Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 868
Hei, har for øyeblikket en PC med ganske gamle komponenter.
Har en førstegenerasjons i7 og et GTX Titan.

Problemet er at når jeg streamer med innstillinger som gjør det brukbart å se på så blir det en dårlig spillopplevelse og lurer da på om det er på grunn av CPUen.
Lurer da på om jeg skal skaffe ny CPU, nytt hovedkort og en ny power supply, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Noe annet som kan nevnes er at om jeg sitter og spiller League of legends og har oppe for mye ting på andre skjermen så befynner det å hakke litt ingame.

Kan ha Youtube åpent på skjerm nummer 2, så lagger det helt til jeg minimerer det.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hei, har for øyeblikket en PC med ganske gamle komponenter.
Har en førstegenerasjons i7 og et GTX Titan.

Problemet er at når jeg streamer med innstillinger som gjør det brukbart å se på så blir det en dårlig spillopplevelse og lurer da på om det er på grunn av CPUen.
Lurer da på om jeg skal skaffe ny CPU, nytt hovedkort og en ny power supply, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Noe annet som kan nevnes er at om jeg sitter og spiller League of legends og har oppe for mye ting på andre skjermen så befynner det å hakke litt ingame.

Kan ha Youtube åpent på skjerm nummer 2, så lagger det helt til jeg minimerer det.
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare bruke Nvidia Game Stream i Nvidia Experience. Da får du nok mye bedre ytelse.
All in!
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Du kan jo bare bruke Nvidia Game Stream i Nvidia Experience. Da får du nok mye bedre ytelse.
Vis hele sitatet...
Den lar meg ikke bruke stream plugins og innstillinger jeg trenger.
Det jeg trenger er hjelp til kjøp av maskinvare.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Den lar meg ikke bruke stream plugins og innstillinger jeg trenger.
Det jeg trenger er hjelp til kjøp av maskinvare.
Vis hele sitatet...
En i7 og Titan er mer enn nok. Det er nok bare noen problemer med software. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe inn noe ekstra. Hva skulle vært bedre? Et skjermkort til? En ny i7 som yter 3% bedre og bruker mindre strøm?

Når det gjelder det at du dropper frames i spill når du alt-taber ut, så tror jeg det bare er kortet som automatisk klokker ned når det ikke er nødvendig å bruke krefter på spillet. Jeg tror du skal klare å skru av det med en eller annen innstilling.

Du må nesten gi litt mer informasjon om hvilket program du bruker osv.
Er du sikker på at det er FPS-lag når du streamer på høyere bitrate, eller er det latency som går opp?
All in!
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
En i7 og Titan er mer enn nok. Det er nok bare noen problemer med software. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe inn noe ekstra. Hva skulle vært bedre? Et skjermkort til? En ny i7 som yter 3% bedre og bruker mindre strøm?

Når det gjelder det at du dropper frames i spill når du alt-taber ut, så tror jeg det bare er kortet som automatisk klokker ned når det ikke er nødvendig å bruke krefter på spillet. Jeg tror du skal klare å skru av det med en eller annen innstilling.

Du må nesten gi litt mer informasjon om hvilket program du bruker osv.
Er du sikker på at det er FPS-lag når du streamer på høyere bitrate, eller er det latency som går opp?
Vis hele sitatet...
Det er ikke FPS lagg, det er ikke ping problemer, men det stuttrer om det gir noe mening?
Det er OBS jeg bruker og det er ikke innstillingene som er feil, det er jeg 90% sikker på.

Det som skjer er at det virker som om spiller dropper noen frames nesten og det skjer som sagt når jeg ikke streamer også.

Er denne CPUen jeg har om jeg ikke husker helt feil, har ikke tilgang til PCen før om 15 timer så kan ikke sjekke.

Nå har ikke jeg så alt for mye peiling, men dette er vel en betydelig mye dårligere CPU enn de nyere i7ene.

Kan også nevnes at når jeg streamer i NVIDIA Shadowplay så lagger det 0, men det er vel fordi det programmet går nesten kun på skjermkortet mens OBS går betydelig mye mer på prosessoren?

Noen som kan hjelpe?
Sist endret av Echodius; 10. august 2014 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.