Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 979
backstory: Jeg mistet føreretten min rundt november 2017, på grunn av et sui-attempt. (ikke tilknyttet kjøring i det hele tatt)
De fortalte meg så at jeg ikke oppfylte helsekravene, av den grunn at jeg var impulsiv. - det har nå gått flere måneder. Uten problemer, eller attempts- og jeg har enda ikke fått den tilbake.

Jeg går til en psykiatrisk lege (som jeg må betale for) som ikke gjør noe annet enn å spørre meg hvordan jeg har det- så blir jeg sendt ut. boom, 340 kr. Dette skjer altså annenhver uke, for å sjekke om ting går greit.

Problemet mitt er at han fortalte meg og foreldrene mine at jeg kunne få tilbake lappen hvis jeg holdt meg selv i behandling de neste 1-3 månedene. Men- det har altså nå gått forbi den tiden og han sier nå
"du har nok lappen i juni."

Dette er veldig irriterende, men finnes det ikke noe som heter "second opinion" eller lign.? det må da være en måte for meg å bevise at jeg kan kjøre bil. Jeg fikk lappen på bil bare 3 måneder før jeg mistet den pga. helsekravet. så jeg er ganske fresh når det gjelder teori og slikt.

hvis noen har noen tips, så er jeg all ears!
kjedelig streiting
Skulle tro det fantes noen klagemuligheter. Jeg ble forøvrig nektet helseattest til noe annet av en helt annen tåpelig grunn. Eneste som var nevnt som klageinstans var fylkesmannen, men da jeg ikke hadde særlig tiltro eller tålmodighet til byråkratiet stakk jeg til en annen lege, forklarte hele sannheten inkl. tidligere avslag. Denne legen tok da kontakt med den første, og overprøvde henne etter å ha orientert seg litt med de offentlige instansene det hjalp.