Sitat av
Aspects
Høres ut som oppskriften til en suksessful streamer karriere :7
Tanken er vell noe i den duren at jeg håper på litt mer klarhet i hvem jeg er og hvorfor jeg er her. Deretter om jeg er heldig kanskje klare koble det opp mot noe jeg kan bidra med i verden, og om enda heldigere tjene penger på det i tillegg.
Så nei, forventet nok ikke en åpenbaring fra en slags kosmisk karriereveileder

heller snarerer en rekke skudd i mørket.
"PS: Prøvd karriere veileder før og.. du veit den john travolta meme'n fra pulp fiction når han står å ser forvirra ut? .. yup"
Kom til å tenke på....
Det å finne deg selv er en prosess. Nå aner ikke jeg hvor gammel du er, men det høres ut som at du er i ganske ung alder. Og da er det ofte en del av livet å filosofere over spørsmålene du tar opp.
Men, for å brekke det ned til noe jævla lett.
Hvorfor er du her? Fordi din mor og far hadde sex.
Hva er meningen med livet? Det er et spørsmål som du kan fylle med akkurat hva du ønsker og vil selv. Hvis du fyller livet ditt med ting som gjør deg godt og med mennesker som du kan være deg selv med så er det en mening.
I søken etter deg selv så er jeg ikke sikker på om det er til hjelp å innta psykedeliske stoffer. Men, det kan definitivt gjøre det vanskeligere å finne ut av hvem du er.
Også er det opp til deg å reflektere litt over hvilke risikoer du er villig til å ta.
Jeg er enig i det som blir hevdet om at psykedeliske stoffer kan være en snarvei til enkelte ting. Men, det er en sannhet for noen like mye som at det er den største løgnen for andre. Sånne ting kommer så veldig an på en lang rekke forhold som hvordan psyken din er, hvor mye resiliens du har, hvor mye sårbarhet du har, hvordan ressurspersoner du har eller ikke har rundt deg og en mengde flere ting.
For min del var det en interessant ting å gjøre, men jeg gjorde det først i godt voksen alder. Og jeg er takknemlig for innsikten jeg fikk av det.
Samtidig så har jeg sett andre som det ikke har gjort noe som helst godt for, men at det kan ha gjort utgangspunktet verre.
Og det er verdt å ta med seg.
Er ikke så enig med den over her som lanserer lsd som en prima kandidat. Plusspoeng for at vedkommende trekker frem en lav dose.
Fordelen med sopp er at den er langt enklere å dosere forsiktig. Og det med å begynne rolig er et absolutt must i mitt syn.
Det samme gjelder det som nevnes om, hvis du skulle prøve noe, å la det gå godt med tid hvor du lar erfaringen, innsikten og opplevelsen synke inn. Og da mener jeg at en måned er et absolutt minimum av hva jeg legger i tid. Helst la det gå tre til ti ganger så lang tid.