Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1815 407897
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Jeg har planer om å plukke flein på et sted som er 5-6 timer hjemmefra. Det bugner her! Er det safe for soppen å la de ligge i en papirpose i bilen på tilbaketuren uten å ta nevneverdig skade? Har ikke mulighet til å legge de utover bakepapir før jeg kommer hjem. Hvis soppen kan skades, lar jeg de heller stå i gresset.
Vis hele sitatet...
Kjøkkenpapir som ikke går i oppløsning (alá Torky) fungerer veldig fint. Kan enten rive ferdige ark og stable de eller bare brette lagvis over soppene, som ikke bør ligge i for mye kontakt med hverandre.
Har noen spørsmål angående lagring av sopp.
Mine 400 ligger fordelt i 3 pizzasaus glass ala. syltetøyglass, med tørt papir nederst. All sopp er helt tørr.
Jeg har planer om å male soppen, og fordele de i ferdige doser i gelatin kapsler.

Kan man porsjonere alt, og fortsette med å lagre det på samme måte, eller bør soppene ligge lagret som de er og så porsjonere når man skal innta de? Går det eventuelt an å fryse ned ferdig-doserte kapsler?

Er min første sesong som soppsanker, og skal om ikke så lenge spise mine første flein noensinne. Er derfor meget fersk innenfor feltet. :-)
Sist endret av lizardskin; 4 dager siden kl. 20:34.
Sitat av lizardskin Vis innlegg
Har noen spørsmål angående lagring av sopp.
Mine 400 ligger fordelt i 3 pizzasaus glass ala. syltetøyglass, med tørt papir nederst. All sopp er helt tørr.
Jeg har planer om å male soppen, og fordele de i ferdige doser i gelatin kapsler.

Kan man porsjonere alt, og fortsette med å lagre det på samme måte, eller bør soppene ligge lagret som de er og så porsjonere når man skal innta de? Går det eventuelt an å fryse ned ferdig-doserte kapsler?

Er min første sesong som soppsanker, og skal om ikke så lenge spise mine første flein noensinne. Er derfor meget fersk innenfor feltet. :-)
Vis hele sitatet...
Hva med å male opp alt, for da får du utjevnet potensen i soppen, slik at alle doser i den "batchen" kan antas som like potent.

Legg det på glass i frys, med tørkeposer oppi.
Flere små > En stor

Også kan du refille ønsket antall kapsler fra denne. Antar dette er for mikrodosering?
Om ikke så tar du bare dosene du trenger der og da rett fra glasset.
Sist endret av Toreokjeks; 4 dager siden kl. 20:41.
Sitat av MarcusAurelius Vis innlegg
Stiller et litt personlig spørsmål til alle som har tatt større doser flein og er villig til å dele sine opplevelser.

Hvilken opplevelse anser du som den "viktigste" opplevelsen du har hatt på flein og hva lærte du av den opplevelsen?
Vis hele sitatet...
For min del var det viktigste jeg lærte hvordan jeg omgåes og behandler andre mennesker rundt meg. Jeg så hvilken usympatisk drittsekk jeg var. Alltid ute etter bråk og hadde ingen forståelse for hvordan andre oppfattet meg.

Nermest over natten gikk jeg over til å være mer harmonisk, ikke bry meg om eventuelle kommentarer på byn som tidligere hadde utløst nermest raserianfall til og heller fokusere på å ha det hyggelig og ikke være til bry for andre.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Hva med å male opp alt, for da får du utjevnet potensen i soppen, slik at alle doser i den "batchen" kan antas som like potent.

Legg det på glass i frys, med tørkeposer oppi.
Flere små > En stor

Også kan du refille ønsket antall kapsler fra denne. Antar dette er for mikrodosering?
Om ikke så tar du bare dosene du trenger der og da rett fra glasset.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde dette, malte opp, og doserte i gelantinkaplser. Oppbevarte de i en snusboks, kaldt og tørt.

Vet ikke om det var tilfeldig. Men alle de kaplsene der mistet helt effekten da jeg prøvde de noen måneder senere. Jeg vet at soppen var potent før jeg kapslet den da 2g slo meg inn i et annet univers. Så jeg kommer aldri til å lagre de på gelkapsler igjen.
Sitat av Syltelabb Vis innlegg
For min del var det viktigste jeg lærte hvordan jeg omgåes og behandler andre mennesker rundt meg. Jeg så hvilken usympatisk drittsekk jeg var. Alltid ute etter bråk og hadde ingen forståelse for hvordan andre oppfattet meg.

Nermest over natten gikk jeg over til å være mer harmonisk, ikke bry meg om eventuelle kommentarer på byn som tidligere hadde utløst nermest raserianfall til og heller fokusere på å ha det hyggelig og ikke være til bry for andre.
Vis hele sitatet...
Kult at du ville dele. Dette er en gjengående "lekse" som mange rapporterer.

Føler du at du har fått mer ut av soppen etter den gangen eller at det var den leksa soppen hadde til deg?
Sitat av MarcusAurelius Vis innlegg
Kult at du ville dele. Dette er en gjengående "lekse" som mange rapporterer.

Føler du at du har fått mer ut av soppen etter den gangen eller at det var den leksa soppen hadde til deg?
Vis hele sitatet...
Dette var for 14 år siden vel og merke. Spiste veldig mye den høsten. Det var nok det soppen hadde og vise meg.
Har ikke trippet siden da.

Nå går det kun i microdosing. Vanskelig å kombinere heftig tripping med familieliv og kone som har nulltoleranse for slikt.
Men når muligheten byr seg blir det en heftig tripp
Toreokjeks og Mekaniker:

Takk for svar! Setter pris på hjelpen. Tror jeg går for å gjøre det som Toreokjeks foreslår, maler alt og fryser det ned i et glass med tørkeposer. Er det da slike med silicagel du tenker på?

Blir vel egentlig enklere å bare veie opp ved bruk og blande det i en yoghurt/juice e.l.

Har forøvrig ingen planer om mikrodosering foreløpig, nei. Men jeg vil nok starte forsiktig første gang, med kanskje 0,5-0,7. Har lav toleranse for alt av rusmidler.
Mekaniker:

Det skal jeg ta notis av! Har ikke hørt om det, men fra de erfaringene jeg har blitt belyst så har oppbevaring i kapsler bare vært 30 dager max. Og det var kapsler av plantemateriale, ikke gelatin. Vet ikke om det er noe betydelig forskjell annet et at det støtter et vegansk inntak.

lizardskin:

Stemmer, slike små silicagel poser er perfekt å røre inn i mixen.

Tror det er en grei måte mtp bruken din da Selv bruker jeg Skyr Sitron, syrlige smaken demper litt soppsmak
Noen som har en patent på en lett beholder som jeg kan veie flere gram flein samtidig? Vi har lagd en av papir, men den kan vi ha veldig lite. De beholderne soppen vanligvis ligger i er for tunge for velta
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Sitat av lizardskin Vis innlegg
Setter pris på hjelpen. Tror jeg går for å gjøre det som Toreokjeks foreslår, maler alt og fryser det ned i et glass med tørkeposer.
Vis hele sitatet...
Ikke mal dem opp først, da brytes virkestoffene i teorien raskere ned fordi de får mer tilgang til oksygen, gjør det heller rett før inntak.
Ikke mal dem opp først, da brytes virkestoffene i teorien raskere ned fordi de får mer tilgang til oksygen, gjør det heller rett før inntak.
Vis hele sitatet...
stemmer nok det, men i praksis har det absolutt ingenting å si om man oppbevarer de mørkt, tørt og kaldt.
jeg maler alltid opp mine av mange årsaker, og selv etter fler år virker det ikke som det har mista noe som helst potens (glass i fryser).
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
stemmer nok det, men i praksis har det absolutt ingenting å si om man oppbevarer de mørkt, tørt og kaldt.
jeg maler alltid opp mine av mange årsaker, og selv etter fler år virker det ikke som det har mista noe som helst potens (glass i fryser).
Vis hele sitatet...
Hvilke årsaker? Skjønner ikke vitsen utover det praktiske eller om man sitter på uhorvelige mengder. Tar ikke akkurat lange tiden å male opp en normal mengde brukerdoser rett før inntak akkurat.
Hvilke årsaker? Skjønner ikke vitsen utover det praktiske eller om man sitter på uhorvelige mengder. Tar ikke akkurat lange tiden å male opp en normal mengde brukerdoser rett før inntak akkurat.
Vis hele sitatet...
1. potensen på flein varierer, så ved å male den opp blir det uniformt så dosering vil være spot on etter man har sjekka potensen på den batchen.

2. økt overflate for raskere opptak og lettere å drikke som te, samt selvfølgelig at virkestoffene blir trekt lettere ut i vann i te f eks.

3. putte i kapsler for alt fra mikrodoseringer til enkel boosting om man vil høyere men tripper for hardt til å loke med å lage te osv.

4. tar mye mindre plass.

5. umulig for noen (snut f eks) å se det er flein uten å sende det til lab.
i praksis har det absolutt ingenting å si om man oppbevarer de mørkt, tørt og kaldt.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet brytes psilocybin raskere ned i dagslys
pga. UV-stråling, så soppen skal i hvertfall holdes unna
direkte sollys.

At man oppbevarer dem tørt er opplagt, fukt vil danne
grunnlag for bakterier slik at soppen råtner eller mygler.

Har selv hatt tørket sopp stående i et vanlig skap, og
det var lite eller ingen merkbar forskjell etter 3-4 år.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
1. potensen på flein varierer, så ved å male den opp blir det uniformt så dosering vil være spot on etter man har sjekka potensen på den batchen.

2. økt overflate for raskere opptak og lettere å drikke som te, samt selvfølgelig at virkestoffene blir trekt lettere ut i vann i te f eks.

3. putte i kapsler for alt fra mikrodoseringer til enkel boosting om man vil høyere men tripper for hardt til å loke med å lage te osv.

4. tar mye mindre plass.

5. umulig for noen (snut f eks) å se det er flein uten å sende det til lab.
Vis hele sitatet...
De tre første punktene der er jo like gyldige om man oppbevarer soppen hel, og deretter preparerer den for inntak? De to siste ser jeg på som langt mindre viktigere enn en eventuell reduksjon i potens, men det er vel individuelt; kanskje det bare er meg som ikke finner og langer kilovis med sopp