Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1409
Jeg hadde en ny oppleving her en dag.

kjøpte noe hjemmevin som var relativt go som skulle holde 15-18% etter at jeg hadde drukket en del var der en kompiss av meg som sa at dette her var bra saker og at han egentlig var utrolig full av 1 liter. etter jeg var ferdig med min liter vart jeg egentlig megetu full i en periode. Men det jeg lurer på..

har drukket vin før med nesten samme % men har aldri blitt så full på det?
lurer på om hjemmebrygget vin/øl/sprit kan/har en annen effekt en hva vi kjøper i butikk/pol?
jeg brygger øl med 4.5-5% og for meg har det helt klart en annen alkohol effekt. Det går raskere inn og raskere ut føler jeg.
Har også opplevd å bli fortere/mer full av hjemmelaget kontra butikkkjøpt, med samme %.
Nå kommer jo alkoholtoleransen en del an på både dagsform og matinntak, væskebalanse, hvor fort du drikker etc, så det er jo ikke godt å si hva som har gjort at du ble fullere. Hvis du i tillegg ikke er sikker på alkoholprosenten i det du drakk, kan det jo være en kombo av mange ting ...




Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Jeg hadde en ny oppleving her en dag.

kjøpte noe hjemmevin som var relativt go som skulle holde 15-18% etter at jeg hadde drukket en del var der en kompiss av meg som sa at dette her var bra saker og at han egentlig var utrolig full av 1 liter. etter jeg var ferdig med min liter vart jeg egentlig megetu full i en periode. Men det jeg lurer på..

har drukket vin før med nesten samme % men har aldri blitt så full på det?
lurer på om hjemmebrygget vin/øl/sprit kan/har en annen effekt en hva vi kjøper i butikk/pol?
Vis hele sitatet...
Placebo? Du trodde du ville bli mer full på hjemmelaget ergo du ble det også.
kan vel ikke si at jeg trodde jeg kom til å bli mere full bare pga at det var hjemmelaget. vet at alkohol vs forventninger av det du drikker har mye å si på oppførsel osv. jeg drakk vinen akuratt som om jeg skulle drukket meg en god drink. men her er jo flere som sier at de synest at hjemmelaget gjir en annen effekt?
Drikker du hjemmebrygg med 18% får du faktisk i deg en og halv gang så mye alkohol som ved å drikke vin med 12%.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Drikker du hjemmebrygg med 18% får du faktisk i deg en og halv gang så mye alkohol som ved å drikke vin med 12%.
Vis hele sitatet...
Kandu spesifisere det regnestykke
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Kandu spesifisere det regnestykke
Vis hele sitatet...
Tror han mener 50 % mer alkohol, altså en halv gang så mye, ikke en og en halv.
Sist endret av pappagutt; 30. april 2011 kl. 19:59.
Det blir jo 1 og 1\2. En halv (1\2) gang så mye er jo 50% .. men skjønner at den kan misforstås.
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Kandu spesifisere det regnestykke
Vis hele sitatet...
12 * 1,5 = 18
en og en halv gang = 50% mer