Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3418
Beklager på forhånd om dette er feil underforum å poste dette i!
Jeg savnet et mørkt tema for freak.no og ingen av de som var tilgjengelig i bruker innstillingene falt helt i smak. Så hvorfor ikke lage min egen?

Nå, etter timer med blod, svette og hardt arbeid så presenterer jeg mitt "sjøblå elektriske mørkt tema" for freak.no!

Før:
Etter:
--> Album med flere sammenligninger her <--

Brukere av dette tema opplever positive fordeler som bedre syn, lavere blod trykk, bedre relasjoner med sine nære, økt testosteron og høyere fett forbrenning. Alt du trenger for å ta i bruk dette tema er en utvidelse til nettleseren som lar deg endre på en sides CSS. Jeg legger ved noen linker nedenfor med alternativer for det.

Det er fullt mulig at jeg har oversett noen små detaljer her og der så det er bare å si ifra om det så skal jeg titte på det. Og om du har noen forslag generelt så er det bare å si ifra om det og.

CSS Utvidelse:
Stylus -- Firefox, Chrome og Opera
Osprey -- Chrome

Anbefaler selv Stylus, det er den jeg bruker. Jeg har lagt ved en .json fil som støtter Stylus og med den så er det bare å importere så er den klar til bruk.

Tema linker:
CSS fil -- Om du ikke bruker Stylus eller om du vil endre på den selv
.json for Stylus -- For enkel importering inn i Stylus (last ned filen og importer)
Gitlab repo -- Innholder en README som har litt mer utfyllende informasjon, samt de andre filene

For å ta utnytte av bakgrunns bildet så er man nødt til å endre bakgrunn i Freak til classic / default. Vær obs på at dette temaet ødelegger de andre bakgrunns bildene som man kan velge på Freak! Vil også nevne at bildet som er brukt som bakgrunn er lastet opp på imma.gr så regner med at det burde være oppe så lenge Freak er i operasjon.
Etter tips fra Jonta på forumet, bruker jeg Stylus og «freak.no - Night», som i hvert fall ved første øyekast ser ut til å være veldig lik den du har laget (ser det er litt forskjell på valg av farger), det var for meg en veldig behagelig overgang fra den hvite bakgrunnen som kan være ganske plagsom for mine øyer.
Syns dette så ganske fint ut, basert på bildene. Eneste lille tingen jeg reagerer på etter å ha sett kjapt gjennom bildene er at fargen på lenkene i innlegg burde ha større kontrast mot bakgrunnen, blir litt vanskelig å lese.

Et punkt jeg mener forholdsvis enkelt kunne vært forbedret (som gjelder generelt, ikke bare for ditt tema) er lesbarheten på innlegg ville blitt mye bedre om man begrenset lengden på tekstlinjene i større grad enn hva man gjør i dag. Om man hadde gjort selve tekstboksen kun 50% så bred som den er i dag hadde mye vært gjort.
Sitat av Raging Vlad Vis innlegg

Brukere av dette tema opplever positive fordeler som bedre syn, lavere blod trykk, bedre relasjoner med sine nære, økt testosteron og høyere fett forbrenning. Alt du trenger for å ta i bruk dette tema er en utvidelse til nettleseren som lar deg endre på en sides CSS. Jeg legger ved noen linker nedenfor med alternativer for det.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder som har "bevise" dette? Jeg kan forsåvidt si meg enig i den første der med "bedre syn", men de andre tingene er jeg ikke sikker på?
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Har du noen kilder som har "bevise" dette? Jeg kan forsåvidt si meg enig i den første der med "bedre syn", men de andre tingene er jeg ikke sikker på?
Vis hele sitatet...
Det er helt sant på alle punkter, jeg fant en kilde på nettet. En annen fordel med dette fargetemaet er at det styrker humoren slik at den flyr rett opp i stratosfæren. Du kommer aldri til å ikke forstå en vits igjen!
Jeg både tror og håper at det avsnittet var ment som humor.

Eneste påstanden som kan være litt relatert er den første, dog får man naturlig nok ikke bedre syn, men noen syns det er bedre å lese tekst slik den fremstår som i hans tema.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Syns dette så ganske fint ut, basert på bildene. Eneste lille tingen jeg reagerer på etter å ha sett kjapt gjennom bildene er at fargen på lenkene i innlegg burde ha større kontrast mot bakgrunnen, blir litt vanskelig å lese.

Et punkt jeg mener forholdsvis enkelt kunne vært forbedret (som gjelder generelt, ikke bare for ditt tema) er lesbarheten på innlegg ville blitt mye bedre om man begrenset lengden på tekstlinjene i større grad enn hva man gjør i dag. Om man hadde gjort selve tekstboksen kun 50% så bred som den er i dag hadde mye vært gjort.
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg endret litt på fargen på lenkene, er dette bedre synes du?
Før og etter:


Og de fordelene er vitenskaplig bevist folkens! Jeg har både rast ned 20kg på et døgn og blitt skikkelig hunk siden jeg lagde tråden i går, tror jaggu meg at dette temaet er mer effektivt enn diet, hard trening og steroider!