Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 888
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hei og hå! Fikk en artig tanke nå mens jeg sto i dusjen om røykeslutt, etter å ha lest massevis av fleinsopp rapporter hvor mange sier de får en større selvinnsikt og greier og sette større pris på livet og føler seg bedre som person etter opplevelsen. Ville det ikke da vere "logisk" og få opp øynene for at man ikke trenger den røyken?

Og på hypnoseshowet på TG i år så var det en ikke-røyker og en røyker på scenen, fyren på scenen fikk da denne ikke-røykeren til å få veldig lyst på en røyk, burde ikke dette kunne gå andre veien også?

Jeg røyker ikke, og har aldri prøvd flein eller andre rusmidler -tobakk og alkohol ofc, så dette er bare en tanke fra det blå!

Sansynligvis veldig tynt forklart med dårlige setninger, men dere får prøve å forstå hva jeg mener her, kan hypnose eller rusmidler hjelpe til med tobakk/andre rusmidler-slutt? Hva mener dere? Hva sier faktaene?
Selfølgelig fungerer det, det er vanlig ved røykslutt.
Sitat av echuz Vis innlegg
Hei og hå! Fikk en artig tanke nå mens jeg sto i dusjen om røykeslutt, etter å ha lest massevis av fleinsopp rapporter hvor mange sier de får en større selvinnsikt og greier og sette større pris på livet og føler seg bedre som person etter opplevelsen. Ville det ikke da vere "logisk" og få opp øynene for at man ikke trenger den røyken?

Og på hypnoseshowet på TG i år så var det en ikke-røyker og en røyker på scenen, fyren på scenen fikk da denne ikke-røykeren til å få veldig lyst på en røyk, burde ikke dette kunne gå andre veien også?

Jeg røyker ikke, og har aldri prøvd flein eller andre rusmidler -tobakk og alkohol ofc, så dette er bare en tanke fra det blå!

Sansynligvis veldig tynt forklart med dårlige setninger, men dere får prøve å forstå hva jeg mener her, kan hypnose eller rusmidler hjelpe til med tobakk/andre rusmidler-slutt? Hva mener dere? Hva sier faktaene?
Vis hele sitatet...
Ganske ironisk at moren min driver med dette. Hun han fått flere folk til røykslutt. Du røyker selv da, men det er en annen histiorie
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ganske ironisk at moren min driver med dette. Hun han fått flere folk til røykslutt. Du røyker selv da, men det er en annen histiorie
Vis hele sitatet...
Hva driver hu med? Flein eller hypnose? Og jeg røyker ikke nei.

edit:
Selfølgelig fungerer det, det er vanlig ved røykslutt.
Vis hele sitatet...
Hva fungerer og er vanlig?

Dette er altså bare en tanke, jeg er helt blå på dette feltet.
Sist endret av Echuz; 25. april 2011 kl. 23:13.
At man skal prøve seg på sterkere rusmidler for å få innsikt nok til å slutte med tobakk kan vel også virke mot sin hensikt?

Uansett, det du sier med hypnose er ganske vanlig praksis. Mange går i hypnoseterapi for å slutte å røyke. Og for noen virker det også, men ikke for alle.
Sist endret av Daybreak; 25. april 2011 kl. 23:17.
Sitat av echuz Vis innlegg
Hva driver hu med? Flein eller hypnose? Og jeg røyker ikke nei.

edit:

Hva fungerer og er vanlig?

Dette er altså bare en tanke, jeg er helt blå på dette feltet.
Vis hele sitatet...
Lol, leste feil. Trodde du mente om det var mulig å få til og slutte med hypnose
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av skateward Vis innlegg
At man skal prøve seg på sterkere rusmidler for å få innsikt nok til å slutte med tobakk kan vel også virke mot sin hensikt?

Uansett, det du sier med hypnose er ganske vanlig praksis. Mange går i hypnoseterapi for å slutte å røyke. Og for noen virker det også, men ikke for alle.
Vis hele sitatet...
Godt og vite at hypnose funker da! Kansje noe og anbefale muttern..

Glemte kanskje og ikke anbefale bruk av andre rusmidler også ja, men det må da være noen røykere som også har prøvd flein som forhåpentligvis kan svare?
Sitat av echuz Vis innlegg
...Og jeg røyker ikke nei.
Vis hele sitatet...
Tror han mente at mora hans røyker
Jeg tror psykadelika kan ha den effekten på folk.
Sitat av skateward Vis innlegg
At man skal prøve seg på sterkere rusmidler for å få innsikt nok til å slutte med tobakk kan vel også virke mot sin hensikt?

Uansett, det du sier med hypnose er ganske vanlig praksis. Mange går i hypnoseterapi for å slutte å røyke. Og for noen virker det også, men ikke for alle.
Vis hele sitatet...

Uten å ha prøvd fleinsopp vil jeg ikke automatisk si at det er et sterkere rusmiddel enn sigaretter, ihvertfall ikke med tanke på avhengighet og skadevirkninger.
En kompis av meg har sluttet med heroin etter å ha skutt i 8 år, men han sliter fortsatt med å slutte med sigg liksom.

Jeg har selv gode erfaringer med røykeslutt ved hjelp av meditasjon på cannabis.
Jeg fikk en slags liten åpenbaring da jeg tok meg en røyk når jeg hadde min første skikkelige trip på DXM. Jeg utbrøt "hva er det vi sitter og gjør på!? Vi røyker jo!" Tenkte på at jeg ikke måtte kaste bort livet mitt på denne måten. Heller nyte et langt liv enn å trekke en dødelig røyk ned i lungene.

Og denne trippen var egentlig ganske overfladisk, og ga meg egentlig bare en forsmåk på hva jeg kom til å fundere på om jeg tillot meg selv å gå lengre inn i den tankebanen jeg fikk om røyk da..
Sist endret av Psytrip; 26. april 2011 kl. 02:01.