leken er god

Dette er knyttet til utskillelse av dopamin i hjernen. Regner med at du bruker tobakk i mekket ditt. Nikotin frigjører en rekke signalstoffer i hjernen, blant annet dopamin. Dette er grunnen til at junkiser som så vidt klarer å holde seg på beina/benken vakler rundt med en sigarett i hånden. Eufori. Røykere har også førti prosent mindre av enzymet MAO B som brukes for å bryte ned dopamin. Det fører altså til forsterket virkning av diverse stoffer som øker nivået av dette - tenkt alkohol/nikotin, sentralstimulerende/nikotin etc.

Poenget mitt er at du i tillegg til THC forer hjernen med nikotin. Selv ble jeg kvitt dette problemet etter at jeg begynte å røyke rent. Da tar jeg et trekk. Nikotin får jeg via snus/e-sigarett mens jeg sitter godt plantet i sofaen (har tidligere røykt sigaretter i mange år). Sjeldent behov for mer en et par trekk i løpet av en kveld.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal prøve å røyke mer rent eller ihvertfall gjøre tobakkbruken så lav som mulig.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
helt vanlig om det blandes med alkohol
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om man ikke er vant til det så mulig.