Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  252 91472
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Tilbake til livet - en objektiv analyse? Hvordan går det med ruskutten mann?
Vis hele sitatet...
Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen.

Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen. Blir spennede når jeg skal ned å hente i morgen. Høre om de vil skrive under på at jeg ikke har dritt i LAR og gjøre, og at det hadde gitt mye mer mening å gi meg opiatene mine som man gir medisin tiol vanlige mennesker. Skal få skiftet til oxy og begynt detox. Ny kåk i morgen og. Det blir digg.

Tenk hvor absurd det er å ha meldeplikt for å få medisiner du er avhengig av.

Folk i ND har omtrent samme meldeplikt som meg. Riktignok kan jeg få stedet og tiden min endret, men i det store og hele er det eksakt det samme. Jeg ilegges en kontrollrutine som normalt sett ansees som straff likestilt med fengsel, på permanent basis, fordi jeg trenger nettopp opiater. Eller, ikke forid jeg trenger opiater - reglene følger jo ikke substansgruppen. reglene følger grunnlaget for at man behøver det.

Ser dere ikke hvordan dette er strukturell rasisime på sitt beste, med unntak av at det ikke går på rase, men på helse?
Sist endret av Tøffetom; 15. august 2021 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen.

Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen. Blir spennede når jeg skal ned å hente i morgen. Høre om de vil skrive under på at jeg ikke har dritt i LAR og gjøre, og at det hadde gitt mye mer mening å gi meg opiatene mine som man gir medisin tiol vanlige mennesker. Skal få skiftet til oxy og begynt detox. Ny kåk i morgen og. Det blir digg.

Tenk hvor absurd det er å ha meldeplikt for å få medisiner du er avhengig av.

Folk i ND har omtrent samme meldeplikt som meg. Riktignok kan jeg få stedet og tiden min endret, men i det store og hele er det eksakt det samme. Jeg ilegges en kontrollrutine som normalt sett ansees som straff likestilt med fengsel, på permanent basis, fordi jeg trenger nettopp opiater. Eller, ikke forid jeg trenger opiater - reglene følger jo ikke substansgruppen. reglene følger grunnlaget for at man behøver det.

Ser dere ikke hvordan dette er strukturell rasisime på sitt beste, med unntak av at det ikke går på rase, men på helse?
Vis hele sitatet...
Men du kommer jo ikke til å få oxy av legen for å gå av metadonen. Hvis det var det du mente da? Eller har du legen så langt rundt lillefingeren?

Jeg har sagt det før og begynner sikkert å bli irriterende nå, men hva med å gjøre det safe og sett i gang med en langvarig nedtrapping? Du har gått nok runder med dette til å vite at når du føler den gode oxyen eller heroinen eller noe av godsakene igjen så kan det vekke monsteret igjen. Jeg har tenkt samme tanke selv. Gå av sub med heroin pga halveringstiden. Man vet hva som kommer med abstinenser og man kan fint klare det, men så da?

Denne opiathjernen vår er et geni. Den veit nøyaktig hvor den skal trykke, og plutselig så er det et helvete igjen. Og hvis du enda ikke har sett den. Sjekk ut brennpunkt på nrk med Siri getz Sollie. Den siste dosen heter den. Take it slow and do it right.

Jeg føler vi tenker så forbanna likt på så mye. Vi hadde vært en force to be reckoned with hvis vi hadde vært kompiser. Vær forbanna forsiktig nå. Ingenting haster sååå mye. Men uansett, jeg krysser testiklene mine for at alt skal ordne seg for deg.
Det virker som om det alltid er noe som mangler før du skal begynne å slutte.
Denne gangen er det Oxy som mangler før du kan slutte med opiater. Det høres litt bakvendt ut.

For meg ser det ut som typisk misbrukertankegang, jeg har vært der selv.

"Må bare ordne et helt glass med Rivotril så jeg får trappet ned og sluttet"
Stiller meg litt bak krystallkongen. Er mange her inne som ønsker å se deg lykkes, selv etter en god stund med lite substans i påstander om egen evne til ruskutt. Du har det jo i deg å planlegge flere måter du kan klare det på, men for meg virker det ikke som du ønsker det, rett og slett. Jeg håpe virkelig du kommer deg utav det, og det hadde vært hyggelig både for meg og sikkert flere om det skjedde. Garanterer deg at mange av de som leser dette er i samme situasjon. Så nedslagsfeltet ift hvor vanskelig/lett det er å slutte er rimelig stort.
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
virker det ikke som du ønsker det, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Det er nøyaktig det jeg tenker også.

Hva er det som blir så himla annerledes med Oxy? Det er et utrolig sterkt opiat (opioid?) akkurat som Metadon, forskjellen er bare at Oxy har kortere virkningstid.
Spør du meg tror jeg Oxy blir mer berg og dalbane siden abstinensene kommer kjappere.

Det beste hadde jo egentlig vært å komme seg fra en full-agonist som Metadon ned til en partiell agonist som Buprenorfin.
Og så trappe langsomt ned, saktere og saktere etterhvert som dosene nærmer seg 0mg.
Men det regner jeg med at er fullstendig uaktuelt.

Prøver ikke å ta deg, bare å komme med et innspill utifra det du skriver her.
Det er mye snakk om hvordan du skal slutte og lite slutting. En ting jeg også legger merke til er at du har blitt veldig komfortabel med å snakke om at du trenger opiatene dine. Du trenger opiater for å unngå abstinenser ja, men du trenger ikke opiater på samme måte som alle trenger oksygen og kalorier.
Det er viktig å ikke bli for komfortabel med tanken på seg selv som rusavhengig.

Hva hindrer deg i å hoppe ned 5-10mg Metadon hver fjortende dag f.eks? Å bare fuckings komme i gang med å komme seg av.
Det blir ikke behagelig, men det er aldri behagelig å komme seg av opiater. Nødvendig er det dog nesten.
Sist endret av krystallkongen; 16. august 2021 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er litt for impulsiv, faen heller. Spart opp på kredibiliteten ovenfor meg selv, vært superbevisst på å aldri bruke aldri, altså bestemme meg for ting som ikke går. Så elendig å kaste vekk en full «faen nå mener jeg det», på en eller annen random søndagsimpuls.

Marsjer ned på LAR jeg, forlangte å få snakke med lege, fikk umiddelbart time på onsdag og stod igjen littt “åja, takk? Faen».

Så da visste jeg at frem til onsdag ble det heroin, men når du må låne penger for å få hjulet til å gå rundt så er ikke det helt innafor heller…

Får se hva dr Mengele sier. Det er jo nå tiden egentlig begynner, jeg må jo informere legen før det gir mening.(komplisert)To be continued.

(denne gangen skal jeg faktisk av. Kanskje jeg må på igjen fordi jeg faktisk er så fucket at det er best for alle st jeg er på litt opiater. Men

Men ikke metadon.
Say no to nazipoison!
Anonym bruker
"Kjær Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tilbake på kjøret - En subjektiv sutretråd...

Skulle ikke du prøve å flytte for deg selv i disse dager?
Hvordan har du tenkt å gjøre det med leie når du har blåst alle pengene på dop?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tilbake på kjøret - En subjektiv sutretråd...

Skulle ikke du prøve å flytte for deg selv i disse dager?
Hvordan har du tenkt å gjøre det med leie når du har blåst alle pengene på dop?
Vis hele sitatet...
Stopp med de anonyme drittslengingspostene. Hva er vitsen? Kan du forklare meg det?
Kjøret eller sprekk eller ikke. Det hakke noe å si. Han vet hvilken avkjøring som er den riktige
*****
Det var en veldig positiv opplevelse. Ble hørt og forstått, men selvfølgelig er det som det stort sett er; noen i kullissene som jeg aldri får møte som har det siste ordet.

Ble enig om å flytte siste henting av metadon til i morgen, i påventede av skyggefyrsten sin velsignelse for endring av medisin.

Hvis legen jeg møtte i dag har noen tyngde, har jeg troen på at det faktisk kan gå an å få hjelp av LAR.

(Grunnen til at jeg må skifte medisin, er at metadon ligger igjen i kroppen i flere døgn. Det vil si at man kan ligge dårlig i dagsavis, uten å faktisk nå bunnivå.)

Fikk akkurat en brilliant idé. Jeg må lage min alternative detox - noe jeg har fislet med lenge. Den ultimate cold turkey, basert på GHB, piller, heroin og baller av stål.

Fikk akkurat vite at det var vann i nærheten, etter lengre corona opphold. Det er som om universet snakker til meg.

They say you shouldn’t mix opiates and GHB

But that’s only if you can’t keep being a fuckin’ pussy out of the mix
Jeg også testa ut å gå av LAR medisiner en gang ved å gå over til heroin, og selv om det var effektivt så ødela jeg meg selv noe så innforjævlig med både vekttap og å bruke alle pengene jeg hadde på konto på minus, kom nok mer avhengig ut av det enn om jeg hadde trappa ned på en ordentlig måte.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Stopp med de anonyme drittslengingspostene. Hva er vitsen? Kan du forklare meg det?
Kjøret eller sprekk eller ikke. Det hakke noe å si. Han vet hvilken avkjøring som er den riktige
Vis hele sitatet...
Den cheerleadinga har uansett ikke ført frem på 10 år.
Kanskje tough love funker bedre?
Eller kanskje folk bare rett og slett gir opp en fyr som lyver til seg selv (og alle andre) om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen [......].
Anonym bruker
"Bekymret Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ikke feil å si at det er det som er sykdommen
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Jeg også testa ut å gå av LAR medisiner en gang ved å gå over til heroin, og selv om det var effektivt så ødela jeg meg selv noe så innforjævlig med både vekttap og å bruke alle pengene jeg hadde på konto på minus, kom nok mer avhengig ut av det enn om jeg hadde trappa ned på en ordentlig måte.
Vis hele sitatet...
Ja, det der er jævlig fort gjort. Da er det faktisk bedre å ta metadon, heroin koster rett og slett altfor mye. Man blir avhengig når man ikke tenker på penger, får svi når man plutselig en dag ikke har det.

Dette sa jeg også til legen når jeg snakket med henne i dag, at jeg ikke kunne garantere at jeg ikke bare kom til å bruke heroin igjen - men jeg kan faktisk garantere at jeg sier fra om det ikke går med detox på min måte.

Tingen er jo at INGEN av de kjipe greiene i livet som for lenge siden gjorde at livet var vondt å leve, er der lenger. Alt har forandret seg, Nå er det bare kodingen som er kjip og trenger døyving, men den er jo omsider kommet dit den skulle komme+++.

Poenget er at utgangspunktet mitt er veldig ideelt for å faktisk skulle kunne gjøre dette til mitt siste oppgjør med opiatene. Men det ene er jo å komme seg av.

Det andre er å være av. Aner ikke hvor mye opiatene hjelper meg en vanlig hverdag, men det er ikke fremmed for meg å være totalt ute av stand til å fungere på et grunnleggende nivå. Type 16-17 årene; jeg klarte ikke å mobilisere uansett hvor mye det gjaldt. Orket ingenting, alt var et uendelig ork og det var bare elendighet. Jeg er jo livredd for at den personen som står igjen på andre siden har en like elendig tilværelse som jeg engang hadde.

Men hvis det ikke er det som er tilfellet, hvis det faktisk ikke er noen god grunn til at jeg skal være på opiater, samtidig som at kodingen er over...

. Jeg tror dette blir bra, håper bare jeg slipper å krige med LAR for å få komme i gang med å gjøre dette på min måte.

"Jammen du har jo prøvd din måte i et tiår".

Nei, overhodet ikke. Jeg har ikke prøvd min måte siden jeg lagde denne tråden, og året etter. Og da klarte jeg faktisk å detoxe - enda jeg sprakk på reisen hjem til Bergen hver gang.

Og siden den tiden har jo livet mitt gått i oppløsning, alt som offer til autonomien, som nå rundes av. Så med ting någenlunde på plass for første gang siden da, autonomien ferdig, all personlig vekst og utvikling de siste årene...

Det kan være det ikke er mulig for meg uten fysisk hinder for tilgang, i så fall må jeg bare tilpasse. Men om jeg klarer å bare råtne vekk i ensomhet en liten uke, så hadde jo det vært det enkleste.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den cheerleadinga har uansett ikke ført frem på 10 år.
Kanskje tough love funker bedre?
Eller kanskje folk bare rett og slett gir opp en fyr som lyver til seg selv (og alle andre) om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen [......].
Vis hele sitatet...
Hvis du vet at jeg lyger så vet du det fordi jeg har fortalt det til deg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tilbake på kjøret - En subjektiv sutretråd...

Skulle ikke du prøve å flytte for deg selv i disse dager?
Hvordan har du tenkt å gjøre det med leie når du har blåst alle pengene på dop?
Vis hele sitatet...
Har frontet leie for flere måneder.

Bor for meg selv jeg.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Men du kommer jo ikke til å få oxy av legen for å gå av metadonen. Hvis det var det du mente da? Eller har du legen så langt rundt lillefingeren?

Jeg har sagt det før og begynner sikkert å bli irriterende nå, men hva med å gjøre det safe og sett i gang med en langvarig nedtrapping? Du har gått nok runder med dette til å vite at når du føler den gode oxyen eller heroinen eller noe av godsakene igjen så kan det vekke monsteret igjen. Jeg har tenkt samme tanke selv. Gå av sub med heroin pga halveringstiden. Man vet hva som kommer med abstinenser og man kan fint klare det, men så da?

Denne opiathjernen vår er et geni. Den veit nøyaktig hvor den skal trykke, og plutselig så er det et helvete igjen. Og hvis du enda ikke har sett den. Sjekk ut brennpunkt på nrk med Siri getz Sollie. Den siste dosen heter den. Take it slow and do it right.

Jeg føler vi tenker så forbanna likt på så mye. Vi hadde vært en force to be reckoned with hvis vi hadde vært kompiser. Vær forbanna forsiktig nå. Ingenting haster sååå mye. Men uansett, jeg krysser testiklene mine for at alt skal ordne seg for deg.
Vis hele sitatet...
Hehe, mye klokt her.

Grunnen til at sakte og sikkert ikke er aktuelt, er at det vil si at jeg skal gå et halvt år og konstant vite med meg selv at jeg ikke er 100%. Alltid litt uggen, litt "off", aldri abstinent.

Nei da vil jeg heller fastsette meg på en hytte uten tlf eller transpoartmulighet, og bli hentet etter 1 uke.

Grunnen til at jeg ikke vil detoxe med metadon, er at det er ekstremt heavy på reseptorene; det er til og med en slags "buffer"-effekt på metadon: I opptil flere uker vil det skilles ut metadon, konstant så tvil rundt hvor jeg egentlig er i løpet.

Jeg har ganske mange parallelle løp nå, og jeg har faktisk full kontroll - for første gang i mitt liv.

Men det er ikke sånn at jeg har all verdens tid til å legge opp livet rundt å skulle gå av opiater. Og så lenge det er stor sjanse for at jeg uansett vil måtte gå tilbake på opiater for å kode ferdig - ja du skjønner vel at det gir lite mening?

Egentlig skulle jeg ikke snakke om å gå av metadon før etter testen. Så dette med at jeg alltid utsetter, det er faktisk litt vås. Jeg begynte i LAR for halvannet år siden, før jeg var et halvt år i behandling. Siden da har jeg totalforandret alt, og jeg har ingen av de opprinnelige faktorene som fikk meg heroinavhengig igjen i livet mitt. Tvert imot så har jeg funnet mening og utviklet meg selv i et høyere tempo enn noensinne før.

Det er rett og slett jævlig allreit å være tøffetom for tiden. Og det er jo fortsatt ikke begynt.

Er så stusselig, egentlig, å skrive her inne. Jeg vet at jeg må holde tilbake 80%, hvis ikke blir det bare hylekor for å få meg til å forstå at jeg ikke er noe.

Alle skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvordan det egentlig er. Men likefult så gjør jeg min egen greie, og gang på gang viser det seg at det var den eneste greien som kunne funket.
Sist endret av Tøffetom; 18. august 2021 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg setter pris på det utdypende svaret du kom med og jeg respekterer at du vil gjøre dette på din egen måte, for saken er den at når du detoxer på avrusningsenhet så får du svært lite medisiner og hele oppholdet kommer til å være et mer ork enn om du skulle gjort det selv, er det en ting jeg vet om avrusning på egenhånd så er det at da er det bare å gi full gass med beroligende og det som kan, men jeg ville ihvertfall prøvd ut kratom istedenfor oxy om det er den veien du vil gå. Dritt kommer det til å bli uansett.
"Alle skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvordan det egentlig er. Men likefult så gjør jeg min egen greie, og gang på gang viser det seg at det var den eneste greien som kunne funket"

Ingen forteller deg hvordan eller hvorfor noenting. Du defunker de fleste velmendene argument og råd med din egen flotte teori. Hvor mange fiender har du, om du tror at et helt forum du selv velger å rådføre deg med, mener du skal gjøre?noe som fører til andre ting enn framgang?
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
"Alle skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvordan det egentlig er. Men likefult så gjør jeg min egen greie, og gang på gang viser det seg at det var den eneste greien som kunne funket"

Ingen forteller deg hvordan eller hvorfor noenting. Du defunker de fleste velmendene argument og råd med din egen flotte teori. Hvor mange fiender har du, om du tror at et helt forum du selv velger å rådføre deg med, mener du skal gjøre?noe som fører til andre ting enn framgang?
Vis hele sitatet...
Stilig, jeg klarer faktisk ikke å bry meg om at du misforstår meg med vilje.

Ser dog ut til at jeg kjører en vanlig nedtrapping, LAR nektet meg min måte.

Men såvidt jeg forstår nyhetene er jeg pr nå ute av LAR og får ordentlige opiater på ordentlig resept. Da kan jeg jo trappe sakte ned, siden de tvinger meg.

Er fortsatt ett møte som må gå i boks, men det ser veldig bra ut nå. Ingen fler pisseprøver, ingen fler inntak under oppsyn.

Og det har ingenting med fastlegen min å gjøre Dette er en samlet tverrfaglig vurdering, av folk som sitter på ordentlig innsikt i det ordentlige livet mitt.

Så eat my shit and suck my dick. Hehe neida. Bare tuller.

Dere aner ikke hvor lenge det er siden jeg egentlig passerte målstreken. Alt for opptatt med å pleie sin egen kognitive dissonans til å få det med seg

Så da vil jeg kjøre nedtrapping ikke etter, men mens jeg runder av for test. Dette gir mening.
Sist endret av Tøffetom; 19. august 2021 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skjedde med å bli rusfri? Uansett, lykke til bro. Håper du finner ut av det.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Stilig, jeg klarer faktisk ikke å bry meg om at du misforstår meg med vilje.

Ser dog ut til at jeg kjører en vanlig nedtrapping, LAR nektet meg min måte.

Men såvidt jeg forstår nyhetene er jeg pr nå ute av LAR og får ordentlige opiater på ordentlig resept. Da kan jeg jo trappe sakte ned, siden de tvinger meg.

Er fortsatt ett møte som må gå i boks, men det ser veldig bra ut nå. Ingen fler pisseprøver, ingen fler inntak under oppsyn.

Og det har ingenting med fastlegen min å gjøre Dette er en samlet tverrfaglig vurdering, av folk som sitter på ordentlig innsikt i det ordentlige livet mitt.

Så eat my shit and suck my dick. Hehe neida. Bare tuller.

Dere aner ikke hvor lenge det er siden jeg egentlig passerte målstreken. Alt for opptatt med å pleie sin egen kognitive dissonans til å få det med seg

Så da vil jeg kjøre nedtrapping ikke etter, men mens jeg runder av for test. Dette gir mening.
Vis hele sitatet...
Trist å se hvordan kvaliteten på innleggene dine har falt igjennom de 7 årene siden første tråd ble opprettet.
Føler det i tillegg har blitt mindre og mindre substans og mer et usammenhengende sammensurium av oppgulp i narkotåke. Og alle er liksom ute etter å ta deg, hvem faen bryr om å ta deg, det er et anonymt nettforum.
Håper dette snakket om en endelig avrusning ikke er nok et spill for galleriet og deg selv.
Lykke til skal du ha uansett!
Sist endret av Jorg; 19. august 2021 kl. 16:59.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lenge siden jeg har lest i tråden din, TøffeTom, det var når du var forelsket i en eller annen jente. Om jeg får lov å si det, så virket du mere «down to earth» da, er det innafor å si?
Vi alle trenger jo alle noen å elske. Jeg er bare nysgjerrig på om du fortsatt gjør det. Isåfall, hvorfor/hvorfor ikke? Hva skjedde?

Ellers må jeg si at det er kult av deg å fortsette å skrive i tråden, det er veldig spennende lesing, stå på, du er helt genial!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lenge siden jeg har lest i tråden din, TøffeTom, det var når du var forelsket i en eller annen jente. Om jeg får lov å si det, så virket du mere «down to earth» da, er det innafor å si?
Vi alle trenger jo alle noen å elske. Jeg er bare nysgjerrig på om du fortsatt gjør det. Isåfall, hvorfor/hvorfor ikke? Hva skjedde?

Ellers må jeg si at det er kult av deg å fortsette å skrive i tråden, det er veldig spennende lesing, stå på, du er helt genial!
Vis hele sitatet...
Hehe, fett, klart det er lov. Forelsket ja, litt betatt nesten, tror jeg du mener. Eller, tror jeg at jeg mente, blir det vel.

Og du, drit i det der down to earth jantelov drittet. Jeg er ikke åpen for å diskutere dette flere ganger. Makan til bortkastet tid.

Ha en god kveld
Anonym bruker
"Kjær Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forståelig at du har utviklet en del forsvarsmekanismer mot mindreverdighetskomplekser, men vanskelig å føle sympati når praleriet og umodenheten blir så ekstrem...

Virker litt opp-ned å sutre om jantelov når man befinner seg nederst på rangstigen?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jorg Vis innlegg
Trist å se hvordan kvaliteten på innleggene dine har falt igjennom de 7 årene siden første tråd ble opprettet.
Føler det i tillegg har blitt mindre og mindre substans og mer et usammenhengende sammensurium av oppgulp i narkotåke. Og alle er liksom ute etter å ta deg, hvem faen bryr om å ta deg, det er et anonymt nettforum.
Håper dette snakket om en endelig avrusning ikke er nok et spill for galleriet og deg selv.
Lykke til skal du ha uansett!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer uenig. Har bare blitt bedre og bedre.

Er en klart tydeligere rød tråd som følges, han jobber mot flere delmål og et større hovedmål.

Har vært i grøften selv og blir så glad av å se hvor mye bedre det går med OP. De nedturene han har hatt i det siste er bare barnemat i forhold til de for noen år siden. Er tydelig at det bare går oppover.

Hjernebarken må være herdes etter å brette ut det mest sårbare i livet for alle. All ære til deg!
BRAND ∞ STRONG
..opiater, bla bla.
Dette minner egentlig om mine siste krampetrekninger.
For min del var det ikke en kamp mot avhengighet, men å gi slipp på håpet om et liv.
Du vil få det bedre når du slutter å kjempe Tom, jeg kan si det, for jeg har gitt opp selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kunne ikke vært mer uenig. Har bare blitt bedre og bedre.

Er en klart tydeligere rød tråd som følges, han jobber mot flere delmål og et større hovedmål.

Har vært i grøften selv og blir så glad av å se hvor mye bedre det går med OP. De nedturene han har hatt i det siste er bare barnemat i forhold til de for noen år siden. Er tydelig at det bare går oppover.

Hjernebarken må være herdes etter å brette ut det mest sårbare i livet for alle. All ære til deg!
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg får én genuin melding spm dette for hver 5. bøtte med drit så tenker jeg den delen går opp i spinningen.

Føler litt at det å gi faen i tapere som hater er et prima mål på mentaliseringsevnen min.

Dog jeg gjerne skulle sett litt mer slagkraft i dritten, når det er så uorginalt og monotont som det stort sett er nå så måler det bare graden av fritidsproblemer en må ha for å lese det...

Sitat av vindaloo Vis innlegg
..opiater, bla bla.
Dette minner egentlig om mine siste krampetrekninger.
For min del var det ikke en kamp mot avhengighet, men å gi slipp på håpet om et liv.
Du vil få det bedre når du slutter å kjempe Tom, jeg kan si det, for jeg har gitt opp selv.
Vis hele sitatet...
Hehe, du har nok rett, stort sett. Det å forgjeves ha ett mål i livet; diktert av noen andre («først må må du ditt så kan du datt, så kanskje du rekker å begynne på livet før det er over. Sannsynligvis ikke.» ) - sitat slutt - det byråkratiske rehabiliteringskomplekset. Ikke like stilig som military eller prison complex, men likefult et strålende testament til strukturell rasisme uten rase og destruktive samfunnsstrukturer.

Og det ser faktisk ut til at jeg ikke misforstod. Venter enda bekreftelse, men det ser faen it til at jeg er ferdig med LAR og ferdig med metadon. Shit så digg.

Og jeg er ferdig med noe next level shit ingen tror meg på at jeg er ferdig med

Så nå får jeg skikkelig god tid på meg til å bare seal the deal. Og før du vet ordet av det reiser jeg verden rundt og planlegger norges største høyteknologiske initiativ noensinne.

Tenk å realisere dine to største og seigeste mål; samtidig, mens folk flest er for opptatt med å overbevise seg selv om hvor elendig du er. (Jeg trenger bare testen for å klare det, det globalt konkurransedyktige selskapet kommer som en bonus down the road. Jeg er ikke stormannsgal heller, tsk tsk )

Jeg er ikke der enda, men bare det å få leke med tanken som en mulighet, er verdt alle nederlagene.

(Men så klart, skulle jeg ramle utpå igjen etter etter dette må jeg jo sluke en haglesalve.

Pros and cons, man. Pros and cons…

Vite noe sykt?

Jeg har ALDRI sjekket opp noen i hele mitt liv. Type gå bort til en fremmed på busstopp eller tilogmed på byn. Kanskje snøvlet noe greier rundt stengetid, men det er ikke det jeg snakker om. Snakker om å bare gå bort og starte en samtale med noen som bare er der.

Tenk hvilken verden som kunne åpnet seg?

Og jeg er en 6’er, det er litt lite å gå på tenker jeg, men jeg kan jo forsåvidt snakke. Har alltid hatt en tanke om at jeg er såpass stygg at å gjøre noe sånt ville blitt en ren parodi, en fornærmelse mot personen jeg introduserer meg til. Så jeg har aldri vært i nærheten av å gjøre det en gang. Men det er jo ikke sant. Jeg er 5.5-6.5, og det å få flere ganger forventet er faktisk en seriøst selvtillitsboost jeg har fått nylig .

Shit. Ahhh då en deilig dame som bare stod der og holdt hunden sin, var ikke i nærheten av å vurdere å bare hoppe i det. (Er på vei til gruppeterapien )

Dette må jeg fikse. Jeg må fyllle hverdagen med nye små trivielle ting som det å kunne snakk med en søt fremmed. Trening. Suge til meg all trolljuicen, bade i misunnelse og janteblod. Eneste jeg trenger er at folk fortsett å hate og at jeg slutter å være så forbanna forstyrret ifht selvbilde og damer. Jeg kan fikse det og jeg skal fortsatte å fortelle ting om livet mitt som dere ikke klarer å forstå hvorfor gjør så vondt å lese. Men jeg trenger st dere fortsetter å mate meg.

«Tom don’t feed the troll. Tom feed on the troll. Omnimno.” Lover dere å aldri slutte?

Digression. Det jeg holdt på å skrive i min kåte, lykkelige og terapi-klare tilstand ;

Og det vil jo vise meg selv, igjen, at jeg er en annen nå enn jeg var. At jeg kan klare ting jeg vil, som jeg ikke klarte før, men alltid har villet. Uansett hvor patetisk eller ubetydelig det måtte være, då lenge det er noe som utvider horisonten min er det verdt å gjøre nå. I alle fall når det også rr en relativt signifikant mulighet for å faktisk bli nesten betatt og kanskje finne en som hSr sine egne interesser opp mot det å gi meg det som kommer etter å gå av metadon på listen

For i tiden som kommer blir jo sexen bare bedre og bedre, for meg i alle fall. Hvis jeg kommer i gang med trening og kommer meg rundt i verden så er jo de positive impulsene og minnene - tilogmed noen nye kanskje, fra ekte lykke garantert. Det eneste som mangler..,..er en å dele minnene med.


Bahshshshsz. Knulle på flydassen, mener jeg

Nei. Mener ikke det. Mener en som er fucket nok til å komme overens med meg som en som er reflektert og intelligent nok til å faktisk fortelle meg noe om meg selv og verden som jeg ikke vet fra før eller bare er pølsevev.

Og så må jeg jo knulle henne på den dassen da. Men det vil jo alle når jeg først kjenner de. Det er de fremmede som er tricky.

Men men. Bare maser litt, fordi det er gøy å mase når alt du gjør blir riktig for tiden. Aldri opplevd annet enn omvendt.

Skjønner det er kjedelig lesing da, så nå takker jeg for meg for helgen

Sitat av Jorg Vis innlegg
Trist å se hvordan kvaliteten på innleggene dine har falt igjennom de 7 årene siden første tråd ble opprettet.
Føler det i tillegg har blitt mindre og mindre substans og mer et usammenhengende sammensurium av oppgulp i narkotåke. Og alle er liksom ute etter å ta deg, hvem faen bryr om å ta deg, det er et anonymt nettforum.
Håper dette snakket om en endelig avrusning ikke er nok et spill for galleriet og deg selv.
Lykke til skal du ha uansett!
Vis hele sitatet...
Når folk ikke forstår hva jeg skriver så har det ingenting for seg å forholde seg til meningen deres om det.
Sorry.

Lykke til til deg og!
Sist endret av Tøffetom; 20. august 2021 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kritikken blir "monoton fordi du er monoton.

Sjargongen, de skyhøye løftene dine og alle de store planene er de samme nå som for mange år siden, og du er fremdeles akkurat like fucka nå som da. For du følger aldri opp en dritt.

Selvinnsikten din har aldri vært på topp, og det demonstrerer du jo fint med å avfeie all kritikk som "sjalusi", som om du var en Barne-TV PSA mot mobbing.
Ingen er sjalu på en blakk, hjemløs knarker. Og det er det du er.

Du liker, derimot, å tro at du er mer enn det, og bruker det som "ammo" mot dine kritikere - uten å tenke over at det egentlig slår mer tilbake på støttespillerene dine.
Hvis jeg, med utbetalt hus, bil, 2.5 barn, hytte og fast jobb er en taper (som er et stempel jeg lever helt greit med, mår det kommer fra en hjemløs knarker); hva er kompisen din, NodSquad, da?

Nei, du trenger en realitycheck du, men dessverre er du alt for langt inne i rusforskyldte vrangforestillinger til at noe slikt synker inn.

Du skulle være Elon Musk for 6 år siden, og alle som betvilte deg var bare "haters" da også.
Isteden (for)ble du en utrusa loffer som lagde masse bråk med barnevernet for en stakkars gjeng som var dumme nok til å prøve å hjelpe deg.
Slik går det med folk som gir deg tiltro.
Mhm, godt jobba.
Jeg er ikke uenig i kritikken, men er det egentlig særlig hjelpsomt/konstruktivt å sparke en som åpenbart ligger nede?

På en annen side er tonen helt lik den Tom selv har, så jeg synes ikke akkurat synd på ham.

Det spiller ingen rolle om du skaffer drogene dine illegalt eller om du får dem på resept Tom. Du er avhengig, og det bør du ønske å endre på med mindre målet er å oppnå minst mulig og dævve tidligst mulig.
Spørsmålet er hva du må putte i deg daglig for å ikke føle deg forjævlig. Det er ikke rent lite. Opiater og Amfetamin (ADHD-medisinene)? Mer?
Det neste spørsmålet er først og fremst OM og eventuelt hvordan du kan endre på det. Det er opp til deg å svare på.
Sist endret av krystallkongen; 20. august 2021 kl. 14:58.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du liker, derimot, å tro at du er mer enn det, og bruker det som "ammo" mot dine kritikere - uten å tenke over at det egentlig slår mer tilbake på støttespillerene dine.
Hvis jeg, med utbetalt hus, bil, 2.5 barn, hytte og fast jobb er en taper (som er et stempel jeg lever helt greit med, mår det kommer fra en hjemløs knarker); hva er kompisen din, NodSquad, da?.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager har jeg med noe av dette å gjøre? Det eneste jeg har ment og mener er at det er komplett idiotisk å tro de som kritiserer faktisk sier noe nytt eller banebrytende som Tom eller jeg da ikke allerede har tenkt på. Du kommer ikke med noe smart, du kommer ikke med noe som vil forandre noe eller skape noe aha øyeblikk. Det er bare sutring og på en måte kanskje til og med mobbing. Men siden dere alle er anonyme på et forum der de aller fleste egentlig ikke vet hvem noen er allikevel så er du vel bare en ekstrem pingle. En liten fjott som ikke hadde tørt å se noen av oss i øynene hadde du møtt oss.
Denne her tråden er veldig fascinerende, jeg har alltid vært interessert i junkiers tankegang og psykologi, og dette er et godt eksempel. Lykke til, Tom, ikke glem å opplyse oss om hva du tar og hvor mye, det gjør tråden mer lærerik, og enklere å få noe ut av.
Sitat av Junkie Vis innlegg
Denne her tråden er veldig fascinerende, jeg har alltid vært interessert i junkiers tankegang og psykologi, og dette er et godt eksempel. Lykke til, Tom, ikke glem å opplyse oss om hva du tar og hvor mye, det gjør tråden mer lærerik, og enklere å få noe ut av.
Vis hele sitatet...
Ja det kunne jeg forsåvidt begynt med nå, siden jeg ikke er hjemløs, men heller ikke bor med noen

Jeg har vært avhengig av å bruke store mengder Amf IV, så store mengder at det gjerne iikke er til å tro, men jeg har loggført hele veien,

Men det dere aldri kommer til å klare å forstå, er at jeg har skutt 3 gram på en vanlig dag fordi det har vært det riktige for meg da, for å klare å produsere maksimalt innenfor det tidsrommet jeg har hatt til rådighet. Har jobbet 78.5 timer i gjennomsnitt, med unntak av de to forestående og den inneværende uke. Disse har vært på henholdsvis 28.5 og 41.5 timer, altså det nærmeste jeg har tatt av ferie jeg har tatt siden jeg begynte kjøret i 2015. (Selvfølgelig utover behandling for 15 måneder siden, som selvfølgelig er som en eneste stor ferie å regne. )

Så det er ikke synd på meg, jeg sier bare at med metadon i omløp så må du faktisk kalibrere om du vil være fungerende i en intensiv arbeidshverdag.

Så jeg har egentlig skutt daglig hele dette året, uten at noen har visst noe. Utenom de som ser på TV da, men de skjønte jo fort at det var overdrevet for underholdnings del.

Det som rr artig, er at takket være den strukturelle rasismen, har institusjonene som normalt sett kontrollerer og straffer pasienter med symptomer, kun hatt motsatt effekt på meg:

Takket være den pill råtne holdningen som er like overrepresentert her som i barnevernet, har det blitt gjennomført ekstremt inngripende og uttømmende avhør samt informasjonsinnhenting fra alle parter. Med andre ord så har jeg dokumentasjon det hadde vært totalt umulig å fremskaffe ellers; dokumentasjon på at jeg på et helt år ikke har skapt én eneste rusepisode, uheldig greie med barna. - ikke en gang forsømt ansvar eller engang hatt én eneste kritikkverdig episode. Ei heller noen form for rusmistanke i møte med de utallige fagfolkene jeg møter jevnlig. Jeg

Men, nå kommer dessverre tilbakekallelsen av ovenstående innrømmelser: jeg har sagt før og jeg sier igjen: jeg lyger aldri, med ett unntak: jeg lyger alltid om inntak. Informasjonen er verdiløs fordi jeg sier rett ut at det er løgn.

Nå tenker du gjerne «håhå, gjett om du får pes nå».

Men da må jeg bare legge til at jeg har sluttet helt å injisere for noen uler siden, dønn fordi at tiden er inne.

Nå er jeg helt i 100, men het du hvorfor?

FORDI JEG ER UTE AV LAR FOR FAEN!!!

Skjønner dere hvor jævlig big deal dette er? Jeg er fri!!! Ringte akkurat og fikset meg en tur til Sør-Amerika, fordi jeg kan. Må bare ta den jævla vaksinen.

Og det virker jo weird at keg skal være så begeistret for en så narkis greie, men alt er bare krydder på den ene virkelige sannheten som gjør at jeg er ekstra i hundre:

Jeg er ferdig

Ikke som i jeg tester i morgen, men som i at hvis jeg samkjører testingen og nedtrappingen, så er det sånn at jeg har veldig god tid på å komme i mål med testen.

Nå skal jeg bli meg, uansett hvem det er, for faen!

Valgt å ikke sove i nye kåken; jeg skal ikke ha ett eneste minne av metadon, sprøyter eller noe sånt bullshlt der.

Trenger bare jobbe 10-20 timer i uken for å fikse dette nå, og etter det så er jeg ferdig med å programmere for alltid. Dermed kan jeg slutte på de tingene jeg egentlig er avhengig av for å kode, og jeg vil aldri trenge å «sammenligne» meg selv med 100% fokus 12 timer i døgnet.

Når jeg blir dårlig under nedtrappingen nå, så blir det ganske enkelt bare sånn det må være. Ingen kjenne etter på abstinensene etc; bare total ufravikelighet på å aldri igjen kjøpe opiater for å (ikke) føle noe. Det er ikke i min toolbox lenger.

Skjøner at dere som aldri har dedikert dere fult og helt til noe som helst, dere som ikke forstår forskjellen på drømmer, ambisjoner og planer.

Men for dem som har vært her før, må det være ganske enkelt å assosiere, rusavhengig eller ei. Litt som å bli gravid. Jeg bryr meg mer om prosjektet mitt enn jeg ville brydd meg om en unge.

Og nå passer jo de forskjellige tidslinjene perfekt med hverandre.

Jeg føler meg bare drittbra, hele tiden. Sånn dønn

Nå skal jeg ta det rolig, bli ferdig, og hele veien vil jeg forandre meg. Føle ting, litt mer for hver dag. Trene, være flink til å gjøre de menneskelige tingene, etablere en rutine for første gang i mitt liv.

Det blir som puberteten dette her, og jeg bor for meg selv nå, så jeg trenger ikke fake hodepine for å ligge å runke til shakira på MTV midt på dagen
Sist endret av Tøffetom; 20. august 2021 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ja det kunne jeg forsåvidt begynt med nå, siden jeg ikke er hjemløs, men heller ikke bor med noen

Jeg har vært avhengig av å bruke store mengder Amf IV, så store mengder at det gjerne iikke er til å tro, men jeg har loggført hele veien,

Men det dere aldri kommer til å klare å forstå, er at jeg har skutt 3 gram på en vanlig dag fordi det har vært det riktige for meg da, for å klare å produsere maksimalt innenfor det tidsrommet jeg har hatt til rådighet. Har jobbet 78.5 timer i gjennomsnitt, med unntak av de to forestående og den inneværende uke. Disse har vært på henholdsvis 28.5 og 41.5 timer, altså det nærmeste jeg har tatt av ferie jeg har tatt siden jeg begynte kjøret i 2015. (Selvfølgelig utover behandling for 15 måneder siden, som selvfølgelig er som en eneste stor ferie å regne. )

Så det er ikke synd på meg, jeg sier bare at med metadon i omløp så må du faktisk kalibrere om du vil være fungerende i en intensiv arbeidshverdag.

Så jeg har egentlig skutt daglig hele dette året, uten at noen har visst noe. Utenom de som ser på TV da, men de skjønte jo fort at det var overdrevet for underholdnings del.

Det som rr artig, er at takket være den strukturelle rasismen, har institusjonene som normalt sett kontrollerer og straffer pasienter med symptomer, kun hatt motsatt effekt på meg:

Takket være den pill råtne holdningen som er like overrepresentert her som i barnevernet, har det blitt gjennomført ekstremt inngripende og uttømmende avhør samt informasjonsinnhenting fra alle parter. Med andre ord så har jeg dokumentasjon det hadde vært totalt umulig å fremskaffe ellers; dokumentasjon på at jeg på et helt år ikke har skapt én eneste rusepisode, uheldig greie med barna. - ikke en gang forsømt ansvar eller engang hatt én eneste kritikkverdig episode. Ei heller noen form for rusmistanke i møte med de utallige fagfolkene jeg møter jevnlig. Jeg

Men, nå kommer dessverre tilbakekallelsen av ovenstående innrømmelser: jeg har sagt før og jeg sier igjen: jeg lyger aldri, med ett unntak: jeg lyger alltid om inntak. Informasjonen er verdiløs fordi jeg sier rett ut at det er løgn.

Nå tenker du gjerne «håhå, gjett om du får pes nå».

Men da må jeg bare legge til at jeg har sluttet helt å injisere for noen uler siden, dønn fordi at tiden er inne.

Nå er jeg helt i 100, men het du hvorfor?

FORDI JEG ER UTE AV LAR FOR FAEN!!!

Skjønner dere hvor jævlig big deal dette er? Jeg er fri!!! Ringte akkurat og fikset meg en tur til Sør-Amerika, fordi jeg kan. Må bare ta den jævla vaksinen.

Og det virker jo weird at keg skal være så begeistret for en så narkis greie, men alt er bare krydder på den ene virkelige sannheten som gjør at jeg er ekstra i hundre:

Jeg er ferdig

Ikke som i jeg tester i morgen, men som i at hvis jeg samkjører testingen og nedtrappingen, så er det sånn at jeg har veldig god tid på å komme i mål med testen.

Nå skal jeg bli meg, uansett hvem det er, for faen!

Valgt å ikke sove i nye kåken; jeg skal ikke ha ett eneste minne av metadon, sprøyter eller noe sånt bullshlt der.

Trenger bare jobbe 10-20 timer i uken for å fikse dette nå, og etter det så er jeg ferdig med å programmere for alltid. Dermed kan jeg slutte på de tingene jeg egentlig er avhengig av for å kode, og jeg vil aldri trenge å «sammenligne» meg selv med 100% fokus 12 timer i døgnet.

Når jeg blir dårlig under nedtrappingen nå, så blir det ganske enkelt bare sånn det må være. Ingen kjenne etter på abstinensene etc; bare total ufravikelighet på å aldri igjen kjøpe opiater for å (ikke) føle noe. Det er ikke i min toolbox lenger.

Skjøner at dere som aldri har dedikert dere fult og helt til noe som helst, dere som ikke forstår forskjellen på drømmer, ambisjoner og planer.

Men for dem som har vært her før, må det være ganske enkelt å assosiere, rusavhengig eller ei. Litt som å bli gravid. Jeg bryr meg mer om prosjektet mitt enn jeg ville brydd meg om en unge.

Og nå passer jo de forskjellige tidslinjene perfekt med hverandre.

Jeg føler meg bare drittbra, hele tiden. Sånn dønn

Nå skal jeg ta det rolig, bli ferdig, og hele veien vil jeg forandre meg. Føle ting, litt mer for hver dag. Trene, være flink til å gjøre de menneskelige tingene, etablere en rutine for første gang i mitt liv.

Det blir som puberteten dette her, og jeg bor for meg selv nå, så jeg trenger ikke fake hodepine for å ligge å runke til shakira på MTV midt på dagen
Vis hele sitatet...
814 ord, ikke dårlig.
Hadde ikke du slutta med speed?
Når du skriver "produsere maksimalt innenfor det tidsrommet jeg har til rådighet", hva mener du da? Har du en deadline for når du skal være ferdig med prosjektet ditt? Og, hvordan ligger du ann? Jeg er ekstremt spent på når det kommer en faktisk oppdatering om noe håndfast som har skjedd, og ikke bare om det siste som må skje før det skjer noe.

Håper du står denne av også. Ydmykhet kommer ikke gratis, tydeligvis.
Dette er din egen prosess som ingen kan dømme deg på, bare du selv vet verdiene av det du gjør og opplever, og den lærdommen som kommer ut av det. Som utenforstående kan det være tungt å høre de innerste tankene til en person som lever i en annen og ekstrem psykologisk situasjon, det vil virke uforståelig og skille seg fra de problemene vanlige folk møter til daglig. Litt som at mennesker i krig kan få seg til å handle og tenke annerledes enn mennesker i trygghet. Som leser kan bli forbannet og oppgitt (noe som bare går utover en selv), eller være lutter øre og ta til seg den virkeligheten som blir presentert i fascinasjon og takknemlighet for at noen delte det. Det er jo totalt frivillig å lese det eller ikke.

Jeg stoler på at du (Tom) kommer deg av den dagen viljen er tilstrekkelig tilstede. I mellomtiden setter jeg pris på det innblikket du gir inn i en situasjon som jeg ellers ikke ville hatt innblikk i. Dette er en omfattende og god "rusrapport".
Sitat av Junkie Vis innlegg
Dette er din egen prosess som ingen kan dømme deg på, bare du selv vet verdiene av det du gjør og opplever, og den lærdommen som kommer ut av det. Som utenforstående kan det være tungt å høre de innerste tankene til en person som lever i en annen og ekstrem psykologisk situasjon, det vil virke uforståelig og skille seg fra de problemene vanlige folk møter til daglig. Litt som at mennesker i krig kan få seg til å handle og tenke annerledes enn mennesker i trygghet. Som leser kan bli forbannet og oppgitt (noe som bare går utover en selv), eller være lutter øre og ta til seg den virkeligheten som blir presentert i fascinasjon og takknemlighet for at noen delte det. Det er jo totalt frivillig å lese det eller ikke.

Jeg stoler på at du (Tom) kommer deg av den dagen viljen er tilstrekkelig tilstede. I mellomtiden setter jeg pris på det innblikket du gir inn i en situasjon som jeg ellers ikke ville hatt innblikk i. Dette er en omfattende og god "rusrapport".
Vis hele sitatet...
Hærlig, dette her var jælig spot on.

Jeg tror ærlig talt den tiden er nå, jeg.

Så lenge alt er på plass i morgen. Jeg har gjort det til en jævlig stor greie i hodet mitt nå; det finnes ingen grunn til at jeg ikke skal ha noen hundre mg oxy i morgen - den første av de siste opiatene jeg noensinne tar. Dette er jeg fult i stand til å stå på, må huske jeg har gått snart 2 år uten å bruke heroin utover når jeg er på nasjonalt TV - så og si. Det er en ganske enorm endring i hjernebarken. Skrev faktisk litt om det i sted, synes det ble passe høytsvevende:

(Tenker også det er viktig å få ut nok ord til at folk kan vite med sikkerhet at jeg skyter amfetamin. Alt jeg gjør gjør jeg fordi jeg er ruset på ditt eller leter etter datt. De har helt rett)

It's Sunday, and I have lived through another week of methadone poisoning, despite my claim a week ago that I wouldn't.

For what it's worth, I did manage to set the table for actually never touching methadone again, through last week. And tomorrow is another day I'm supposed to pick up, and another day that I'm saying the day before that I won't.

And this isn't about methadone alone. This is about me turning the page to live another life. I'm talking a thorough change of my basic essence, and for those who know what I'm talking about; I understand that you think I'm clueless. It may seem like I think these fights can be won in a day through willpower, the eternal life lie junkies live by.

Contacting my doctor december 2018 was the first time I ever met him, to check into rehab 2019.. The same month I registered with social services to get minimum welfare, another first. As for the rehab, I thought I'd stay for 4 weeks, and be done with heroin, which had dominated my life since 2013.

And boy was I wrong. Luckily I realized this as quickly as the people working there realized that I was a different one. They got me to jump the line, and I went straight to more long time rehab. But I had nothing sorted, I refused opiate maintenance, and really just fucked around for half a year before I got kicked out after a record amount of relapses without getting the boot.

Because to stop taking something that you've been addicted to for years, so addicted that nothing else in your life could stop you, it's simply not a matter of choice anymore. We are far less consciously in control than we like to believe, just think about the last time you decided to cut down on sweets or start working out. It feels so obvious, so easy, when you set the goal. But the next day, standing in the store, looking at that candybar - knowing that the difference between 99.512 candybars and 99.513 candybars is non existing, the fewest of us can stay true to our past day selves.

But to me, candy is childsplay to stay away from. Even keeping a decent diet. Because that is not something I have developed a pattern of dependency towards. But for those who have; quitting heroin is essentially the same (guessing most people have more experience with candy than smack).

Until you realize that it's not the behavior that is the problem, it's not the choice to eat that candy - it's the underlying motivation and the complex causality of that motivation's propagation of that behavior, that is the key to neutralizing the behavior, and thus curbing the addiction.

I know it sucks, because you can't just decide to fix it. You actually have to address all kinds of unrelated shit, when you really just want to stop being a fat fuck deepthroating candy all day.

You have to remove the factors that binds you, and you can't even begin without knowing what they are.

But when you know what they are, and when you start improving; that's when your will get's it's time to shine. When you have reduced your chains to simple connections to other aspects of your sense of self, you can actually get to work.

And that's just what I have been doing these last years. I have not only identified pressure points and mechanisms; I have even created new ones - that may even be constructs of my imagination.

But that's the beauty of our stupid minds. We are so fucking dumb that we actually can fool ourselves, if we are smart enough about it.

My point is that I am now one confirmation away from having the keys to my kingdom; one confirmation regarding something that really doesn't change much, objectively speaking.

But to me, it changes everything. Thanks to my lvl3 placebo control, I can actually construct my own truths, deliberately, to project them out in to the world - and in doing so materializing my illusions to something real and measurable. Just like I've created a personality in complete devotion to develop technology, I have created some truths in my head regarding what I am able to and what I am not able to do.

Why bother?

Well, if I hadn't, I wouldn't have any reason to suddenly devote myself to change. It would just be a big bang out of nothingness; something that doesn't make sense. But now; it makes all the sense in the world, and this cryptic, pointless text to you, is another lock on that truth to me.
Hva prøver du å si her? Får alt du forfekter en annen og mer sannferdig relevans når du skriver på engelsk? Enda mer høytsvevende piss og drama fra en som skylder på alt rundt seg. Få deg litt søvn. Det holder nå, eller?
Våknet med en følelse av at noe var galt

Som jeg alltid gjør, når jeg vet at noe skulle vært gjort av noen andre - noe som jeg er avhengig av.

Sjekket på helsenorge. Ingen resepter. Ringte fastlegen for nødtime.

Like etter blir jeg ringt opp - det var ingen vits at jeg kom, ingenting kunne bli gjort før LAR hadde ringt. Kontaktet LAR, som kunne fortelle at legen jeg lette etter ikke var på jobb. Og så begynte ting å rase sammen.

For baksiden ved å skape en sannhet som overdriver de positive konsekvensene av et utfall, er så klart at de negative konsekvensene av motsatte utfall skaleres proporsjonalt. Fant meg noe antibac og skylte det ned med eplejuice, begynte å sende ut følere for nærmeste heroinfiks, mens jeg ringte LAR og legekontor igjen. Hos legekontoret sa jeg basically at jeg kom ned uansett, og til LAR forklarte jeg at dette var noe de bare måtte kontakte legen på privaten for å få ordnet opp i. Tramper rundt i huset og røyker og lirer av meg monologer.

Så ringer plutselig telefonen, det er LAR, som har vært i kontakt med legen som forespurt. Det viser seg at alt er sendt elektronisk på fredag. Da var det bare å ringe ned til legekontoret igjen. Klarer å beherske meg nok til å ikke gni det veldig inn, eller nevne ting som udugelig, byråkratisk eller Mengele.

Så var plutselig alt fint, og jeg gikk likegjerne rett på trening (ikke vært her på én uke. Klarer ikke på metadon).

Nå håper jeg bare vi kan seal the deal; det er helt forferdelig å vente på at ting man er blitt enig om skal effektueres, når en selv er den helt forsvarsløse part.

Ønsker dere alle, men mest av alt meg selv, en fantastisk dsg uten metadon eller heroin!

De jævla drittsekkene holdt ikke ordet sitt.

Men denne gangen gjør jeg det, enten med heroin eller med en detox cocktail. Forrige gang var overilt av meg, nå er det faktisk bare de som kødder. Nå er dette en prinsippsak, og det er så jævlig langt ifra ivaretakelsen av grunnleggende pasientrettigheter at jeg gir til onsdag før det blir mediesak.

Og jeg driter hundre null i hva dere lekfolk mener om det, jeg er ikke i humør til å leke nå

(Tror det er så enkelt som sy fastlegen ikke har gjort det før og trenger å bli holdt litt i hånden, alt handler nå bare om at ordlyden i LAR sitt skriv ikke innfridde. Men det er faen så ukurant å sette byråkratiske misforståelser foran min mulighet til å klare det. )


STRUKTURELL RASISME UTEN RASE!

(Det som tar sånn tid er at legen i LAR er tilgjengelig sånn 4 timer i uken. Så man kan aldri forvente respons, uansett sakens natur. Dette er akkurSt samme som var grunnen til at jeg var 6 uker uten medisiner rundt jul(da for ADHD).

Er så jævlig sykt at rusmisbrukere og x-rusmisbrukere ikke feks kan miste medisin, som vanlige folk. Shit jeg er så fed up nå. Det er så sykt at folk flest tenker det er innafor.

Hvordan skal en som ikle er som meg noensinne få den hjelpen jeg må jobbe så jævlig for å få? Tenker dere noe på det?
Sist endret av Tøffetom; 23. august 2021 kl. 19:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenker de vil ikke bråslutte deg på metadon fordi det IKKE er forsvarlig i det heletatt. Hva holdt de ikke ord med egentlig ?skjønte ikke helt
Er det mulig å se det som har vært på TV noe sted?

Jeg så en podcast på youtube, den var bra. Det er ikke noe i veien med intellektet ditt, er bare vilje det står på. Jeg anbefaler å kutte ut ADHD medisin etterhvert, hvis du kan. Min egen erfaring med amfetamin er at man blir produktiv og kalkulert, men mister kontakten med de virkelige følelsene man har i hjertet, det kreative som kommer fra ingenting. Det er der den virkelige viljen ligger. Alt til din tid, seff. Jeg skjønner at det ikke bare er å kutte ut alt samtidig.
Tenker du å gå til media imorgen? Det var en frist du ga legene, eller LAR?
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Tenker du å gå til media imorgen? Det var en frist du ga legene, eller LAR?
Vis hele sitatet...
Vi har en ny deal.

Tirsdag. Fastlege, overlegen i LAR, LAR behandler, the works. Jeg går med på det å ta metadon frem til da. Igjen er jeg praktisk talt tvunget. Så lenge alle er i møte og ingen kan skylle på andre i ettertid så går det i boks da.

Dette koster ikke på min egen troverdighet ovenfor meg selv. For jeg vet hvilken forutsetninger jeg har lagt til grunn, og hvordan disse er brutt.

Hentet metadon første gang denne uken nå nettopp. Så. 6 dager til, da.

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Tenker de vil ikke bråslutte deg på metadon fordi det IKKE er forsvarlig i det heletatt. Hva holdt de ikke ord med egentlig ?skjønte ikke helt
Vis hele sitatet...
Helt håpløst å henge med på slt frem pg tilbake. Skal vise kommunikasjonene visualisert etterpå. Er så mye frem og tilbake at jeg tviler på at det er andre enn meg som har hele bildet pr nå. Heldigvis dokumenterer jeg alt
Sist endret av Tøffetom; 25. august 2021 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tvunget er du nok ikke, er jo bare å ikke møte opp på apoteket det
Skal fortelle superpsykologen hvor slemme de har vært med meg. Så skal dere se de må stå skolerett, hele gjengen (bare kødder. Men blir digg å prate med en som faktisk vil hjelpe meg, ikke bare holde ut til 15:30)

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Tvunget er du nok ikke, er jo bare å ikke møte opp på apoteket det
Vis hele sitatet...
Det kan du si til alle som lider av noe. «bare slutt».

Alternativet er å forholde seg til virkeligheten, og prøve å hjelpe folk basert på realitetene de står i, fremfor en utopi tatt utgangspunkt i tidenes fjerneste styringssignaler; nasjonale retningslinjer. Makan til destruktiv djevelsk bibel.

Merker dette er det siste stedet jeg har interesse av å sitte nå. Snakkes

Hadde skrevet notatene fra den vittemille treningen min på samme notat på mobilen. Så hvorfor ikke ta med så alle kan se hvor svak jeg er og skammen presser meg til å trene

Trening 26.08
Franskpress 2x12x37.5 15x27,5 (stang 7.5)

Push down tau 25x20 27x20
Arm biceps 16x8 24x8
Stupa

Var innom familien som hadde blitt en ny familie. Fikk pult og hentet flyttelasset mitt (alle tre eksene jeg eier). De hadde funnet seg skikkelig godt til rette og hunden var like søt som alltid. Det gjorde skikkelig godt å se det, og høre at alt gikk skikkelig strålende med alle. Og treffe psykologen min igjen 1 til 1 etter sommeren gjorde jævlih godt og

Er ikke så farlig det der medisingreiene. Det ordner seg. Kontakter han Sverre Eika om det blir nødvendig. Men tror det ordner seg tirsdag.

Beklager all glefsingen.

Ikke jobbet eller tatt noen stimulanter i dag, men det er jo selvføglig løgn det og.

Flyttet inn i ny kåk. Den var mye fetere enn jeg trodde. Mangler seng da. Og tv. Men jeg har pult og skjerm så nå trenger jeg bare noe å sette skjermen på! Hahaha! Tog du an??? (Men jeg har ikke pult, var skrivepult jeg snakket om hele tiden. Forever alone.)

Motley crue - Starry eyes.

Men Motley skuffet litt egentlig, de traff bare sykt bra med en av sangene. Er ikke Volbeat eller Lana.
Sist endret av Tøffetom; 26. august 2021 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Utopi<egen innsats
Det er så sykt mange søte damer og jeg tør faen ikke snakke til de!!! Jeg blir gal av dette! Hvorfor er jeg så feig på akkurat dette!?!? Sitter en søt dame ret til Høyre for meg på bybanen. Hun sitter å ser bort hit hele tiden, ser det i sidesynet, men tør faen ikke bare se på henne en gang. Med en gang medisinene er på plass skal dette være fokus på privaten for meg å fikse

Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Utopi<egen innsats
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva du mener med det?

Var i gruppeterapien, er gått litt i limbo merker jeg. Tiden står på sett og vis stille helt til jeg før nedtrappingen min og jeg kan fortsette der jeg slapp.

Trente idag og. Trent 4 dager denne uken, første uke over 3 dager trening i hele jævla år. Har aldri hatt problem med trening før, men med metadon har alle normale regler rundt motivasjon og generell velvære blitt suspendert. Faen jeg skal så av
Sist endret av Tøffetom; 27. august 2021 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Håper det går seg til i endinga Tom, selv kjøpte jeg 2x8mg subuxone og trappet selv ned over ca 1 uke ved å bruke samme antalll mg per dag som min venn finn sist på avrusning... Fikk egentlig en 99% smertefri avvenning av det like før sommern kom igang. Herlig å ikke ha detta jaget av en jævel på skuldern altså... Håper virkelig du klarer å komme deg dit du også, har vært nær å sprekke tusen ganger og har lyst å si ja hver gang... Men av en eller annen grunn sier jeg refleksivt nei. Holder meg til å ta meg en feit en og en pils jeg, får holde med å være avhengig av nikotin, for heroin det var bare noe rastløst faenskap som var skikkelig plagsomt å sparke...Nå er den lette delen over for meg altså jeg har sluttet for par måneder sia nå blir det vel, ærlig talt ikke helt tatt tida for hele avgjørelsen var som alt annet med meg, relativt spotant.


Men jeg er nå som sagt da forbi den lette biten å kutte det ut, nå jobber jeg med den litt vanskligere biten å si nei til fristelsen når gamle "venner" hagler ned telefon min om jeg vil ha heroin.... Lagde til slutt en mal som jeg sender hver gang de spør meg. Rett og slett gjentar meg selv til de blir irritert vekk xD Så slipper jeg å høre dem engang.

Anbefales!
BRAND ∞ STRONG
Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt Tom.
Er på din side nå, så nå får du faen meg levere!
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er så sykt mange søte damer og jeg tør faen ikke snakke til de!!! Jeg blir gal av dette! Hvorfor er jeg så feig på akkurat dette!?!? Sitter en søt dame ret til Høyre for meg på bybanen. Hun sitter å ser bort hit hele tiden, ser det i sidesynet, men tør faen ikke bare se på henne en gang. Med en gang medisinene er på plass skal dette være fokus på privaten for meg å fikse
Vis hele sitatet...
De fleste menn hadde ikke turt det. Bruk frustrasjonen din til å manne deg opp til å gå bort å si Hei er mitt tips. Du kan ta noen veldige små skritt om gangen og bare si hei eks og spørre om veien til et sted som "trening" eller noe annet. Du Kan jo snakke bra for deg som jeg så på podcasten. Har troen på at du kan gjøre det bra på sjekkefronten.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt Tom.
Er på din side nå, så nå får du faen meg levere!
Vis hele sitatet...
Greit. Konge. Sarkasme ikke forsøkt registrert.

Det som begynner å gå opp for meg, er at livet ikke må skje én dag av gangen. Eller. Det må jo for så vidt det. Men ja. Another train of thought derailed

Nei vent. Her er det! Jeg har faktisk full kontroll nå, jeg har ikke kniven på strupen, sånn ca for første gang noensinne.

Teknologien er klar når jeg er, (og tro meg, det er så next level at du kommer til å drite i buksen og sprute snørr). Så kan jeg faktisk cruise i mål, mens jeg trapper ned. Er så mye planlegging og forberedelser som står mellom nå og realisering, at det passer perfekt å gå på tomgang og fikse meg av dette opiat pisset en gang for alle.

Og så lenge jeg faktisk har et uttalt mål om å aldri kode igjen, så fort jeg er ferdig med å flytte systemet fra hodet mitt og inn i den kollektive IPR til hovedselskapet, så er jeg god nok. Dette betyr at uansett hvor ufokusert og traumatiserende intens jeg måtte vise meg å bli uten bedøvelse, så vil jeg klare det minimum av ting jeg må klare for å få noen som har peil til å gå skikkelig i gang med alt det de har peil på.

Og jeg kan faen ikke vente på å kjenne innsiden av en varm fitte rundt kuken min, uten bedøvelse. Jeg skal faen komme minst like mye som Epstein

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fleste menn hadde ikke turt det. Bruk frustrasjonen din til å manne deg opp til å gå bort å si Hei er mitt tips. Du kan ta noen veldige små skritt om gangen og bare si hei eks og spørre om veien til et sted som "trening" eller noe annet. Du Kan jo snakke bra for deg som jeg så på podcasten. Har troen på at du kan gjøre det bra på sjekkefronten.
Vis hele sitatet...
Hehe, superkjekt å høre. Og så på en lørdag også da. Nappet faktisk i buksen nå. Ha en fin aften - Get fucked! (One way or the other).

Haha nei. Rolig nå. Prøve å finpusse litt manerene, det er jo egentlig nå den delen burde komme av seg selv.

Jeg husker jeg hatet hvor intens jeg var. Nå savner jeg den følelsen like mye som jeg savner å - åja hehe. Stemmer
Sist endret av Tøffetom; 28. august 2021 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Greit med fitte og Epstein, men ærlig talt nå syntes jeg du er helt på jordet ass. Noen ganger skriver du mye surr, men det her tok kaka.
Det er ikke snørr det spruter når du driter i buksa!

ellers lykke til heier på at det lysner for deg
Sist endret av Bothrops; 28. august 2021 kl. 19:11.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Snakker om å bare gå bort og starte en samtale med noen som bare er der.

Tenk hvilken verden som kunne åpnet seg?

Og jeg er en 6’er, det er litt lite å gå på tenker jeg, men jeg kan jo forsåvidt snakke. Har alltid hatt en tanke om at jeg er såpass stygg at å gjøre noe sånt ville blitt en ren parodi, en fornærmelse mot personen jeg introduserer meg til. Så jeg har aldri vært i nærheten av å gjøre det en gang. Men det er jo ikke sant. Jeg er 5.5-6.5, og det å få flere ganger forventet er faktisk en seriøst selvtillitsboost jeg har fått nylig .

Shit. Ahhh då en deilig dame som bare stod der og holdt hunden sin, var ikke i nærheten av å vurdere å bare hoppe i det. (Er på vei til gruppeterapien )
Vis hele sitatet...
Cringer litt her nå haha. Jeg kjenner ingen damer som setter pris på å bli "sjekket opp" på kollektiv eller mens de er ute og gjør ærender. Spesielt ikke av selverklærte 5ere/6ere. Hører derimot ofte at de har blitt redde og prøvd å smile og være hyggelige fordi de ikke vil provosere det de tenker er en merkelig pervo med ikkeeksisterende sosiale antenner

Dra nå i det minste på byen eller et annet sted der det er akseptert å holde på sånn der, heller enn å skremme og plage damer til å holde en samtale med deg midt på trikken haha

Jeg er veldig for å være interessert i damer, det er en veldig positiv del av det å være rusfri! Men jeg er også for at damer skal slippe å bli forsøkt sjekket opp hvor som helst, overalt.
Sist endret av krystallkongen; 28. august 2021 kl. 19:12.
https://ibb.co/GC9WLR

https://ibb.co/GC9WLRL
Sist endret av Tøffetom; 28. august 2021 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.