Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 991
Hei! Jeg har lenge hatt et slags humoristisk syn på crack heads og speed freaks. Jeg synes videoer av disse folka på Instagram, når de er "ute på tur", er sjarmerende å se på. Jeg tipper de ikke har det så bra selv, så det er nok "vi" som ikke bruker dette selv som har romantisert dette opp i skyene litt for lenge. Det jeg lurer på (jeg skal nok ikke prøve noen av disse stoffene); hvilket av stoffene speed, crack og meth er mest og minst avhengighetsskapende? Eller er de like ille alle sammen? Og hvilken er billigst? Og til slutt, hvilken type følelse og tilstand kommer man i av de ulike stoffene?
Meth og crack er de desidert mest avhengighetsskapende av de 3,men alle er ille ja,blir veldig fysisk avhengig
Speed i usa er stort sett meth, men de har ting som feks adderall som er vanlig amfetamin.

Methamfetamin er mye grovere på en måte enn vanlig amfetamin. Man blir påvirket i opptil et døgn og kan ha problemer med søvn og matlyst enda lenger. Amfetamin kan man faktisk ta tidlig på dagen og så klarer man å spise, og sove til kvelden. De fleste adhd medisiner er egentlig bare amfetamin, og folk reagerer forskjellig avhengig av om man har adhd eller ikke. Begynner man først med meth er det lettere å bli avhengig enn det er med vanlig amf. Både fordi at rusen er sterkere, og fordi at nedturen er værre, så det er fort å bli fristet til å ta mer.

Kokain, og crack vil jeg si er lettere å bli fort hektet på, fordi (spesielt crack og IV kokain) gir et kraftigere "rush" eller kick enn speed, sånn umiddelbart. Det er veldig intenst, men dabber fort av og så sitter man igjen med et sug etter det kicket. Dette er ikke så stort problem om man bare sniffer det, men generlt sett så er kokain mer kort og intens enn speed, som er mere langdratt.

Det avhenger veldig av hva an bruker rusen til. Selvom speed kommer litt mere rolig enn coke så varer det ekstremt mye lenger. Man kan for eksempel ta en dose speed og så stå i 6 timer og holde på med noe uten pause, og man slipper å ta mer hele tiden. Man får et kraftig fokus eller kraftig oppheng i ting. Kokain kan ikke brukes på samme måten, man blir litt mere parkert siden man bare vil ha mer hele tida.

Det er heller ikke så veldig kraftig nedtur på kokain så man får fortere lyst til å ta det igjen. Speed gjør at man føler seg dritt lenge og det tar et par dager før man er normal igjen. Derfor er det lettere å bli hekta på kokain sånn umiddelbart fra første dag du tar det, men det er samtdig sånn at man blir fort lei om man bare tar kokain hele tiden. Speed kan man lettere gjøre til en del av hverdagen, man kan gå på jobb eller gjøre vanlige ting selv om man er ruset. For min del var det dette som gjorde at jeg ble avhengig av speed i flere år. Kokain har jeg brukt mere periodevis av og på, men når jeg først begynner stopper det ikke før posen er tom

vil også legge til at pris har mye å si også. kokain koster gjerne 3-5 ganger mer enn speed her i landet, og derfor er det ikke like mange som har mulighet til å ta kokain hele tiden, mens folk med lite penger får mange flere timer med rus ved å bruke speed, det er veldig veldig dyrt med kokain, i tillegg til at man doserere 10 ganger oftere enn med speed
Sist endret av Bluesky_; 3 uker siden kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.