Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1413
Det har seg slik at en uke i forveien, rett over midnatt kan vi bestille grupperom på nettet der jeg studerer. Det er mange om beinet, så hvis en ikke sitter oppe til midnatt syv dager i forveien så kan en se langt etter grupperommet. Tanken har slått meg at det kanskje er mulig å finne et program eller å skrive en enkel kode som kan gjøre dette automatisk, slik at jeg heller kan legge meg å sove litt tidligere i hverdagene.

Er det noen freaks som vet om noe som kan fungere? Det kan nevnes at jeg har grunnleggende programmerings evner, ikke noe mer. Men kan jeg kan gjerne bruke en 10-12 timer på å sette meg inn i noe hvis det er nødvendig å skrive kode selv. Det som må gjøres er å logge inn med brukernavn og passord, søke etter ønsket grupperom(typ. A103), velge dato og tidspunkt i en falldown meny for så å klikke "bestill".
Sist endret av omba; 9. desember 2016 kl. 17:18.
Burde ikke være spesielt vanskelig å lage. Men vanskelig å svare uten å vite hvilket system dere bruker for å bestille grupperommene.
Det finnes en del måter å løse det på, litt avhengig av hvordan systemet fungerer. Om det er mulig å aksessere API-ene direkte eller poste bestillingsformen utenfor nettleser kan man lage et enkelt script som gjør det på et gitt tidspunkt. Evt. XSRF-tokens og slikt vil komplisere dette, så en annen variant er å lage et script som automatiserer en nettleser, med f.eks. Selenium og bruk av selenium-webdriver / watir-webdriver.