Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7592
Halla folkens.
Satt og loket litt på vgtv for et par minutter siden. Fant da en video om TG( The gathering) Som jeg da måtte se. Der sa en politiman at hunden hadde funnet personer som hadde røyker cannabis for 6 uker siden.

Det jeg da lurer på, er dette en ekstremt dum politiman, eller ren skremmelses propaganda?

http://www.vgtv.no/#!id=51494 <----- Link til de som faktisk vil høre det.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Det er sant, ja.
Det kan de garantert, men det sitter oftest i klærne.. Nyvaska klær, nydusja og en fet ute i sola, da er det nok noooo stress man
Er vel ikke noen nyhet at hunder har svært god luktesans, og at cannabis lukter ganske sterkt.
Hvis du har sittet mye i et tett rom fullt av cannabisrøyk, du pleier å ha små kickere i lomma og du generelter litt care-free-stoner, tviler jeg ikke på at hunden kan merke noe lenge etter
Og at hunden kunde kjenne at det var 6 uker siden er bullshit, det er noe de ser etter.. Først hund, så piss/blod-prøve så etter prøvene kan man se THC%, og derav se CA, VELDIG CA hvor lenge siden det var.
Kan man ikke bare nekte, for etter 6 uker vil vel prøven vise negativt?
Røyke i fortidsform heter "røyket".

Jeg tviler på bikkjene klarer å lukte THC sporstoffene i fettvevet, men snarere at det sitter i klærne deres.

Ga bikkja beskjed om at det var 6 uker siden inntak også, kanskje?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Halla folkens.
Satt og loket litt på vgtv for et par minutter siden. Fant da en video om TG( The gathering) Som jeg da måtte se. Der sa en politiman at hunden hadde funnet personer som hadde røyker cannabis for 6 uker siden.

Det jeg da lurer på, er dette en ekstremt dum politiman, eller ren skremmelses propaganda?

http://www.vgtv.no/#!id=51494 <----- Link til de som faktisk vil høre det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil vel heller si det er du som er ekstremt dum. Hunder lukter partikler, og det kan sitte igjen rester etter cannabis i klær ganske lenge.

Edit: Hvor ofte vasker du skoene dine for eksempel?
Sist endret av drittunge; 7. april 2012 kl. 18:18.
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg vil vel heller si det er du som er ekstremt dum. Hunder lukter partikler, og det kan sitte igjen rester etter cannabis i klær ganske lenge.

Edit: Hvor ofte vasker du skoene dine for eksempel?
Vis hele sitatet...
Og kalle meg ekstremt dum er vell og ta litt hardt i, er det ikke?
Det jeg lurer på er om faktisk rester av cannabis faktisk kan sitte igjen etter 6 uker. Noe jeg syntes høres veldig lenge ut.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg vil vel heller si det er du som er ekstremt dum. Hunder lukter partikler, og det kan sitte igjen rester etter cannabis i klær ganske lenge.

Edit: Hvor ofte vasker du skoene dine for eksempel?
Vis hele sitatet...
har selv gått gjennom oslo-s med 3 kilo i sekken og møtt på narko hunden der, men hunden merka ingen ting. Trur det har litt med flaks og gjøre. og hvis det er 6 uker siden man har røyket lukter jo ikke hunden det :P halo liksom :P han duden sa det bare for og slippe tidlig, og politiet trur på det(brukt dette mange ganger nårt jeg har sagt at jeg har sluttet) :P dessuten kan de bare se % i blodet ditt og regne ut sånn ca når du røkte sist(noe som tar flere uker)
Sitat av nemo90 Vis innlegg
har selv gått gjennom oslo-s med 3 kilo i sekken og møtt på narko hunden der, men hunden merka ingen ting. Trur det har litt med flaks og gjøre.
Vis hele sitatet...
Eller så må du tenke på hva dine 3kilo egentlig var laget av?
Kommer helt an på bikkja også, på sesjon hadde jeg klær som har vert røyket i men vasket, å lua mi som er med meg nesten over alt har vert røyket mye i å den var ikke vasket og t-skjorta jeg hadde på meg hadde røyket med 2 dager tidligere, bikkja markerte meg ikke.

Jeg pakket jo de klærne jeg hadde røyket minst i, men t-skjorta hadde ikke vert vasket etter jeg røyket i den.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
hehe, vet rimelig godt hva det var
Vis hele sitatet...
Ja, det kan hende men da har du hatt større gullhår en noen jeg har hørt om!
Ble selv tatt på oslo-s med 150g, og engang tatt av narkobikkje på oslo-s med 0,1 g hasj i lomma, altså bare rester fra helga..
Var visst også Norges fremste (narkotika)hund.
Hypotetisk sett:

Man sitter / står vedsiden av noen som røyker, og man kjenner røyken veldig godt.

Kan hunden lukte det av klærne om man ikke har røykt selv?

Snakker da ute og inne.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hypotetisk sett:

Man sitter / står vedsiden av noen som røyker, og man kjenner røyken veldig godt.

Kan hunden lukte det av klærne om man ikke har røykt selv?

Snakker da ute og inne.
Vis hele sitatet...
Ja, den kan det.
Men sjangsen er selvsagt mindre om røykingen foregår utendørs enn om man sitter i et røykfullt rom. Da har man nærmest en garanti.

Det blir som vanlig røyk. Stanken setter seg i klærne om du er et sted det foregår tobakksrøyking også. Cannabis har samme egenskap til å sette spor i klær. Du merker det kanskje ikke selv, men spør en ikke-røyker om klærne dine lukter røyk, så får du nok korrekt svar.
Jeg så dette samme klippet og ble litt skremt selv. Er dette faktisk mulig? Altså av det jeg hører så finnes det ingen eller svært lite spor i kroppen etter 6 uker. At det forsatt sitter i klær er sikkert svært mulig, men om de er vasket så burde det vel ikke vært noe problem.

La oss si det slik da. Dersom jeg har røyket en helg. Mandag kommer og jeg skal på jobb, har egne jobbklær og ellers er jeg nydusjet og edru. Kan da en politihund lukte seg frem til meg? Og kan jeg bli straffet for å ha røyket for en stund siden? I den stand at jeg da ikke har noe på meg og heller ikke er beruset.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hypotetisk sett:

Man sitter / står vedsiden av noen som røyker, og man kjenner røyken veldig godt.

Kan hunden lukte det av klærne om man ikke har røykt selv?

Snakker da ute og inne.
Vis hele sitatet...
Ja den kan det, men det gjør jo ingenting fordi du har jo ikke gjort noe selv.
Dette er verken "en ekstremt dum politimann" eller "skremselspropaganda", at du tviler på om hunder kan lukte om man har røykt cannabis for seks uker siden virker for meg helt fjernt. Hunder har blitt trent opp til å lukte om personer har kreft.
Hvem har bekreftet at det faktisk er 6 uker? Tror noen pynter litt på sannheten?
Sitat av Narcissistic Zebra Vis innlegg
Dette er verken "en ekstremt dum politimann" eller "skremselspropaganda", at du tviler på om hunder kan lukte om man har røykt cannabis for seks uker siden virker for meg helt fjernt. Hunder har blitt trent opp til å lukte om personer har kreft.
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette er helt sykt, men samtidig så tviler jeg ikke. Jeg har hørt og lest om hunder som kan lukte seg frem til kreft. Var til og med en katt som kunne det.

Det jeg finner rart er at jeg har gått forbi så mange politihunder etter at jeg har røyket. Og de har ikke reagert på meg, hvorfor det? Kan godt være at de holdt på med noe annet eller at du ikke på "Jobb" enda.

Dog en annen ting jeg lurer på er om du kan bli straffet for det?
Ser moderatorene har vært ute med fingeren på triggeren her og fjernet noe info.
Legitimt nok, men da må jeg nok en gang informere om at avhengig av hvor mye man røyker\har røyket kan sporstoffene fint sitte i lenger enn 6 uker.

Foreløpig, så langt min erfaring tilsier kan det sitte minst 7 uker, har også hørt snakk om 8.
Det får jeg svar på etter hvert som tiden går.
Vel, jeg husker spesielt en gang da jeg var ute på tur i parken med kjæresten min. Jeg hadde røyket to jointer dagen før, og brukte nok samme jakke og så videre. Vi var også på dette tidspunktet på LSD. Mannen stoppet, hunden luktet veldig interessert på meg. Hvor da mannen sier "her luktet det visst interessant..". Altså, hunder kan tross alt lukte kreft. Det sier jo sitt om saken.