Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2545
pengejeger
Natz's Avatar
Hei Kjære medfreaks!

Da jeg ikke fant noen underforum som dekket denne kategorien postet jeg tråden her. Føl dere fri til å påpeke en mer passende plass dersom dette er feil.

Tiden er kommet og en er blitt voksen. Har flyttet i hus har 2 biler er nevenyttig og lærevillig. Det finnes mye som må gjøres rundt omkring både på hus og biler.

Problemet er at jeg som ny i voksenlivet ikke har allverden med verktøy enda. Hittil har jeg jo de mest nødvendige som kapp og gjærsag (Bosch) kompressor, skrumaskin, alle slags bits, div skrujern og annet småverktøy. (Muligheten med å låne fra far og svigerfar er alltids der, men det er kjipt om en skulle ødelegge noe å ender opp med å erstatte. Da kunne en like gjerne kjøpt sitt eget)

Men et riktig skrallesett eller nøkkelsett har jeg ikke enda. Pga targeted adds og at jeg har søkt rundt etter verktøysett/verktøyvogn får jeg ofte opp annonser fra netthandelen.no

Noen eksempler:
https://www.netthandelen.no/auction/23957040
https://www.netthandelen.no/auction/24405962
https://www.netthandelen.no/auction/24404387

Disse legges ofte ut til en rimelig lav pris og kjøperen havner i en budkrig som er tidsbegrenset. Jeg er ikke helt av typen som har tid til å sitte foran skjermen å følge med for så å trekke meg når jeg føler det blir for dyrt. Vil helst finne riktig vare til fastpris som for meg personlig er overkommelig. Da jeg rett og slett ikke strør rundt meg med penger.

Noe sier meg at produsenten av disse settene kan være mye hyggeligere å handle med. Men selvfølgelig refereres det ikke til så ofte. Googler du noen av dem så finner du oftest annonser på Finn.no, de få jeg har kontaktet er "solgt, men de kan kjøpes på netthandelen"

Jeg lurer enkelt og greit på om noen har kjennskap til noen av disse settene eller har sett lignende i samme prisklasse. Billigst og mest mulig for pengene. Andre forslag og tips til kvalitet mottas også med takk.
Jeg har ikke satt noe budsjett enda på en verktøyvogn. Men man kan jo strekke seg lengre jo mer de inneholder føler jeg.

På forhånd takk.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Har dessverre ikke noe verktøy å anbefale, men netthandelen har mulighet for autobud. Da setter du en makspris du er villig til å gi, og så byr den automatisk for deg helt opp til denne grensen. Kan være greit om du ønsker å kjøpe et av de verktøy settene fra netthandelen og ikke vil sitte og by hele tiden.
Vet ikke hvordan prisen er i forhold til netthandelen
Men pipesett/fastnøkkler/skrutrekkere fra biltema er jeg veldig fornøyd med. Brukt det både hjemme og på jobb i mange år.
God kvalitet for prisen og en fantastisk 10 års garanti på meste parten av det.
Sist endret av Mrlarsen; 22. august 2017 kl. 16:53.
Biltema verktøy er helt brukbart, kopper og lignende er like bra der som andre steder, men skrallene har jeg dårligere erfaringer med. De har en Heavy duty luftdrevet muttertrekker der som faktisk er mye sterkere enn tilsvarende fra kjente merkevarer som Würth.
Hadde kjørt på med biltema sine serier med 10 års garanti. De har sett, men jeg har kjøpt de i dette formatet.

Utrolig mye mere hendig å henge på verktøytavla (kommer på veggfeste), enn å grave frem en boks. Kan også anbefale den teleskopiske 1/2 skrallen deres. Billig og grei. De har også magnetholdere for vegg som jeg har diverse ting på.

Trenger du forøvrig 1/2, 3/8 og 1/4 sett? Du kan nok klare deg fint med 1/2, og kanskje 1/4 om det er på MC etc.
Sist endret av Fekillix; 22. august 2017 kl. 18:13.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde kjørt på med biltema sine serier med 10 års garanti. De har sett, men jeg har kjøpt de i dette formatet.

Trenger du forøvrig 1/2, 3/8 og 1/4 sett? Du kan nok klare deg fint med 1/2, og kanskje 1/4 om det er på MC etc.
Vis hele sitatet...
Takk har letet en stund etter det du linket
Kan forøvrig nevne at jeg på arbeid hadde et verktøy skap fra biltema (skap og verktøy fra biltema) og en tralle ca som du linket fra Bacho. Kan ikke si jeg merket særlig kvalitetsforskjell.

Som en nevnte over her at skrallene kan være en svakhet, vil si meg delvis enig men kun når skrallen brukes hardere en den skal. Kjøp en latmannsarm og husk å bruk den når du trenger kraft. Du får uansett byttet skrallen på garantien no questions asked.

Skal du ha luft/el verktøy vil jeg anbefale å heller legge litt mer penger å kjøpe skikkelig merke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Biltema er heilt OK kvalitet på. Haken er at det er meir klumpete i bruk enn f.eks. Bacho. Det er ikkje veldig viktig for ein stor del. Eg har biltema/clasern/whatever på det eg bruker lite - f.eks. sag og drill. Det eg bruker mykje; skrutrekkere, lite pipesett, kniv og anna lett handverktøy er derimot god kvalitet (Wera og Bacho stortsett) - fordi det er i bruk dagleg, og det er irritasjonsmoment om det ikkje kjem til på enklaste måte.
Greit nok man kan bli fristet av den lave prisen fra Netthandelen, men etter flere kompiser som har kjøpt, så har jeg bestemt at slikt verktøy skal jeg aldri kjøpe. Dårlig kvalitet på selve verktøyet, og eskene/kassene de følger i er enda verre.

Jeg anbefaler Teng Tools (som petter solberg bruker) og Bahco. Bahco kan du få billig på Clas Ohlson f.eks.
"Øko-Terrorist"
Støtter opp om Bahco, de kjører ofte tilbud på Clas
IT-Konsulent
Hei Natz, er så og si i samme båt som deg, vil si at netthandelen ofte kan bli ville budkriger, men om du tar tiden til deg, og legger inn autobud, kan man få ting til veldig rimelig penge. Jeg var på utkikk etter en arbeidslampe med batterier, koster fort 500-600 kroner i butikk for de rimligste, fikk en til 121 på netthandelen, hadde kjøpt noen biffkniver til 21 og noe annet smått, så kjøpte jeg 3 ting jeg trengte, og 1 ting jeg ikke vet hvorfor jeg kjøpte, til 420 kroner totalt, og sparte iallefall 600 kroner. Ulempen er dog at det er noe sendetid på dette.
Husk at billg bacho kan være billigserien dems. Kan ikke i nærheten sammenlignes med skikkelig bacho.

Du kan skille dem ved produksjonsland mener jeg å huske.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Som vidarlo sier kan biltema bli klumsete i bruk, bra verktøy for hobby bruk, men skal du ha noe i årene fremover så investerer du i ordentlig verktøy. Wurth og Bacho er vinnere stort sett uansett, men noe dyrt.