Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 70088
Det skulle finnes fluepapir til fugler å, sånn at de ble limt fast.
så kunne de stått der til de tørket ut.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Fryktelig morsom tråd, har ikke ledd så mye av en tråd siden "henne" tråden

Men OT

Skaff deg en softgun, det skremmer dem, skader dem ikke noe serlig, men skremmer dem.
Vis hele sitatet...
virker ikke som du har lest hele tråden, TS skreiv jo at han har skutt skjæra å lagt den i hagen...
Sist endret av matsiiiii; 12. juni 2012 kl. 22:47.
*insert tittel her*
Jeg HAR lest tråden, er bare om han ikke vil drepe dem, that's all.
Har dette problemet sjøl :/

Tror dere det funker hvis jeg legger ut noe mat og ligger og skyte dem ned med luftgevær?

Hvilken type mat liker de?
Ser det er mange som nevner chili. Chili har null nada niks effekt på fugler, så det vil ikke fungere.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Har dette problemet sjøl :/

Tror dere det funker hvis jeg legger ut noe mat og ligger og skyte dem ned med luftgevær?

Hvilken type mat liker de?
Vis hele sitatet...
De spiser vel det meste mat. Men brød burde funke ganske bra
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Slang den døde skjæren i bakhagen min, og har nå ikke sett en eneste skjære i hele kveld!

Får bare håper det holder seg slik.
Vis hele sitatet...
Regnet med det ville bli kuler som ble løsingen på dette.

Fatter ikke hvorfor folk vil du skal fore dem med sprit og hva faen annet.

Har selv problemer med noen skjærer som bruker å holde litt helvette på parkeringsplassen utenfor soverommet mitt, hadde noen måker også, men da jeg fant ut det var reir på taket så såg jeg til at det forsvant fort, og da ble nok det forstått av måkene at det var bedre å være et annet sted.

Hadde jeg ikke solgt den rypehagla jeg hadde for noen år siden, så hadde vel kanskje mitt gjenværende skjore-problem vært for lengst løst.
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Er du faens syk i huet? Håper for all del ikke du eier en "22" engang.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva som er galt med og skyte en fugl. Jeg skyter fugler hvert år, noe jeg anser som normalt. Men det var ikke noe alternativ for TS fordi han hadde ikke klar sikt bak fuglene slik at han kan treffe noe han ikke skal treffe hvis han bommer.

Sitat av gamernuub Vis innlegg
Har dette problemet sjøl :/

Tror dere det funker hvis jeg legger ut noe mat og ligger og skyte dem ned med luftgevær?

Hvilken type mat liker de?
Vis hele sitatet...
Bruk softgun så du ikke skader dem og forgifter dem med bly. Eller bruk et kraftigere våpen så du er sikker på at fuglene dør.
Tipper på at noen kommer til og reagere på posten din siden du nevner luftgjevær, menmen.

Personlig hadde jeg bare lånt hagla til stefaren min og skutt dem problem solved, men siden dette ikke er et alternativ for TS anbefaler jeg:
Softgun
Kaste småstein mot dem
Leke gorilla og jage dem vekk
Dynke mat i noe giftig.

Det er et hav av muligheter for og bli kvitt disse dyrene, så lenge du ikke torturerer dyrene har det ikke noe og si hva du gjør med dem.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hva som er galt med og skyte en fugl. Jeg skyter fugler hvert år, noe jeg anser som normalt. Men det var ikke noe alternativ for TS fordi han hadde ikke klar sikt bak fuglene slik at han kan treffe noe han ikke skal treffe hvis han bommer.



Bruk softgun så du ikke skader dem og forgifter dem med bly. Eller bruk et kraftigere våpen så du er sikker på at fuglene dør.
Tipper på at noen kommer til og reagere på posten din siden du nevner luftgjevær, menmen.

Personlig hadde jeg bare lånt hagla til stefaren min og skutt dem problem solved, men siden dette ikke er et alternativ for TS anbefaler jeg:
Softgun
Kaste småstein mot dem
Leke gorilla og jage dem vekk
Dynke mat i noe giftig.

Det er et hav av muligheter for og bli kvitt disse dyrene, så lenge du ikke torturerer dyrene har det ikke noe og si hva du gjør med dem.
Vis hele sitatet...
Er vi i texas eller?? Bruk softgun så du ikke skader dem? En skudd velplassert på en vinge kan nedsette fuglens funskjonsnivå, jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik innstilling ass.. Skyte, forgifte fugler..

Håper karma knekker noen tenner her..
Vær så snill, ikke skad fuglene. Jeg ser frustrasjonen, men få de heller bort på en uskadelig måte.
Jeg vil heller gå for Storebrand sitt forslag: http://www.mamut.net/egilsvendsen/subdet10.htm
Sitat av heartslava Vis innlegg
Er vi i texas eller?? Bruk softgun så du ikke skader dem? En skudd velplassert på en vinge kan nedsette fuglens funskjonsnivå, jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik innstilling ass.. Skyte, forgifte fugler..

Håper karma knekker noen tenner her..
Vis hele sitatet...
Hva er så galt med og skade en fugl? eller et annet dyr eller et menneske for den saks skyld? verden er ikke et paradis, alle levende vesner tåler og bli skadet så lenge det ikke er snakk om langvarige skader(de fleste tåler også langvarige skader). og med mindre et softgun skudd havner i øyet til fuglen kan jeg ikke se for meg at det gir fra seg noen langvarige skader.

Edit: Jeg mener ikke og oppfordre til og skade fuglene men hvis det ikke er en annen måte og få de vekk på så ser jeg ikke problemet i og skremme dem litt.
Sist endret av StålSkuff; 13. juni 2012 kl. 00:07.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Hva er så galt med og skade en fugl? eller et annet dyr eller et menneske for den saks skyld? verden er ikke et paradis, alle levende vesner tåler og bli skadet så lenge det ikke er snakk om langvarige skader(de fleste tåler også langvarige skader). og med mindre et softgun skudd havner i øyet til fuglen kan jeg ikke se for meg at det gir fra seg noen langvarige skader.

Edit: Jeg mener ikke og oppfordre til og skade fuglene men hvis det ikke er en annen måte og få de vekk på så ser jeg ikke problemet i og skremme dem litt.
Vis hele sitatet...
Takk gud for at det bare er du og 8 % av Norges befolkning som har denne tankegangen.. Gjentar: HVA er VITSEN med å SKADE en FUGL som ikke ahr provosert annet en nattesøvnen til en eller annen? Så om en dude har et syklig behov for å skade mennesker er det greit da, for verden er ikke et paradis. Tror du ikkesant? jeg har ikke vokst opp i noe paradis og lært det meste på den harde måten men skal jeg la dette gå utover uskyldige individer som drives av instinkter og følelser? Bli voksen a mann, tipper du forsatt er tenåring for hvis det er en MANN med slike tanker er det påtide å informere politets sikkerhets tjeneste....

ON TOPIC: La fuglene leve, de gjør ingenting vondt mot andre, det eneste dem har gjort er å leve, hvis du forsatt ser en grunn i å skade dyr på den måten så seriøst få en psykolog til å vurdere deg...

Blir skremt av slike innlegg.. SKJERPINGS!
Læreren min i automasjon lagde en sak for litt siden på skolen for å ha vekk skjærer. Han tok en brødfjøl av plastikk, satte en bolt imellom som skjæren kan sitte på når han hengte den opp på veggen, og foran sitteplassen hadde han lagd en skål av blikkmetall med en skrue imellom i midten til å sette mat på. Bolten og skruen/bollen hadde han en fase a 230v på hver, så når skjæren satt der og spiste ville den få strømgjennomgang, og dø. Under skjære slakteren satte han en bøtte med en fall-lem lignende lokk, så når skjæren falt ned ville liket dette på fall-lemmen, og ned i bøtta, samtidig som fall-lemmen gikk opp igjen, og skjæreliket ble skjult for de andre skjærene.
Finn en CD med Nickelback, sett den på konstant replay. Da tenker jeg de holder seg til helvete vekk fra huset ditt.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Haha, jeg ga måker whitespirit ista for å se dem fulle etter å ha lest det du skrev. Er whitespirit skadelig for måker ? Ga dem 2 brødskiver som var dyknet i whitespirit :P
Vis hele sitatet...
Åfan, haha.

Er neppe direkte sunt, men tror de overlever.

Litt offtopic bare for å mimre litt for denne tråden, siden det er noen som snakker om fiskesnøre osv her... Er så heldig at jeg bor nært en kai hvor jeg og kompiser av og til fisker. For mange mange år siden, tror vi var rundt femten, fisket vi og fikk denne lille sei'en. Fikk bare den iløpet av noen timer, så vi ga oss. Før vi for kom vi på tidenes glupeste idè, kappe av 20m snøre med krok på enden samt den fisken tredd over kroken.

Fikk uheldigvis aldri sett at fuglen tok denne, men dagen etter var iallefall fisken og kroken borte, hehe.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Har dette problemet sjøl :/

Tror dere det funker hvis jeg legger ut noe mat og ligger og skyte dem ned med luftgevær?

Hvilken type mat liker de?
Vis hele sitatet...
Skjærer spiser alt!
Om det er mat eller ikke er vell kansje enkelte tyskere og asiater uenig i, men de spiser spy av mennesker og hundedritt har jeg sett.

Jeg mener om du skal skyte noe så skal du være sikker på at det dør, litt piss om du treffer i øye feks med softgun, eller treffer i kroppen uten å ta vitale organer med luftgevær.

btw; Det er fortsatt fritt for skjærer her.
Sist endret av UngarEffect; 13. juni 2012 kl. 19:49.
Sitat av Knask Vis innlegg
Om man er ekstra ondsinnet og har lyst til å få masse tyn og pepper fra de trauste dyrevennene her på huset så kan man bytte ut spriten med konsentrert frostvæske.
Det skal være en temmelig effektiv metode for å ta livet av glupske skapninger som f.eks. skjærer.
Vis hele sitatet...
Dyremishandling!
Sitat av thomas23 Vis innlegg
Dyremishandling!
Vis hele sitatet...
Å drepe dyr har vi mennesker gjort til alle tider.
Fittetryne
http://jpg.artige.no/store/32/32907.jpg
Ignorer den siste setningen. Profit!
Sist endret av StiSko; 14. juni 2012 kl. 10:04.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Å drepe dyr har vi mennesker gjort til alle tider.
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen er at nå dreper vi dem mer humant enn og hakke løs på et stort dyr med stein og spyd lenge før det tilslutt dør av skadene. dette kan kalles dyremisshandling men det er slik verden er, nå har vi våpen som vanligvis dreper dyr på under et sekund.

dyremisshandling er bullshit, dra til kina der de(noen) flår dyr levende så tror jeg ikke noen bryr seg om noen kaster småstein eller forgifter noen fugler.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Cookie Monstah ^_^
Sitat av StiSko Vis innlegg
Ignorer den siste setningen. Profit!
Vis hele sitatet...
det er bare slemt mot små pip-pipper
Sitat av Settoz Vis innlegg
De funker bare en liten stund har jeg hørt
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du flytter på den med jevne mellomrom
Sist endret av Erlendman; 5. juli 2012 kl. 02:21.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Gjør som en slektning av meg gjorde:
Skyt en ned, kutt den opp og heng den i et tre i nærheten.
Er vekke på sekundet da
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Var en som nevnte papegøye.

Han mente det sikkert som en spøk men få tak på en som har en godt trent ARA-papegøye.

Dem er store har gedigent nebb og klør som en rovful.
Kjenner en som jobber i en dyrebutikk som har ara.

Han tok fuglen med seg hjem lot den sette seg i et tre.
Alle måsene og kråkene forlot plassen da dem trodde det var en rovfugl.

Det fungerer ikke permanent men når dem begynner å komme tilbake så får du fyren med Arapapegøya om å komme tilbake.

Etter noen besøk av en ara så er du kvitt dem.

Human måte som du ikke kan komme i bråk for.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Fryktelig morsom tråd, har ikke ledd så mye av en tråd siden "henne" tråden

Men OT

Skaff deg en softgun, det skremmer dem, skader dem ikke noe serlig, men skremmer dem.
Vis hele sitatet...
Link? *titegn*
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Ev bruk fiskesnøre med litt tykkelse og farge på.

Dra det i tette strekk over der dem bruker å lande slik at dem ikke klarer å komme seg ordentlig ned.

Funker på måker i alle fall
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Eneste forskjellen er at nå dreper vi dem mer humant enn og hakke løs på et stort dyr med stein og spyd lenge før det tilslutt dør av skadene. dette kan kalles dyremisshandling men det er slik verden er, nå har vi våpen som vanligvis dreper dyr på under et sekund.

dyremisshandling er bullshit, dra til kina der de(noen) flår dyr levende så tror jeg ikke noen bryr seg om noen kaster småstein eller forgifter noen fugler.
Vis hele sitatet...
Bare fordi noen gjør det i kina betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med dyr bære fordi du vil det. Dessuten er skjærer og måker fredet til høsten da de er ferdig med ungene sine.
"II. Felling av viltarter som gjør skade1

A. Hettemåke, fiskemåke, gråmåke, svartbak, bydue, ringdue, svarttrost, gråtrost, måltrost, rødvingetrost, skjære, kråke, ravn, gråspurv, hare, rødrev, røyskatt, mink, mår og grevling, kan felles uten særskilt tillatelse hele året av eier/bruker/rettighetshaver eller den han bemyndiger når disse gjør skade av vesentlig økonomisk betydning på en eller flere av følgende verdier: Hus, hage, åker, plante- eller frøkultur, aktivt drevne egg- og dunvær, pelsdyrfarm, fjørfeoppdrett eller viltoppdrett."

Så spørs det litt åssen man evt ser det da. I verste fall får man vente til 10.08, men er nok ingen som burer deg inne om du skyter ei skjære før det heller
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av toxicity Vis innlegg
Bare fordi noen gjør det i kina betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med dyr bære fordi du vil det. Dessuten er skjærer og måker fredet til høsten da de er ferdig med ungene sine.
Vis hele sitatet...
Den der er sannhet med modifikasjon.

Fiskemåsa er totalfredet.
Og det verste er at det som regel er fislemåsen som holder til i byene
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Katt.

På onsdag satt det 7-8 skjærer og skreik på taket vårt om morgenen.
Når jeg kom hjem fra skolen hadde katta barbarisk drept 3 av dem og plassert dem strategisk ut i hagen. Har ikke sett resten siden da.
Vis hele sitatet...
Hadde katta mi vært litt mindre homo så hadde det sikkert funka
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ta leverpostei, kattemat, brødskiver ol.
Tilsett 2 stk + Ibux / paracett.

Får Skjærene i seg litt av dette børde de ikke komme langt.

Husk at 2 paracet er nokk til å ta livet av en katt.
Så dette blir en total overdose.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tawon Vis innlegg
I Iran maler de duer i fargene til hjemme- og bortelag (fotball) og hiver dem ut på banen før kamp, hvor det da gjelder for tilhengerne å fange motstanderens due og kverke den. Dette gjøres da for underholdningsverdiens skyld.
Vis hele sitatet...
Og dette er da relevant på hvilken måte?
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Og dette er da relevant på hvilken måte?
Vis hele sitatet...
Ser du tre innlegg nedenfor innlegget du siterte, så ser du at jeg allerede har svart på det.
Skyt kråkene å send dem til meg, er rundt 200,- per kråke i Hammerfest
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Skyt kråkene å send dem til meg, er rundt 200,- per kråke i Hammerfest
Vis hele sitatet...
Ikke skyt kråker, når de stiger til makta, vil de komme etter deg!


... Eller som det sto i artikkelen, de vil huske ansiktet ditt og konspirere mot deg.
http://www.cracked.com/article_19042...you-think.html
Sist endret av droppboks; 31. januar 2013 kl. 09:38.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ikke skyt kråker, når de stiger til makta, vil de komme etter deg!


... Eller som det sto i artikkelen, de vil huske ansiktet ditt og konspirere mot deg.
http://www.cracked.com/article_19042...you-think.html
Vis hele sitatet...

Da vet jeg hvorfor de er så arg-sinte på meg ihvertfall.


Høsten for to år siden satt vi 3 kompiser på altanen og systematisk plaffet ned både dem og måser i hagen vår. Siden luftgeværet ikke alltid traff dem i skallen hadde vi og en spade tilgjengelig for og kverke dem. Fikk forsåvidt bare en fugl, men de plager hverken jordbærene eller nattesøvnen lenger, men de er dog ikke for glad i meg når jeg sprader forbi det nye territoriet.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Onkelen min hadde veldig mye skjærer og kråker på snekkerverkstedet sitt.

Han fyllte et Elghode med spiker og dynamitt(!) - Hele gjengen spiste og koste seg - Masakre.
Sett opp noe ala ett fugleskremsel,trenger ikke være store greiene.Men det som er viktig er at det har øyer.Skjærene reagerer på det.

Hadde masse problemer her jeg bor med skjærer som fløy inn på verandaen min og dret og maste verre.Fikk tak i en ørn av tre med 2 digre skumle øyne,skjærene var borte på sekundet.
Sitat av Lima Vis innlegg
Onkelen min hadde veldig mye skjærer og kråker på snekkerverkstedet sitt.

Han fyllte et Elghode med spiker og dynamitt(!) - Hele gjengen spiste og koste seg - Masakre.
Vis hele sitatet...
Hahahhahahahahaha, noe av det sykeste jeg har lest.