Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7197
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Sånn nogenlunde, ja. Men det samme føler jeg for Cola, og ikke sterkere. Blir vell bare lett avhengi av ting.

Har du gjort noe kriminelt for å skaffe penger til hasj/marihuana?
Nei.

Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Nope, holder meg kun til THC relaterte stoffer.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Sånn nogenlunde, ja. Men det samme føler jeg for Cola, og ikke sterkere. Blir vell bare lett avhengi av ting.

Har du gjort noe kriminelt for å skaffe penger til hasj/marihuana?
Nei.

Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Nope, holder meg kun til THC relaterte stoffer.
Vis hele sitatet...
Finn selvmotsigelsen ^
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Han mener vel Coca-Cola tenker jeg!
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?


1, Ja! Jeg har røkt i snitt 3 gram hasj av varierende kvalitet, HVER dag i ca 18 mnd (før jeg ordna meg dame å slutta cold turkey). Dette gjør en hekta psykisk! Du kan argumentere opp å i mente men du kjenner suget uansett å det kan ikke sammenlignes med nikotin eller alko for den saks skyld, mange her har vel kjennt suget selv å veit hva jeg prater om. Om dette vil jeg påstå at dette er veldig individuelt, noen har større viljestyrke enn andre og noen (inkl. undertegnede) får andre grunner til å bryte med lady loveflower. Jeg vil gå så langt som å påstå at det avhenger hvilke sosiale roller du har/får hvorvidt du er "avhengig" av blåsen. Om du stamper dagpenger på nav å ikke har noe å gjøre overhodet så kan det være hardere å kutte røyken!

2, Mange her skriver nei, men jeg skal være såpass ærlig at her sier jeg et rungede JA. Jeg er overhodet ikke stolt over det, men en gang stjal jeg 2 flasker smirnoff på et nach som jeg stampa i 4gram.

3, Nei, men jeg har kjørt på med reale doser subutex, pinex og noe gir ettersom at dette er lett tilgjengelig i kretsen jeg hentet røyken min fra.

Skal ikke påstå at jeg er noen supermann heller, jeg sprekker fra tid til annen men jeg føler overhodet ikke suget etter cannabis lengere. De gangene jeg røyker er det for at det sosiale presset (kompiser osv) blir stort, men det er no biggie. Hadde det vært jeg som hadde en beef med læreren så hadde jeg heller latt være å ta diskusjonen siden det er rett og slett for lite å vinne på det, de skriver ikke om boka, og allt for mye å tape iogmed at du i enkelte kretser får stemplet STONER i panna dersom du ikke følger samme tralten som står i Naturfagboka.
Sitat av technot Vis innlegg
Ser det er mange som svarer nei på spørsmål 1 her. jeg stusser litt på om de lurer seg selv eller hva, men jeg skal ikke si at alle blir psykisk avhenig av cannabis. Men for min egen del, og de aller fleste stonere jeg kjenner, så er det et klart JA på dette spørsmålet.
Det gir til og med utslag i fysiske symptomer som uro, svette og søvnproblemer i godt over en uke etter siste inntak, iaf for meg og de fleste jeg kjenner irl. ser det er mange her på forumet som mener noe annet. de om det.
Vis hele sitatet...
Dette kan vel fint forklares med at det faktisk ikke er så veldig mange beinharde stonere som man kanskje skulle tro på dette forumet. Kan jo ta meg selv som eksempel: jeg er jo mer aktiv på rusmiddeldelen av forumet og lirer av meg matoppskrifter med cannabis, dyrketips og en større fordypning i rus og cannabis enn mange andre; allikvel røyker jeg kanskje 1 gang i mnd i gjennomsnitt. Det er ikke nok til at jeg klarer å definere meg som psykisk avhenigng.
Jeg tror at det er mange andre som faller innunder denne kategorien.
Det at du og dine stoner-kompiser er psykisk og kanskje fysisk avhengige det tror jeg faktisk fullt og helt på. Men, det er ikke majoriteten av cannabisbrukere som kan sammenlignes med et slikt bruk.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Nevaah, røyker når jeg føler for det. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Nei, men kjenner noen som har gjort det. Dåg dette ikke er fordi dem har et så utrolig sug for Cannabis. Helst gjeld angåend salg av stoffet.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke. Jeg ser aldri noe "trang" for å ruse meg, av å til er suget litt større enn til vanlig. Men aldri slik at jeg stresser for å ta trekk, eller å skaffe.
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Nei har ikke følt meg direkte psykisk avhengi, men har vært sinnsjukt sugen til tider, selv om dette ikke har medført noen andre kriminelle handlinger.

Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Nei, jeg har faktisk aldri gjort det. Har man ikke peng så har man ikke, enkelt å greit!


Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Nei, har faktisk aldri følt noe trang til det selv om jeg har fått tilbud om alt fra nøtter til Heroin/sub/metadon nermast daglig i enkelte perioder. Men har fremdeles kun holdt meg til hasj/marihuana. etter bruk i en del år nå
Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Ja, definitivt. Var en stund så paranoid og fucka i huet at jeg ikke fungerte i dagliglivet.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg er ikke ussel så har aldri drevet innbrudd/lommetyveri/etc. Kjenner mange som har gjort slikt for penger til hasj/marihuana, men de var usle før de gjorde det.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Ja. Går ikke en uke uten at jeg bruker makka, eter piller eller tripper. Var hasj jeg startet med. Tolk det som du vil.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Ja. Går ikke en uke uten at jeg bruker makka, eter piller eller tripper. Var hasj jeg startet med. Tolk det som du vil.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvordan utviklingen har vært i ditt tilfelle, men den evige "gateway drug" påstanden virker rent generelt tynn. Er det noe statistikk på dette? Forøvrig, du startet vel med melk, saft, vafler og ? Man er jo uansett innom flere stadier så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

Og, hvis det ligger noe i "gateway drug" så er det miljøet man blir dratt med i som bruker, ikke noe rent kjemisk ved planten? Hvis førstnevnte, bra argument for legalisering.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana
Nei, men jeg har løfta på sofaen og teppet flere ganger i håp om å finne litt flis når mekkeskåla går tom.
Jeg har også reist over 2 timer for å fikse topp kvalitet, ikke fordi jeg er avhengig men fordi jeg alltid er keen på det beste.

Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Nei, tanken om å hustle for og få tak i bønne har vell egentlig aldri fristet meg.

Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Hadde en god kompis lengre tilbake i tid som drakk ghb, sniffa amfetamin, tok valium og alltid hadde meg seg noe nytt.
Når han gjorde disse tingene satt jeg heller fyr på en stor og feit jay, verre var det ikke.. for meg.

Selvdisiplin fra første stund viktigere en mange tror.
Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?

Jepp, røyka fast i to år. Var dog ikke vanskelig og slutte når den avgjørelsen ble tatt.

Har du gjort noe kriminelt for å skaffe penger til hasj/marihuana?

Nei, har jobbet stort sett hele tiden. Har dog solgt et par gram til en kompiss i nød, men å kalle det langing er vel kansje litt drøyt.

Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?

Absolutt ikke. Og om jeg har gjort det har det stort sett vært i forbindelse med alkohol.
Helt latterlig at det der står i boka, altså det med kriminalitet.. hva faen, folk som røyker har liksom ikke råd til å kjøpe weed uten å stjele? hahaha
Sitat av Djiises Vis innlegg
Heisan Har du noen gang følt at du har vert psykisk avhengi av hasj/marihuana?
Har du gjort noe kriminelt for å sakffe penger til hasj/marihuana?
Har du følt noen trang til å ruse deg på sterkere rusmidler eller langtids bruk av hasj/marihuana?
Vis hele sitatet...
Jeg er stort sett imot det mange "lærer" innenfor naturfag sier om hasj, men denne boka var faktisk ikke så på bærtur...

Jeg blir veldig fort "dårlig" hvis det går et par dager uten å paffe...
startet å røyke i ungdomstrinnet... ikke åttene, men etter hvert...
da måtte vi faktisk ty til litt kriminalitet innimellom for å fikse litt penger, men det var mer for morroskyld egentlig! kunne fått penger hjemme fra, men kanke bruke penger jeg får hjemme fra på slikt =/
men det var en ting penger hjemme fra gikk mye til... munchesen :P (jaja dobbelmoral, welcome back!)
men jeg vil ikke si at det var p.g.a. hasjen vi gjorde kriminelle handlinger, for jeg selv har aldri likt å røyke før jeg gjør noe galt... jeg blir for bløt da og for "menneskelig" :P
det med at det ene fører til det andre er ren oppspinn! et par år tilbake hadde jeg f.eks. ingen på min alder å snorte cola med, de fleste bare paffa og hadde gjort det siden vi starta... den slemme delen av vennekretsen på ungdomsskolen :P det er et par som plutselig nå i senere tid som begynte å paffe plutselig (snille gutter) som veldig raskt gikk over til snortings, men det tror jeg skyldes mer av alder og økonomi, siden vi nå er mer etablert! kanke hente en godball cola for 800kr som 16åring med mindre du bøffer den du henter fra... eller med mindre du er pappagutt...