Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1799
Hei, i dag er det 3 uker siden akk jeg ikke godtok et førerkortbeslag.
Ringte han som etterforsket saken min og fortalte at jeg ikke har hørt noe ifra de. Og spurte om jeg kunne hente ut førerkortet, han nektet på det. Og han ba meg ringe et annet nr da han ikke var på jobb.

De har selvfølgelig stengt for dagen.

Men er det sånn at jeg må vente noen dager ekstra?
"Hvis du ikke samtykker til midlertidig inndragelse av førerkortet ditt, er politiet pliktig til å videresende saken din i løpet av tre uker. Hvis ikke fristen overholdes, har du rett til å få førerkortet ditt tilbake mens du venter på at tingretten skal ta en avgjørelse. Fordelen er altså at du sikrer deg minimal behandlingstid."

Er bare å ta kontakt med aktuelle politi kontor å be om å få tilbake sertifikatet til saken er ferdigbehandlet. 3 uker er fristen ikke 3 uker å noen dager.
Sitat av gudfaren Vis innlegg
"Hvis du ikke samtykker til midlertidig inndragelse av førerkortet ditt, er politiet pliktig til å videresende saken din i løpet av tre uker. Hvis ikke fristen overholdes, har du rett til å få førerkortet ditt tilbake mens du venter på at tingretten skal ta en avgjørelse. Fordelen er altså at du sikrer deg minimal behandlingstid."

Er bare å ta kontakt med aktuelle politi kontor å be om å få tilbake sertifikatet til saken er ferdigbehandlet. 3 uker er fristen ikke 3 uker å noen dager.
Vis hele sitatet...
Takk for svar

Det jeg også tenkte.
Synd jeg ble nektet.

Kan jo ikke kjøre før jeg fysisk får det tilbake heller.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Takk for svar

Det jeg også tenkte.
Synd jeg ble nektet.

Kan jo ikke kjøre før jeg fysisk får det tilbake heller.
Vis hele sitatet...
Last med appen førekort å se om det er beslaglagt eller ikke.
Sitat av gudfaren Vis innlegg
"Hvis du ikke samtykker til midlertidig inndragelse av førerkortet ditt, er politiet pliktig til å videresende saken din i løpet av tre uker.
Vis hele sitatet...
De kan oprettholde beslaget så lenge de har sendt saken til tingretten innen fristen, og det har de nok gjort.

Du får mulighet til å forklare deg i tingretten innen kort tid, men hvis førerkortbeslaget er basert på blodprøve/fartsmåling så blir nok utfallet det samme uansett hva du forklarer.
Ofte er det og arbeidsdager som gjelder så kan hrndr du må plusse på 3 dager for påske
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ofte er det og arbeidsdager som gjelder så kan hrndr du må plusse på 3 dager for påske
Vis hele sitatet...
Nei 3 uker er 3 uker, ikke fratrekk for fridager eller lignende.. Derfor 3 uker som er plenty med tid, 21 dager etter samtykket er trekt kan du hente førerkort igjen hvis ikke tingretten mener noe annet eller de ikke har fått noen sak på sitt bord