Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1385
Hei.
Tiden er nå inne for meg å kjøpe ny laptop, og har da tenkt til å investere I en kraftig maskin.
Kategorien jeg har sett for meg er da high-end gaming laptops, og har hittil sett meg ut to kandidater;

ASUS G750JZ
Link til amazon her

MSI GS70 Stealth pro
Link til amazon her

Jeg er klar over at en kan få stasjonære pc-er både billigere og med mer kraft i ved å bygge selv, men jeg har allerede en kraftig stasjonær, og er nå ute etter en god gaming laptop.

Hva syntes dere jeg burde velge? Eventuelt andre merker/modeller med samme eller bedre specs til nogenlunde samme pris? Jeg bor for tiden i USA, så blir da litt billigere å kjøpe laptopen her enn i Norge. Klar over at tastaturet blir engelsk, men har ikke noen problemer med det da jeg blir å bo i utlandet en god stund og har en laptop med norsk tastatur i tillegg.

Jeg har også sett litt på Nvidia sine 3D briller,
Link til amazon her
Og vurderer å kjøpe et par av disse i tillegg til laptopen, men er det verdt det? Kommer til å bli brukt til gaming og tv-titting/film.

Mange takk på forhånd!
Ta en titt på Lenovo Y50! Første notebook med 4k.
Ikke sååå sjuke specs, men mer en nok og gøy med 4k.
Sist endret av Snøørk; 9. august 2014 kl. 00:21.
ASUS G750JZ er det desidert beste valget. Bedre kjøling og mindre lyd enn MSI-laptopene. I tillegg har den nok av kraft til å dra de aller fleste spill på Ultra settings uten problem.
Enig med Trezpazr her. Pluss at jeg har selv hatt 2 MSI gaming laptoper de siste 3 årene, og kjølinga er ganske elendig contra ASUS sine gaming series pcer. Det er min erfaring ihvertfall
Snarere et spørsmål enn et svar, men er det noen som har peiling på om Asus kommende GX500 4K laptop er noe å satse på? Beklager hijack:/
Sist endret av Ersvett; 9. august 2014 kl. 22:53.
Sitat av Ersvett Vis innlegg
Snarere et spørsmål enn et svar, men er det noen som har peiling på om Asus kommende GX500 4K laptop er noe å satse på? Beklager hijack:/
Vis hele sitatet...
Rent formfaktormessig virker den der ganske bra om du ønsker deg noe som er relativt portabelt selv om det er en gaminglaptop. Eneste er at du ikke kan regne med å spille i 4K-oppløsning i de fleste spill, GTX 860M er ikke kraftig nok til det.
http://www.amazon.com/MSI-Dominator-...words=MSI+GT72 Hva med denne?
Sist endret av obscure; 9. august 2014 kl. 23:25.
Tok en tit på Lenovo Y50, men tror ikke det er noe for meg dessverre..

Hittil virker ASUS G750JZ som det beste valget. Så at MSI GT72 hadde nVIDIA® GeForceTM GTX 880M 8.0GB og ASUS G750 JZ hadde GeForce GTX 880M 4GB, har dette mye å si? Er de bedre specsa verdt de ekstra pengene?

Noen som vet om Nvidia sine 3D briller? Er de verdt det, eller er det bare "show-off" factor?

Igjen, mange takk!
4 GB er mer enn nok for et GTX 880M, at MSI-maskinen har 8GB er en gimmick i gaming-sammenheng.