Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1649
Fuck Mr. Plod!
Har lurt på å skaffe meg en vaporizer til hasj/weed ettersom det er betraktelig mere lønnsomt og kan spare meg en del penger

Hvor mye mere effektivt er en vaporizer kontra en joint?

Hvilke vaporizer er å anbefale? Har vurdert pax, men fyfaen for noen stive priser

Funker en vaporizer til 1000kr?

Hvis jeg lager eller kjøper en sploof. Kan jeg da røyke inne helt luktfritt?
Skal du vape hasj uten å presse rosin så anbefaler jeg dynavap, absolutt beste vapen for hasj. Skal du vape weed eller "full-melt" konsentrater vil jeg anbefale mighty!

Dynavap og en stormlighter er en fin inngangsportal til vaping.


Sploof og vape vil ikke gjøre det luktfritt, men ikke så langt unna. Når jeg røyker under kjøkkenvifta lukter det i et par timer, vaper jeg så er lukta vekk innen 20 sekunder.
Sist endret av skrpappa; 4. februar 2022 kl. 10:36.
For en Vaporizer til 1000så hadde jeg før flowermate, den funker ok(og noen her inne vil si jeg lyver og at den er shit, men det er det: du får hva du betaler for.) men den har shitty lader, og er relativt trang og puste igjennom. Ok og rense om du kaster gitteret. Jeg anbefaler deg å sjekke ut fordampere.no og sjekk ut arizer air eller Solo 2. Det er de jeg har nå og GUD de er en ny verden. Butikken er ikke grådig heller i motsetning til mange andre som satser på at du er for tjern til og se om det er en bra eller dårlig deal.
Anonym bruker
"Stum Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er veldig fornøyd med denne: https://www.shady.no/products/flower...lick-vaporizer
Enkel i bruk og grei å holde ren. Løse 18650-batterier er et stort pluss IMHO, vapes bruker mye strøm.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Kan man bruke både hasj og weed i en vaporizer? Eller er det forskjellige typer til forskjellige bruk?

Og hvor mye "rester" bruker dere hvis dere skal lage edibles
Du kan røyke hasj og weed i vaporizere, ja - men alle fungerer ikke like godt til det formålet. Om du vil røyke begge, ville jeg gått for en Dynavap M eller en Mighty.

Hvor mye du bruker til edibles kommer an på hvor hardt du vaper på plantematerialet og hvor god potens det har i utgangspunktet. Altså, det er umulig å gi deg noe klart svar. Det må du bare eksperimentere med materialet du sitter igjen med.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Kan man bruke både hasj og weed i en vaporizer? Eller er det forskjellige typer til forskjellige bruk?

Og hvor mye "rester" bruker dere hvis dere skal lage edibles
Vis hele sitatet...
Skriver under på dynavap som andre har nevnt her. En fin liten dings som tar liten plass og smeller overraskende kraftig mtp på hvor lite du får plass til i den.

Jeg pleier å regne at 2-3 snusbokser med rester/aske holder til å bli ganske fjern. Men igjen spørs det på hvor stor andel brunt vs grønt det er i restene samt hvor hardt jeg har vapet det. Jo mørkere farge jo mer må til.
Sist endret av andlov5000; 4. februar 2022 kl. 11:56.
Anonym bruker
"Stum Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nb: jeg har kun brukt min til grønt, så hvordan den funker med brunt aner jeg ikke.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt en Storm Vaporizer i godt over ett år, som har fungert fint til både hasj og weed (ca 1000 kr). Har nå en Mighty +, som er helt sjef, en helt egen klasse. Kan brukes til begge deler, den og, men om hasj er det viktigste er nok Dynavap veien å gå. Jeg har ca 0,15 g weed i hver capsule til Mighty, og blir helt rekefjern hver gang (dog vaper jeg ikke hver dag).
Mulig litt off topic. Men definitivt det beste er ferdigbeholdere, med batteri. Søk etter f.eks "510 thread cartridge indica"
Lettvint, nesten luktfritt. Varer lenge.
Ulempen er at de kun er å få tak i Canada/ US.
Fårhåpentligvis i Tyskland innen 2 år.