Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1139
www.tu.no/bragd

Hvilken av disse 9 nominerte syns du fortjener å vinne årets ingeniørbragd 2007?
Gi gjerne en begrunelse som f.eks hva som tjener DEG mest og hva du ikke kan klare deg uten.

Min stemme (husk å stemme ifra den 16.november) går til nummer 2, Breivoll Inspection Technologies. Begrunelsen er at vann er noe av det viktigste vi har, og det er noe som vi klart er nøtt til å ha, uansett pris. Dette er noe vi fikk erfare da vannettet i oslo ble "stengt" pga høyt bakterie nivå. Folk gjorde alt de kunne for å skaffe seg friskt vann, jeg så uføre som dro på Meny å kjøpte 0,33 glassflasker med vann, disse er DYRE og han jeg så kjøpte sikkert 20 stk. Og med Breivoll Inspection Technologies sin teknologi så kan man hjelpe til å forhindre dette.

Kanidat nummer 1 kommer på min 2. plass uten at jeg er i fysisk stand til å begrunde dette.

Øyvind
Mangler 3 kandidater ? ^^
Rejolo har rett, jeg kan bare se 6 kanditater på nettsiden du linker til!

Av de 6 kandidatene jeg har sett til nå, synes jeg at #3 bør vinne prisen...
Vi trenger flere konkurenter på hydrogenmotormarkedet, dersom vi for alvor skal kunne skape et kommersielt marked for miljøvennelige biler!
Sist endret av Turbolego; 4. november 2007 kl. 23:59.
Beklager, leste et sted at det skal komme 9 tilsammen, så kommer sikkert flere senere!
Jeg er så absolutt enig med deg mathfjeld. Kandidat 2 er den eneste her som har en stor fordel for samfunnet. Om man kan bruke denne til å begrense/forhindre lekkasjer FØR de skjer, kan det spares mye penger som igjen kan brukes til helt andre ting. De andre forslagene er også viktige og gode, men de har bare ikke like mye å si i det store og det hele.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg hadde stemt 3, men det står jo tilmed på siden at den ikke funker som den skal..
Blir enten 1 eller 2 her. Prolly 2.
Turbolego: Helt klart det du sier, men jeg syns ikke et prisipp som disse har er nok til å vinne en pris, kanskje de er klare for denne prisen i 2008 når de har noe håndfast og vise til.

Husk, ikke skriv jeg hadde stemt, men jeg SKAL stemme, skal prøve å minne dere på det når datoen nærmer seg.
www.tu.no/bragd

Er nå en ny kanidat.

Er det virkelig så få her på forumet som bryr seg om denne saken? Personlig hadde jeg trodd det kunne skapt en god diskusjon.
Jeg ville satset på 3, ettersom at vi trenger mer miljøvenlige biler, for det blir ikke noe mindre bliler i verden, mens miljøet som jorden orginalt var utstyrt med minsker stadig, forurensing må begrenses mest mulig.

Men av en eller annen grunn så apelerer nummer 1 på listen mer til meg, uten at jeg kan komme med noen verdig begrunnelse.
Nå er alle 9 her! Husk å stem i morgen og utover!