Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 850
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Heisann!

Jeg har vært så uheldig at maskinen min har gått helt i stå etter at sikringen gikk i går kveld.
Jeg har koblet fra 24 pin-kontakten og manuelt testet den (PS_ON til GND), den fungerer fint, så det skal ikke være no i veien med PSU'en. Jeg oppdaget også da jeg testet 24 pin'en at 12v sto i, noe som førte til at det ble liv i maskinen selv om ikke 24 pin sto i. Når den derimot står i nå, skjer det ingen verdens ting.

Hvordan går jeg fram til å feilsøke nå? Er det PSU'en likevel eller må HK byttes ut?

På forhånd, takk!
Vet du hvorfor sikringen gikk?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Vet du hvorfor sikringen gikk?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig en vannkoker som ble skrudd på da microen var på. Da pleier det å skje.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Vet du hvorfor sikringen gikk?
Vis hele sitatet...
Hva har det å si?


OP :
Kommer du til BIOS?

Dra ut noen av RAM-brikkene og se om de er blitt ødelagt?

Viss alt får strøm, men ikke starter så vil jeg tro at CPU'n er ødelagt, men er veldig vanskelig å si.
det kan ha noe og si hvis alt dette går på samme kurs,

ville ha prøvd og byttet kurs pcen er koblet til
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Byttet ut den ene ledningen på 24 pin'en. Den var ødelagt etter nærmere inspeksjon.
Takk for svar alle sammen, maskinen fungerer fint igjen.
Sitat av M72 Vis innlegg
Byttet ut den ene ledningen på 24 pin'en. Den var ødelagt etter nærmere inspeksjon.
Takk for svar alle sammen, maskinen fungerer fint igjen.
Vis hele sitatet...
Godt å høre!