Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010552
Hei, jeg fant denne siden: http://www.buydutchseeds.com/en/ Virker veldig lovende. Så hvis jeg sender penger i en konvolutt til de, og ber de ikke skrive navn på pakken de sender, bare adressen så skal det veldig mye til for at jeg blir tatt?
Sitat av Breaking Bad Vis innlegg
Hei, jeg fant denne siden: http://www.buydutchseeds.com/en/ Virker veldig lovende. Så hvis jeg sender penger i en konvolutt til de, og ber de ikke skrive navn på pakken de sender, bare adressen så skal det veldig mye til for at jeg blir tatt?
Vis hele sitatet...
DEt stemmer nok godt det. Du kan bli tatt inn til avhør, men om du sier at du ikke vet noen ting om pakken og at du ikke kan styre om hva folk sender til de; så går det nok bra. Det kan også være lurt å ikke ha noen former for narkotika hjemme og holde deg clean just in case de bestemmer seg for å være drittsekker og ta razzia/urinprøve.
Jeg driver å gjør om litt på dyrkerommet mitt, pga noen elektrikere å greier må jeg flytte planten inn i et skap på rommet mitt (sikringsboksen er der planten var før).

Så det jeg lurer på nå, for å lys-tette skapet og "dekorere" det, burde jeg ha sølvfolie på veggene eller teip eller noe rundt lys-sprekkene på innsiden? Har endelig begynt å få buds på planten nå, og vil jo helst at det skal gå så smooth som mulig.

So, any ideas? Jeg må jo ha tilgang til å kunne åpne skapet også, så jeg kan jo liksom ikke dekke hele innsiden, men må prøve å bli kvitt de lys-sprekkene.
Sist endret av Juliaan; 22. november 2011 kl. 14:08.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg driver å gjør om litt på dyrkerommet mitt, pga noen elektrikere å greier må jeg flytte planten inn i et skap på rommet mitt (sikringsboksen er der planten var før).

Så det jeg lurer på nå, for å lys-tette skapet og "dekorere" det, burde jeg ha sølvfolie på veggene eller teip eller noe rundt lys-sprekkene på innsiden? Har endelig begynt å få buds på planten nå, og vil jo helst at det skal gå så smooth som mulig.

So, any ideas? Jeg må jo ha tilgang til å kunne åpne skapet også, så jeg kan jo liksom ikke dekke hele innsiden, men må prøve å bli kvitt de lys-sprekkene.
Vis hele sitatet...
Gummilister i døråpningen og fugemasse ellers.
Sitat av moret Vis innlegg
Gummilister i døråpningen og fugemasse ellers.
Vis hele sitatet...
Hm ja ok, skal se hva jeg får til! Men med tanke på refleksjon, burde jeg bare la skapet være hvitt eller burde jeg teipe opp litt alu-folie? vet ikke om det blir reflektert bedre da.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Hm ja ok, skal se hva jeg får til! Men med tanke på refleksjon, burde jeg bare la skapet være hvitt eller burde jeg teipe opp litt alu-folie? vet ikke om det blir reflektert bedre da.
Vis hele sitatet...
Hvtmaling er det beste av disse alternativene. Om du skal kjøre det beste så er det mylar, men hvitmaling er en god nr.2
Nå har jeg fått rigga opp hele skapet mitt osv, var i byen i går å handla litt men hadde litt dårlig tid siden jeg måtte på sykehuset osv.

MEN jeg fikk tak i:
PH måler og ph opp&ned pulver, sjekka på apotek men der hadde ikke de, jeg fant det derimot på en zoo butikk,
Det er for å måle vann i akvarier, regner med det funker pent til mitt bruk også?

Men ja, sånn jeg har forstått det så skal jeg ta litt vann og jord, riste/shake/shuffle det rundt litt, så måle ph'en i vannet på toppen? Eller?

Men ja en ting til, jeg har bare type 35 cm å gå på til lampa (250w hps så den gir ikke SÅ mye varme) fra toppen av toppskuddet nå,
og lampen er så langt opp som jeg kan ha den i skapet, planten begynner ganske enkelt å bli ganske svær xD
Hvordan blir det å binde ned planten? evt kjøre noe netting screen of green elns?

Er jo bare en plante, så jeg vet ikke hva som blir det beste alternativet?
Og jeg sliter litt med å lys-tette skapet, jeg får rommet mørkt men da kan jeg knapt gå inn der når det skal være mørkt.

Jeg prøvde med teip og alu-folie og det hjalp litt, men ikke helt optimalt, har ikke fugemasse eller gummilister tilgjengelig før den 9'ende igjen, da jeg skal til byen nok en gang å handle mer ting jeg trenger.

Edit: Nå har jeg prøvd å måle ph'en i jorden.
Det jeg gjorde var å ta en liten mengde jord i en plastbeholder med litt vann, shake it i et par minutter, så ta 5 ml vann og legge til 7 dråper med ph-måle-greia, endte opp på en ph på ca 5 ifølge fargeskalaen.
Det er vel for lite regner jeg med.

Jeg har PH-opp pulver, skal vel helst ligge på 6-7 i jord?
Men hvordan gjør jeg dette? er dosering og sånt jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Men ja, sånn jeg har forstått det så skal jeg ta litt vann og jord, riste/shake/shuffle det rundt litt, så måle ph'en i vannet på toppen? Eller?


Jeg har PH-opp pulver, skal vel helst ligge på 6-7 i jord?
Men hvordan gjør jeg dette? er dosering og sånt jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Vann planten som vanlig, men vann helt til 10% har rent ut igjen i bunnen, mål pH'en i dette vannet. i jord er 6,5pH optimalt.
Sitat av Haugland Vis innlegg
Vann planten som vanlig, men vann helt til 10% har rent ut igjen i bunnen, mål pH'en i dette vannet. i jord er 6,5pH optimalt.
Vis hele sitatet...
Aaaah, ok, takk! men et lite spørsmål, jeg har pH opp pulver, og på pakken står det at "bruk 1 måleskje (10 gram) per 100 liter for å øke karbonathardheten ca 5 grader - eller: for å øke ph fra 5 til 7 tilsettes 1/2 - 1 måleskje per 100 liter"

hvordan gjør jeg det med jord? bare blande det i vann og vanne som vanlig? jeg har bare 10 liters bøtte, så da blir det hvor mye pulver i 10 liter? står ikke noe på måleskjeen.. Føler meg passe dum nå.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
men et lite spørsmål, jeg har pH opp pulver, og på pakken står det at "bruk 1 måleskje (10 gram) per 100 liter for å øke karbonathardheten ca 5 grader - eller: for å øke ph fra 5 til 7 tilsettes 1/2 - 1 måleskje per 100 liter"
Vis hele sitatet...
Dette betyr: Bland en skje i 100liter vann for å øke pH-graden med 2 i vannet.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
hvordan gjør jeg det med jord? bare blande det i vann og vanne som vanlig?
Vis hele sitatet...
Correct
Sitat av Juliaan Vis innlegg
jeg har bare 10 liters bøtte, så da blir det hvor mye pulver i 10 liter?
Vis hele sitatet...
Da tar du 1/10-dels skje. Eventulet om du har en vekt som tar ned til grammet kan du bruke 1gram pulver i 10 liter vann.
Sitat av moret Vis innlegg
Dette betyr: Bland en skje i 100liter vann for å øke pH-graden med 2 i vannet.
Correct

Da tar du 1/10-dels skje. Eventulet om du har en vekt som tar ned til grammet kan du bruke 1gram pulver i 10 liter vann.
Vis hele sitatet...
Jeg har ml mål, funker det? om det går å konvertere det på en måte? vekta mi er ødelagt
Men ja, når jeg da blander i 10 liter vann, er det da nok å ta f.eks 1,5 liter av de 10 literene å vanne planten med? eller må jeg kjøre alle 10 literene igjennom jorden for å oppnå 6-7 i ph?
Sist endret av Juliaan; 28. november 2011 kl. 21:24.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg har ml mål, funker det? om det går å konvertere det på en måte? vekta mi er ødelagt
Men ja, når jeg da blander i 10 liter vann, er det da nok å ta f.eks 1,5 liter av de 10 literene å vanne planten med? eller må jeg kjøre alle 10 literene igjennom jorden for å oppnå 6-7 i ph?
Vis hele sitatet...
Du vanner som normalt. Det er ikke nok til å pimpe opp jorda til ønsket pH med en gang, men etter et par vanninger skal det bli bedre.
Sitat av moret Vis innlegg
Du vanner som normalt. Det er ikke nok til å pimpe opp jorda til ønsket pH med en gang, men etter et par vanninger skal det bli bedre.
Vis hele sitatet...
Okay Men fungerer det å bruke en gram - ml converter? jeg har ml målebeger.
Og når jeg først har 10 liter med ph-riktig vann, kan jeg da oppbevare det i 1,5 liters flasker med vann + næring? Blir vel et voldsomt styr å måtte måle opp alt igjen flere ganger, mener liksom om jeg kan ha 1,5 liters flasker med riktig innhold av ph og næring stående som jeg bruker når det trengs?
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Okay Men fungerer det å bruke en gram - ml converter?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke da du ikke vet massetettheten til pulveret ditt. gram til ml funker best på vann.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Og når jeg først har 10 liter med ph-riktig vann, kan jeg da oppbevare det i 1,5 liters flasker med vann + næring?
Vis hele sitatet...
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Nei, det bør du ikke. Blir vel et voldsomt styr å måtte måle opp alt igjen flere ganger
Vis hele sitatet...
Ja, slik er livet desverre
Sitat av Juliaan Vis innlegg
mener liksom om jeg kan ha 1,5 liters flasker med riktig innhold av ph og næring stående som jeg bruker når det trengs?
Vis hele sitatet...
Og igjen, det er ikke noe videre lurt. Tror det står på næringen din at den bør brukes innen 48 timer etter at den er utblandet; gjør det på min ihvertfall.
sakset fra biocanna's hjemmeside:
Not only the plants, but also micro-organisms really prosper in a diluted solution or BioFlores and BioVega. It is advisable to use the prepared solution within two days.
Vis hele sitatet...
Hvordan du vil løse dette problemet blir nesten mest opp til deg. Selv tar jeg det veldig på gefülen når jeg tilsetter pH-justeringer; sleng i liten klunk i vannet, blir det feil så justerer jeg på nytt. Ikke optimalt, men det har fungert hitil.
Hm ok D: Da har jeg bæsja litt på leggen, jeg har hatt det i flasker etter å ha blandet næring i 10 liters bøtte...

Hvordan gjør du det når du skal gi planten(e) din(e) næring?
Please teach me your secrets, haha ^^
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Hvordan gjør du det når du skal gi planten(e) din(e) næring? Please teach me your secrets, haha ^^
Vis hele sitatet...
Vel for det første brukte jeg svært lite næring i min dyrkekariere. Jeg kjørte STORE potter med massevis av jord. 20-30 liters potter med god jord. Da trenger man svært lite næring.
Om plantene trengte næring så fant jeg fram litersmål, kanyle og pH-justering.
Først målte jeg opp ønsket mengde vann; si 5 liter for å gjøre det enkelt. Så tilsatte jeg anvist næring som det sto på pakningen. Så sjekket jeg pH på vannet, og justerte om det trengtes(svært sjeldent).
Når dette var gjort var det bare å vanne planten med næring+vann-blandingen.
Jeg brukte BioCanna-næring, de har en fin folder her der det også står tips med tanke på mengde næring, når i syklus osv.
NÅ tror jeg jeg har gjort det riktig for første gang...

Jeg tok 10 liter vann, blanda i 8 ml bloom (160ml i 100 liter/10/2) og 4 ml grow (står på flaskene hvor mye jeg skal ha.)
ph pulveret tok jeg på øyemål, ca 1/10 del av måle-skjeen.

Så nå har jeg gitt den 3 liter med den blandingen nevnt ovenfor, burde jeg kansje gi den mer? Planten begynner å nærme seg 150cm i høyde(begynner faktisk å bli et lite problem), så jeg vet ikke helt nøyaktig hvor mye den drikker, jeg har brukt å gi den 1,5 liter hver tredje dag ca, men den har vært i dårlig stand (gule og brune flekker på bladene), så jeg vet jo at jeg har gjort det meste feil.
Men bladene har ikke hengt elns, så tror jeg har gitt den ok mengde med vann.

TROR jeg begynner å få teken på det nå. Budsa mine vokser mer å mer for hver dag, og jeg begynner å se tydlige trikomer på og rundt budsa

Slenger med et bilde jeg tok for 2 dager siden. De er enda litt større enn det der nå^^
http://i40.tinypic.com/15cg5k5.jpg
Sist endret av Juliaan; 28. november 2011 kl. 22:31.
Hvilken næring er det du gir de?
Måler du ph verdien for hver gang? viktig viktig siden ph verdien på vannet i springen kan variere litt.

Jeg vil legge til at jeg anbefaler Advanced Nutrients som næring. Veldig enkelt og bruke siden man ikke trenger og justere ph fordi næringen inneholder ph som gjør at ph verdien blir riktig. De har også kalkulator på hjemmesidene deres som er lett og bruke.

Link: http://www.advancednutrients.com/hydroponics/calc/


Hvor store potter bruker du? Selv vanner jeg hver 3 dag med 1.5-2l hver tredje dag. Og jeg bruker 15l potter. Vent gjerne til nederste "ledd" av planten har begynt å henge før du vanner. Da er det på tide å gi de mat

Er det gule blader over hele planten eller kun nederst?

Ut i fra det du sier, så tror jeg at det er ph verdien som ikke har vært helt nøyaktig.

Lykke til videre
Sist endret av sonixx; 1. desember 2011 kl. 18:50.
Ang. det å måle ph i jorda.
La merke til at at at det ble flushet med vann over jorda, som renner igjennom, som så blir samlet opp og målt med 'dråpe ph-meter'(5ml a 7 dråper).
Blir ikke dette feil?
Jeg mener, når jeg vanner hjemme så blir jo vannet som kommer ut under, alltid svakt jordfarget, derfor kan jeg ikke bruke overnevnte ph test da denne er avhengig av klar farge på vannet.

Bare en tanke..
Hei er det noe her inne som har gode kunnskaper om Sea of Green, lurer litt på om jeg skal bruke autoflower frø eller vanlige frø. har prøvd å lese litt om autoflower seed. Hvordan blir thc nivået og cbd nivået på autoflowering i forhold til vanlige frø?
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2011 kl. 15:37.
Hei og hå.
Bare lurte på om noen har noen erfaringer med å krysse White Widow med Bubbelgum?
Har en avling gående med ett stk garantert hunnplante Bubbelgum, og 8 WW. planter.

Nå har det seg sånn at en av WW'ene viser tegn til å bli hann, noe som er dritsurt da denne er en stor frisk sunt eksemplar.
De syv andre er nok også hanner da de kommer fra stiklinger fra overnevnte plante.

Må nok kassere og brenne denne avlingen, men for at det ikke skal være helt forgjeves, bør jeg la WW befrukte bubbelgum hunnen, for å utvinne frø til neste avling??
Hei folkens.
Vurderer sterkt å prøve å gro i løpet av 2012, men jeg bare lurer på noen få ting.

Først og fremst; frøene jeg skal kjøpe skal gros ute.
Det vil vel si at de ikke kan stå inni en tettvokst skog?

Sliter litt med å finne steder å plante dem som ikke er i skogen.



Om jeg eventuelt finner et sted å plante den: trenger den å stå i en plante, eller kan jeg bare grave meg et hull som jeg planter den i?

Burde jeg la den vokse litt hjemme før jeg tar den med ut?
Isåfall, skal jeg bare legge ett frø i en liten boks med våt bomull, eller funker dette dårlig?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=177086 Mye god info der.
Sist endret av pidget; 3. desember 2011 kl. 21:51.
Har endelig fått en kåk der jeg kan ta meg friheten til å dyrke inne.
Eier selv så lukt, lys osv er ikke noe problem. Tenker jeg begynner meg 1stk plante i første omgang.
Noen som har tips til lampe\pære til et slikt moderat prosjekt?
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Hei og hå.
Bare lurte på om noen har noen erfaringer med å krysse White Widow med Bubbelgum?
Har en avling gående med ett stk garantert hunnplante Bubbelgum, og 8 WW. planter.

Nå har det seg sånn at en av WW'ene viser tegn til å bli hann, noe som er dritsurt da denne er en stor frisk sunt eksemplar.
De syv andre er nok også hanner da de kommer fra stiklinger fra overnevnte plante.

Må nok kassere og brenne denne avlingen, men for at det ikke skal være helt forgjeves, bør jeg la WW befrukte bubbelgum hunnen, for å utvinne frø til neste avling??
Vis hele sitatet...
Hvor langt uti prosessen er du?
Har du startet blomstringen kan du befrukte noen blomster av hunnplanten og dyrke fram røykbart materiale samtidig.
Har i det siste lekt litt med tanken på å stelle i stand et "automatisk" grow room til en plante eller to. Dette fordi jeg ikke har muligheten til å passe på planten så ofte, og kan ikke dyrke der jeg bor. Samtidig er jeg drittlei å betale store summer til shady dealere for dårlig weed.

Tenker å bruke en "DigiBee" (eller tilsvarende produkt) som jeg kobler på en datamaskin, og kan da programmere den til å åpne lukke ventiler osv, enten til faste tidspunkt, eller ved å måle hvor fuktig jorden er. Tenker også å kunne stille inn lys-intervaller, gjødsling, måle temperatur, måle ph-verdier, webkamera osv. via datamaskinen, som jeg kan få tilgang til over internett ved hjelp av et remote monitor-program.

Noen som har meninger og ideer? Noe jeg ikke har tenkt på? Er det i det hele tatt gjennomførbart?
Sist endret av Meowen; 10. desember 2011 kl. 22:22.
Sitat av Meowen Vis innlegg
Har i det siste lekt litt med tanken på å stelle i stand et "automatisk" grow room til en plante eller to. Dette fordi jeg ikke har muligheten til å passe på planten så ofte, og kan ikke dyrke der jeg bor. Samtidig er jeg drittlei å betale store summer til shady dealere for dårlig weed.

Tenker å bruke en "DigiBee" (eller tilsvarende produkt) som jeg kobler på en datamaskin, og kan da programmere den til å åpne lukke ventiler osv, enten til faste tidspunkt, eller ved å måle hvor fuktig jorden er. Tenker også å kunne stille inn lys-intervaller, gjødsling, måle temperatur, måle ph-verdier, webkamera osv. via datamaskinen, som jeg kan få tilgang til over internett ved hjelp av et remote monitor-program.

Noen som har meninger og ideer? Noe jeg ikke har tenkt på? Er det i det hele tatt gjennomførbart?
Vis hele sitatet...
Det enkle er ofte det beste, lær deg med hydrosystemer og du trenger ikke noe annet en et par pumper, noen timere, og det vanlige utstyret såklart=)
Sist endret av Zarathustra; 10. desember 2011 kl. 22:56.
Sitat av moret Vis innlegg
Hvor langt uti prosessen er du?
Har du startet blomstringen kan du befrukte noen blomster av hunnplanten og dyrke fram røykbart materiale samtidig.
Vis hele sitatet...
Stått i vekst i et par tre mnd, bubbelgummen er ca 1,50 cm høy, WW'ene er vel ca 90 cm høye, men veldig volumøse og'buskete'.

Friske og sterke planter, ingen tegn til sykdommer, går med ca 10 l vann annenhver dag, har dem under 600 hps, avkjøling og ventilason er en stålampe fra biltema, har lagd et DIY dyrketelt av hvite store borduker og dusjforheng-oppheng, funker som bare det, har skapt et lunt klima til dem til tross kald kjeller.

Står i 20 l bøtter, med jordblandig fra hagesenter og torv & kattesand.
Må bort på famielie tragedie om to uker, og blir borte i en uke.
Tør ikke å la dem stå uten tillsyn, så planen er trappe ned på lyset fra 600w til 300w på en uke for så kjøre på med lys stoff rør, samt å potte om til 50 l bøtter med fersk jord samt flushe godt så de overlever uka uten tillsyn.
Så når jeg kommer hjem så starter jeg blomstringa med full guffe.

Sorry for rotete innlegg, alkoholfilteret på lap-topen har sluttet å virke....
Sitat av 01234 Vis innlegg
Hei er det noe her inne som har gode kunnskaper om Sea of Green, lurer litt på om jeg skal bruke autoflower frø eller vanlige frø. har prøvd å lese litt om autoflower seed. Hvordan blir thc nivået og cbd nivået på autoflowering i forhold til vanlige frø.???
Vis hele sitatet...
Sjekk på attitude,short stuff har en ny cbd spekket auto indica ute nå som heter dr.feelgood. Er ikke noe vits å bruke sea of green teknikker på de fleste autoer,men flash sine super auto's som blir ganske store og tar gjerne en del lengre tid på å bli ferdig kan det være en mulighet for sog.
http://img819.imageshack.us/img819/1281/20111213180056kopi.th.jpg
White Widow x Big Bud 5 uker i blomst.


ps: tommestokken er kun 80 cm ;p
Sist endret av sonixx; 13. desember 2011 kl. 19:15.
Er torv det norske ordet for peat?

...og dolomite lime?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
God Aften.

Hvor mange planter vil jeg få plass til på et 0,3m² stort areal, uten at det vil by på problemer?
Sitat av P-freak Vis innlegg
God Aften.

Hvor mange planter vil jeg få plass til på et 0,3m² stort areal, uten at det vil by på problemer?
Vis hele sitatet...
Èn(1) plante skal gå fint.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Èn(1) plante skal gå fint.
Vis hele sitatet...
Ok, takk skal du ha! Er det umulig / vil det by på store problemer med to, på et slikt areal?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av P-freak Vis innlegg
God Aften.

Hvor mange planter vil jeg få plass til på et 0,3m² stort areal, uten at det vil by på problemer?
Vis hele sitatet...
Syntes dette var en smule for lite. Tenk deg at du stenger barne ditt inn på en slik trang plass. Funker ypperlig for å få den fra frø til plante, men til blomstring ville jeg hatt litt større slik at alt får lys
Jeg er ingen guru men har fått MASSE tips av en LoveToGrow i sin tid.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av skelly Vis innlegg
Syntes dette var en smule for lite. Tenk deg at du stenger barne ditt inn på en slik trang plass. Funker ypperlig for å få den fra frø til plante, men til blomstring ville jeg hatt litt større slik at alt får lys
Jeg er ingen guru men har fått MASSE tips av en LoveToGrow i sin tid.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet det ikke er optimalt. Men har desverre ingen andre muligheter akkurat nå, jeg ville absolutt ikke stengt inne barnet mitt på en slik trang plass om jeg ikke hadde måttet. Men vil det by på store problemer med ett slikt gro-areal?
Sitat av P-freak Vis innlegg
Ja, jeg vet det ikke er optimalt. Men har desverre ingen andre muligheter akkurat nå, jeg ville absolutt ikke stengt inne barnet mitt på en slik trang plass om jeg ikke hadde måttet. Men vil det by på store problemer med ett slikt gro-areal?
Vis hele sitatet...
kunne jo brukt SCROG da har det ikke så mye og si at det er litt liten plass til begge plantene hele plata vil få lys uansett ettervært som du "dytter budsa ned og holder planta nede hele vil få lys... og da vil du dessuten få mere ut av dem vil jeg tro. vil også anbefalle deg en liten stål plate med god refleksjon under for og reflektere lys opp under plantene

http://forum.grasscity.com/plant-tra...og-method.html

http://www.google.no/imgres?q=SCROG+...w=1366&bih=665
Jeg kan komme med et input folk ser ut til å glemme:
Hvor i all verden har dere tenkt til at dere skal få plass til potter? Det tar faktisk ekstremt mye plass med potter; å trykke 2stk 15litere inn på 0,3m^2.... lykke til.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg kan komme med et input folk ser ut til å glemme:
Hvor i all verden har dere tenkt til at dere skal få plass til potter? Det tar faktisk ekstremt mye plass med potter; å trykke 2stk 15litere inn på 0,3m^2.... lykke til.
Vis hele sitatet...
sier noe der men kan jo gro 2 stk i 15 liter men det kan bli veldig trangt ettervært.. idelle er vel 1 potte per plante.. selv planlegger jeg et stort prosjekt på hytta mye til sommern har masse myrer som streker seg langt utover tenkte og kjøpe type drivhus/drivhus telt og plante en del men får se ikke bestemt meg helt enda
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Ser ut til at det bare blir 1 plante da. Har faktisk tenkt på dette med ScrOG før, men jeg vil holde første gangen så enkel som mulig så jeg tror jeg dropper det denne gangen, kansje neste. Tipset med metalplaten i bunnen skal jeg huske på, takk!
Sitat av P-freak Vis innlegg
Ser ut til at det bare blir 1 plante da. Har faktisk tenkt på dette med ScrOG før, men jeg vil holde første gangen så enkel som mulig så jeg tror jeg dropper det denne gangen, kansje neste. Tipset med metalplaten i bunnen skal jeg huske på, takk!
Vis hele sitatet...
Du trenger ingen metallplate i bunnen heller. Det er ikke fra undersiden bladene henter lys fra. Mal bunnen hvit og så holder det i massevis med tanke på refleksjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet dette er et skudd i mørket siden jeg ikke har mulighet til å legge ut bilde, men er det noen som har erfaring med "røde/lilla" stilker og lyse-grønne blader på toppen av "busken"? De har stått ca 2.5 til 3 måneder i vekstfase. Har lest meg "grønn" på google men finner mange forskjellige "diagnoser". Er det som jeg mistenker?; Nitrogen mangel eller kan det være noe annet?

Btw; Strain er fjorårets vinner av cannabis-cupen ; Tangarian Dream.
Sist endret av A-tillah; 19. januar 2012 kl. 00:37.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Hei,

Har da nettop fått levert det meste av gro-utstyret mitt. Men det har seg slik at de klarte og levere feil ballast, dvs at jeg fikk en 600w ballast og 400w HPS og MH-pærer.

Vil det gå bra og bruke ne 600w ballast på 400w pærer? Har lite lyst og klage og stresse med og sende tilbake ballasten og få tilsendt en ny, fordi jeg bestillte fra en utenlandsk nettbutikk.
Sitat av Mattiti Vis innlegg
får man plukka det opp selv eller må man oppgi adr +++++?

dyrere enn scorpius var de og om jeg ikke husker helt feil
Vis hele sitatet...
http://head-nature.com/ har veldig gunstige priser. bare få med i bestillingen at de skal trekke fra skatt siden det betales når pakken kommer gjennom toll. har selv kjøpt telt derifra og kostet meg 1500,- tror jeg d var. 1m x 1m x 2m.
Sitat av P-freak Vis innlegg
Hei,

Har da nettop fått levert det meste av gro-utstyret mitt. Men det har seg slik at de klarte og levere feil ballast, dvs at jeg fikk en 600w ballast og 400w HPS og MH-pærer.

Vil det gå bra og bruke ne 600w ballast på 400w pærer? Har lite lyst og klage og stresse med og sende tilbake ballasten og få tilsendt en ny, fordi jeg bestillte fra en utenlandsk nettbutikk.
Vis hele sitatet...
Re our conversation this morning, I have contacted the lighting manufacturer with the question of ‘can a 400 watt lamp be used in a 600 watt ballast?’

The answer is – The 400 watt lamp will ignite and run at 400 watts, but it will overwork the lamp and decrease the life of the lamp. It will of course invalidate any warranty for the lamp
Vis hele sitatet...
Her er en produsents svar på spørsmålet. så du får avgjøre det selv, helt optimalt bli det jo ikke med den ballasten.

Noen som har no gode tips for og få bort meldugg? rimelig sikker på det det som brer seg utover planta
Sist endret av gekko; 25. januar 2012 kl. 02:31.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Vet dette er et skudd i mørket siden jeg ikke har mulighet til å legge ut bilde, men er det noen som har erfaring med "røde/lilla" stilker og lyse-grønne blader på toppen av "busken"? De har stått ca 2.5 til 3 måneder i vekstfase. Har lest meg "grønn" på google men finner mange forskjellige "diagnoser". Er det som jeg mistenker?; Nitrogen mangel eller kan det være noe annet?

Btw; Strain er fjorårets vinner av cannabis-cupen ; Tangarian Dream.
Vis hele sitatet...
Uten bilder blir det vannskelig, som du sier. Alikevel er rød/lilla et tegn på fosformangel(P). Det skal alikevel sies at flere strain har rød/lilla-aktige greiner fra gener og det derfor ikke er noe galt.
Lysegrønne blader på toppen er et tegn på jern- eller manganmangel. Nitrogen begynner nedenfra, og derfor kan man utelukke det.

Jeg tolker dette til at planten ikke har tilgang til nok næring.

Hadde vært en fordel om du fortalte litt om oppsettet ditt: pottestørrelse, pH, lys, temp ++++

Sitat av gekko Vis innlegg
Noen som har no gode tips for og få bort meldugg? rimelig sikker på det det som brer seg utover planta
Vis hele sitatet...
Her må du fram med kjemikalier. Jeg vet desverre ikke navnet på noen spesielle da jeg kun har lest på utenlandske forum om dette. Hør i nærmeste blomsterforetning.
Hei, har veldig lyst til å starte å gro litt selv. Men i første omgang skal jeg bare prøve meg på en plante bare for å se hvordan det går. Men det er en ting jeg er skeptisk til. Hvor får dere frø fra? jeg fant en side på nett, men jeg er jo ganske skeptisk til å bestille noe sånt over nett Noen som kan linke meg til de tryggeste sidene?

Om dette ikke er love å snakke om på forumet så beklager jeg. Hadde blitt glad for en PM med litt info vertfall
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av Badapple Vis innlegg
Hei, har veldig lyst til å starte å gro litt selv. Men i første omgang skal jeg bare prøve meg på en plante bare for å se hvordan det går. Men det er en ting jeg er skeptisk til. Hvor får dere frø fra? jeg fant en side på nett, men jeg er jo ganske skeptisk til å bestille noe sånt over nett Noen som kan linke meg til de tryggeste sidene?

Om dette ikke er love å snakke om på forumet så beklager jeg. Hadde blitt glad for en PM med litt info vertfall
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde og bestille over nett engang, og jeg ble tatt in til avhør. Frøene fikk jeg selfølgelig heller aldri se.

Ett lite tips er og bestille fra Danmark, da tollen ikke er like oppmerksom på pakker fra Danmark i motsetning til Nederland og Storbritannia ol.

Jeg bestillte riktignok ikke fra Danmark da jeg prøvde.
Sist endret av P-freak; 25. januar 2012 kl. 15:59.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey, har 2 planter av typen Critical Super Silver Haze (Delicious feminized seeds) som spiret 24. Desember, og har stått under 400w hps fra starten av. Første gang jeg dyrker btw

Den ene har fått pre-flowers, men den andre har ikke antydning til det en gang (som jeg har sett). Er det for tidlig å sette de i blomst da? Har for såvidt godt med plass, så kan vel i teorien la de ble mye større, men er også ganske utholdmodig av meg..

Lurer også på om det er uvanlig at toppbladene er mer lysegrønne, slik dere ser på bildet? De nederste bladene ble gule og visnet bort da den var 3 uker gammel, men leste at dette var pga dårlig lysforhold? (den ser ikke ut til å ha tatt noe skade av det ihvertfall)

http://www.picvalley.net/u/1882/12998793064636399761328306483jTuI5BSnHkAe9vD6GNgC.JPG
Sist endret av alfy; 4. februar 2012 kl. 00:27.