Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 793
Hei, jeg har jo byttet hovedkort og CPU ganske nylig, men jeg har siden da hatt problemer med avkjølinga.

Har Corsair H100i, og Intel i7 4770k 3.50GHz (turbo aktivert), og bruker Artic Silver 5.

Jeg får høye temperaturer, selv om kjølepasta er tatt på ordentlig, og den er skrudd til ordentlig.

I stad fikk jeg 75 grader i bios, som er altfor høyt til å være vannavkjølt. Jeg tok da og skrudde av blokken, og den var glovarm. Jeg er usikker, men skal ikke blokken være kald i og med at den avkjøler?

Det går varm væske i den ene ledningen, og kald væske i den andre (kjente på de). Jeg har Corsair Link installert osv.

Er det noen som har en anelse om hva problemet kan være?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Blokken blir aldri lavere i temp enn romtemperaturen, fordi den avkjøler ikke, den flytter bare varmen fra blokken.

Kjenner du at pumpen går? Du kan kjenne dette ved en svak vibrering på selve pumpa.

Det at det er varm væske i den ene, og kald i den andre får meg til å tro at pumpen ikke går, da tempen pleier å være nokså jevn i begge slangene, med mindre du har en utrolig svær radiator, noe ikke H100i har.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Blokken blir aldri lavere i temp enn romtemperaturen, fordi den avkjøler ikke, den flytter bare varmen fra blokken.

Kjenner du at pumpen går? Du kan kjenne dette ved en svak vibrering på selve pumpa.

Det at det er varm væske i den ene, og kald i den andre får meg til å tro at pumpen ikke går, da tempen pleier å være nokså jevn i begge slangene, med mindre du har en utrolig svær radiator, noe ikke H100i har.
Vis hele sitatet...
Ja, det virker som pumpa går :S
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har ikke knekk på slangen?

Er du 100% sikker på at kjøleren sitter ordentlig?
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du har ikke knekk på slangen?

Er du 100% sikker på at kjøleren sitter ordentlig?
Vis hele sitatet...
Er ingen knekk på slangen.

Det er en skrue som gjengene er ødelagt på, så jeg måtte bruke en tang, er litt usikkert på om den er helt stram, men stram er den.

Tror du det kan være derfor?=
Sitat av sondriz Vis innlegg
Er ingen knekk på slangen.

Det er en skrue som gjengene er ødelagt på, så jeg måtte bruke en tang, er litt usikkert på om den er helt stram, men stram er den.

Tror du det kan være derfor?=
Vis hele sitatet...

Ja, kan være derfor. Kjennes radiatoren varm ut?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om det er en av de 4 skruene på braketten, så kan det godt være derfor, om du får ujevnt press/glipe på cpu/kjøleblokk, så leder den bort varmen utrolig dårlig.
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Ja, kan være derfor. Kjennes radiatoren varm ut?
Vis hele sitatet...
Radiatoren virker ikke varm når jeg holder over den, er noe gitter lignende greier eller hva jeg skal kalle det for i mellom

Sitat av Fleff Vis innlegg
Om det er en av de 4 skruene på braketten, så kan det godt være derfor, om du får ujevnt press/glipe på cpu/kjøleblokk, så leder den bort varmen utrolig dårlig.
Vis hele sitatet...
Er det ja, har dere en anelse om hvor jeg kan få tak i en ny sånnen?

EDIT:

mente skrue altså
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du finner maskinskruer hos mange jernvarehandler, fks Jernia. Husk å få med mutter om ikke gjengene er like.
Trådstarter
Okei, det sto hos Corsair at jeg burde oppdatere Corsair Firmwaren på H100ien.

Jeg fulgte alle instruksjonene og trykket oppdater, også forsvant lyset på pumpen, og nå finner jeg den ikke i det hele tatt. Virker som den ble "bricket" av det...

Hva må jeg gjøre nå? Får jo ikke fikset det, og det vil jo ta uker og sende det tilbake?
Sist endret av sondriz; 12. januar 2014 kl. 22:54.