Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2359
Hei

I det siste har jeg hatt store problemer med at skjermene mine plutselig ikke blir funnet at skjermkortene mine.

Dataen min var helt fin sist gang jeg slo den av, men når jeg startet den igjen i dag fant jeg bare 2 av 3 skjermer.

Specs:

CPU:Intel i5-3570K 3,4GHz
Ram: 16gb ddr3 ?/?/?
GPU: Radeon HD 7970
GPU 2: Radeon HD 7970
HK: RoG Something something.

Det har fungert i helt siden jeg kjøpte den. Brukte den til å kjøre 5 skjermer tidligere, men det siste året har jeg bare brukt den til 3 skjermer.

Drivere er up to date, alt er koblet opp etter "håndboken". Prøvd både med og uten x-fire koblet opp. Prøvd å kjøre alle skjermene på ett skjermkort samt fordelt de over på begge.

Testet en og en skjerm for å se at alle skjermer funker.

Byttet HDMI kabler for å teste for brud på kabler. Restored innstillingene til default, samt endret de tilbake til hva de alltid har vært.

PCen er godt tatt vare på og holdt nøye øye med temperaturer på begge grafikkort under hard belastning.

Samme problem oppsto første gang for ca 1 mnd siden. Endte med at jeg demonterte alt, sjekket for brente kretser (Ingen funn) sjekket kjølepasta samt kontaktpunkt.

Jeg føler jeg har sjekket alt som er i min makt, men er det noe jeg kan ha oversett?

Dette er en pc jeg helst ikke vil pensjonere!