Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1376545
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Ångående mengden av bombematerialet, så står det i loggen hans:


Totalvekten på dette blir 1600kilo (en del av innholdet stammer ikke fra gjødselsprodukter. Trekker vi fra bomben som er estimert til å være minst 500kilo, er det 1100kilo sprengstoff igjen som "vi" ikke har greid å gjøre rede for.

Edit: Sorry at jeg poster litt ute av sammenheng - bare slenger med relevant info jeg kommer over etterhvert som jeg leser
Vis hele sitatet...
Huh? Åssen fikk du regnestykket til å bli 1100 kg? Jeg kom til 950 kg + 650 kg (to bombebatcher, en på 900 kg + en på 600 kg). Nå vet ikke jeg hvor mye bomben ble målt å være men i følge dagboka hans mangler enten en batch på 900 kg eller en batch på 600 kg ut i fra det jeg har fått ut av brainstormingen deres. Minns det var en voldsforsker som snakka om en bombe på flere tonn men ut i fra de notatene der kan ikke det være riktig, her er det to batcher på hhv. 900 og 600 kg, sånn ca. (hvis jeg har regnet riktig).
Ser at flere tror utøya var hovedmålet. Men med tanke på dette fra manifestet
I know there is a 80%+ chance I am going to die
during the operation as I have no intention to surrender to them until I have completed all
three primary objectives AND the bonus mission. When I initiate (providing I haven’t been
apprehended before then), there is a 70% chance that I will complete the first objective,
40% for the second , 20% for the third and less than 5% chance that I will be able to
complete the bonus mission. It is likely that I will pray to God for strength at one point
during that operation, as I think most people in that situation would.
Vis hele sitatet...
Og dette her http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4182887.ece så var vel utøya bonusmålet for han.
7. april : Første møte med gårdeier og hans kjæreste. Gårdeieren skal leie ut gården de neste 2.5 årene. Den terrorsiktede mener selv at han gjør et godt inntrykk på paret. Siktede får opplyst at gården tidligere har vært en hasjplantasje, og at gårdseier på grunn av dette skal i fengsel.

lurer på hva det neste den gården vill bli brukt til?
Sitat av Thursday July 14 - Day 74:
Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. The max carrying capacity of Volkswagen Crafter is 1340kg but it's safer to leave a certain safety margin, just in case.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tuesday July 19 - Day 79:
Started packing down gear, filled diesel/gasoline on cars and mini-MC. Tested mini-MC.
Vis hele sitatet...
Det er noko som skurrer hær, det er eg enig i. Han har ikkje nemt den ander stader i dokumentet.
Øh, fra dagbokloggen der er det kun oppført med 900 kg sprengstoff da. Slik jeg tolker det er de to andre vektparametrene ikke tilknyttet eksplosiver, virker som han beregner totalvekt på alt som skal være med i VW Crafter'n så han ikke driter seg ut, inklusive en mini MC (enten monkey bike eller mobile carrier elns. på 80 kg, sjåfør, etc, + 950 kg sprengstoff - 1 batch). Antageligvis denne batchen som eksploderte i regjeringskvartalet vil jeg tro
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Det er noko som skurrer hær, det er eg enig i. Han har ikkje nemt den ander stader i dokumentet.
Vis hele sitatet...
Vent litt nå, hvorfor er mini mcen i bilen som bomba er? hvorfor er ikke den i den fiaten som han kjørte til utøya? Den mini mcen må ha noe og gjøre med selve bomba eller oslo, for den er jo i feil bil?
Sitat av noy Vis innlegg
Huh? Åssen fikk du regnestykket til å bli 1100 kg? Jeg kom til 950 kg + 650 kg (to bombebatcher, en på 900 kg + en på 600 kg). Nå vet ikke jeg hvor mye bomben ble målt å være men i følge dagboka hans mangler enten en batch på 900 kg eller en batch på 600 kg ut i fra det jeg har fått ut av brainstormingen deres. Minns det var en voldsforsker som snakka om en bombe på flere tonn men ut i fra de notatene der kan ikke det være riktig, her er det to batcher på hhv. 900 og 600 kg, sånn ca. (hvis jeg har regnet riktig).
Vis hele sitatet...
19 * 50 kilo = 950
13 * 50 kilo = 650
Summen av dette blir 1600kilo, om vi da tar med bomben han sprengte i regjeringskvartalet så betyr det at det skal være 1100kilo sprengstoff til overs, no? Uansett, så sto det noe videre i loggen hans at han kun lagde 2 av 4 satser av PA/DDNP (boosters?) Noe som reduserer mengden ferdige bomber - og vi leser jo her: "Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. " at han kun tar med seg 900kilo+50kilo til Oslo
Oki, ein sjuk teori om den mini mc´en, Kan det være ein innretning som anntenner bomba viss lunta feiler etter ei viss tid? Som går på bensin ol?
Nei da, tvilsomt, det spørs akkurat hvordan han detonerte bomba det da! Eksempelvis, hvis jeg ikke husker helt feil (correct me if wrong), så -syklet- bombemannen som detonerte "bandidos-bomben" i Drammen for noen år siden fra åstedet like etter at han hadde "aktivert" (antar han tente på en lunte elns.) bomben. En monkey bike er helt klart enkelt å frakte og -meget- snedig hvis du vil komme deg bort fra bombeåstedet fort som f... etter å ha aktivert den (900 kg mann!), sikkert enda bedre enn en sykkel (tror ikke bandidos-bomben var så kraftig som denne, veit ikke). Er jo blindkopi av denne hendelsen jo, i litt forbedret utgave (hvis jeg ikke surrer fært nå da, mente jeg leste noe lignende prosedyre). Duden er jo en copy-cat!!
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
19 * 50 kilo = 950
13 * 50 kilo = 650
Summen av dette blir 1600kilo, om vi da tar med bomben han sprengte i regjeringskvartalet så betyr det at det skal være 1100kilo sprengstoff til overs, no? Uansett, så sto det noe videre i loggen hans at han kun lagde 2 av 4 satser av PA/DDNP (boosters?) Noe som reduserer mengden ferdige bomber - og vi leser jo her: "Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. " at han kun tar med seg 900kilo+50kilo til Oslo
Vis hele sitatet...
PA/DDNP = detonatorer antar jeg (Powder Aluminia/DiazoDiNitroPhenol)
Taper? Tøffere? Wtf snakker du om? Ikke bare er halve manifestet hans kopiert av UNA bomberen men fremgangsmåten hans for iverksettelse av terror-attentatet også! Det kan vel knappest kalles hans manifest hvis hverken oppskriften, fremgangsmetoden eller ideologien han fremmer er nedtegnet av han vel! Eller hva trudde du vi prata om da?
Sist endret av noy; 25. juli 2011 kl. 09:21.
Spiller da ingen trille hvor ideologien, oppskriften, ideene eller noe annet kom fra? Han klarte likevel å gjennomføre denne grusomme handlingen.
Det virker jo helt tydelig som om du mener han var teit som kopierte andre sine verk. Hadde det da vært bedre om han fant på noe selv? Jeg forstår liksom ikke tankegangen din når du begynner å jabbe om copycat opplegg. Det er faktisk ikke verre en det. Du ser det selv om du leser ditt eget innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Det virker jo helt tydelig som om du mener han var teit som kopierte andre sine verk. Hadde det da vært bedre om han fant på noe selv? Jeg forstår liksom ikke tankegangen din når du begynner å jabbe om copycat opplegg. Det er faktisk ikke verre en det. Du ser det selv om du leser ditt eget innlegg.
Vis hele sitatet...
Det avliver has eige image som den store ideologen som ser klart det ingen andre greier å sjå.
Helt tydelig? Ikke mer tydelig enn logikken din Livebird! Så fort du leser "copy cat" så fordømmer du meg for å være -what- tøff? taper? Men hva hadde du ment om jeg hadde benyttet meg av ordet "plagiat" da? (Men han plagierte ikke fremgangsmetoden, han kopierte den (er konklusjonen min så langt) siden det ikke dreier seg om avskriving av et dokument men "kopiering" av en fremgangsmetide). Eller mente du at alle som stusset over at halve manifestet hans var "plagiert" av Unabomberen var tapere også? Jesus ...
Hvor kan jeg finne manifestet? Lastet det ned fra 2shared hjemme, men skulle hatt det ned på jobb.
Poenget mitt er egentlig ganske likt så medlemmet "nerdefruen" sitt:

- Spiller da ingen trille hvor ideologien, oppskriften, ideene eller noe annet kom fra? Han klarte likevel å gjennomføre denne grusomme handlingen.

Jeg irriterer meg over at noen skal begynne å jatte om han har kopiert andre sine verk når det kommer til dette? Hva faen har det å bety? Han drepte svært mange tenåringer og folk snakker om at han var en copycat...beklager altså, men jeg kjenner at jeg blir så vanvittig provosert. Mulig jeg har misforstått hele greia, men dette sitter så utrolig dypt i kroppen.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg irriterer meg over at noen skal begynne å jatte om han har kopiert andre sine verk når det kommer til dette? Hva faen har det å bety?
Vis hele sitatet...
Synes du ikke at den genuine bakgrunnen for slike ekstreme handlinger er minst like viktig som utfallet?
Sitat av loathsome Vis innlegg
Synes du ikke at den genuine bakgrunnen for slike ekstreme handlinger er minst like viktig som utfallet?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke.
@ livebird

Tja, da misforstår du både meg og den brainstorminga jeg tok del i ihvertfall. Hvis du har fått side opp og side ned med inntrykk om at det er en "skruppelløs mastermind" som har gjennomført århundrets terroraksjon utført av en enslig mann også viser det seg at sett i etterkant er ikke aksjonen hans så "masterminded" allikevel, så ville sikkert du utdypet en viss overraskelse eller annen form for reaksjon du også!

Det kan sammenlignes med en professor som mottar en hovedoppgave som ved første øyekast virker brilliant til minste detalj, men i etterkant viser det seg å være en sammensetning av plagiater! Det betyr vel ikke det samme som at de som lot seg - hvor enn kynisk dette måtte høres ut, misforstå meg rett - fascinere av "monsteret" som måtte ha begått en slik ugjerning og dybdeanalyser vedkommende - er en taper eller tøffing vel?
Sist endret av noy; 25. juli 2011 kl. 09:51.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Absolutt ikke.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg godt hvorfor du blir provosert. Personlig synes jeg bakgrunnen er viktig å få med seg, både av framtidsmessige preventive grunner og sosialantropologiske interesser. Jeg likestiller det med utfallet, og i tillegg til å fokusere på hva som er skjedd og hvordan man best mulig skal takle de traumatiske opplevelser og sjokkerende inntrykk som nå er skapt på global basis, må man ikke glemme at dette er en handling som både er ment for, og kan, inspirere på høyere nivå..
Sist endret av Exmagician; 25. juli 2011 kl. 09:56.
Kofferten eller hva han hadde med seg på båten er vel den Pelican (?) kofferten han gravde ned uti skogen? Tror det er bare å droppe snakkingen om den mini mc'en. Det var nok en moped e.l som var en del av planen - men som han droppet i siste liten.

edit: med mindre det kan være dette han prater om?

KleerBlue Mini Bulk Houston TexasIntroducing the KleerBlue series of Diesel Exhaust Fluid (DEF) storage and dispensing systems for retail truck stops, commercial fleets, private fleets, construction and agricultural equipment.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er helt på bærtur men..
Sist endret av shonny; 25. juli 2011 kl. 09:58.
Jeg har mistet 9 venner i denne massakren og jeg klarer ikke å tenke over denne fyren som hverken en mesterhjerne eller en som har "stjelt" andre sine verk...men jeg kan forstå at folk spekulerer i om denne galningen var en gluping eller ikke..Jeg bare forstår ikke hvorfor folk skal begynne å diskutere om hvor evt. teit han var som "kopierte" andre sine verk i denne operasjonen. Jeg tror ikke målet hans var å skape å noe eget og unikt. Han skulle/skal ha frem en beskjed virker det som (noe han har desverre lykkes med). Kopiert eller ikke...slikt betyr ikke en dritt i slike sammenhenger mener jeg da.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Kopiert eller ikke...slikt betyr ikke en dritt i slike sammenhenger mener jeg da.
Vis hele sitatet...
Poenget er at årsakstroverdigheten går rett i søpla, noe som er veldig bra. Derfor er det positivt å stille seg kritisk til hva som et troverdig, egenforfattet og plagiert i forhold til det dokumentet. Kondolerer til deg og dine bekjente Liverbird, jeg forstår veldig godt at du ikke sparer en tanke til fyren--fokuser på de som er rundt deg i stedet!
Kondolerer med tapet ditt men håper du forstår hvorfor andre som avskyr hans handlinger blir provosert når de blir beskyldt for å være "the opposite" når intensjonen på ingen måte var den du tolker det som! Det er et sammenligningstrekk jeg ikke bare uten videre lar passere - dere som er direkte rammet har ikke eneretten på å finne handlingene hans frastøtende, men som du sikkert leser i innleggene mine har jeg aldri uttrykkt at "det var teit av han fordi han kopierte en fremgangsmetode" - det er din tolkning av ordet "copy cat"! Beklager, men jeg på daværende tidspunkt aner ikke hvilke andre ord jeg kunne brukt - og det vet jeg heller ikke nå! Det heter copy cat på fagspråket, så vel som allmenn forståelse av det! Det var det jeg skulle ha frem - hvor skrev jeg at det var teit?
Sitat av shonny Vis innlegg
Kofferten eller hva han hadde med seg på båten er vel den Pelican (?) kofferten han gravde ned uti skogen? Tror det er bare å droppe snakkingen om den mini mc'en. Det var nok en moped e.l som var en del av planen - men som han droppet i siste liten.

edit: med mindre det kan være dette han prater om?



Mulig jeg er helt på bærtur men..
Vis hele sitatet...
Glem det siste jeg skrev. Er altfor trøtt..
Sitat av noy Vis innlegg
hvor skrev jeg at det var teit?
Vis hele sitatet...
Ingenplass. Jeg skjønner jo at vi hadde forskjellige tolkninger på ordet copycat. Jeg misforsto hva du ville frem til. Beklager det.
truly accepted, Liverbird! Det var en temmelig gyldig grunn du hadde til den misforståelsen. Som sagt, kondolerer. Beklager hvis jeg virket litt amper, mener som regel aldri noe vondt med det.
For min del syns jeg det er en slags fattig hevn at hans verk deskrediteres og fremstilles som plagiat. Jeg er også lei av fremstillingen av ABB som en mesterhjerne. Har du ni år på å google og runke ville alle kunne lagt grunnlaget for å utføre dette. Det som skiller han fra oss er at han er spik spenna gæærn og mangler vesentlige emosjonelle elementer. Men den forskjellen gjør ikke han til noe høyerestående, tvert om.

Litt lenger tilbake var det en som uttrykte bekymring for at de antatt svære fakkeltogene ikveld vil være en enorm samling ubeskyttede mennesker og at dette utgjør en fare. Du har rett i at det er sårbart. Men det er nettopp dette som er poenget. Vi lar oss ikke skremme av det som har skjedd og det kommer vi alle til å vise sammen.
Sitat av downing Vis innlegg

Litt lenger tilbake var det en som uttrykte bekymring for at de antatt svære fakkeltogene ikveld vil være en enorm samling ubeskyttede mennesker og at dette utgjør en fare. Du har rett i at det er sårbart. Men det er nettopp dette som er poenget. Vi lar oss ikke skremme av det som har skjedd og det kommer vi alle til å vise sammen.
Vis hele sitatet...
Heeelt enig! We still stand strong!!
Sitat av downing Vis innlegg
For min del syns jeg det er en slags fattig hevn at hans verk deskrediteres og fremstilles som plagiat. Jeg er også lei av fremstillingen av ABB som en mesterhjerne. Har du ni år på å google og runke ville alle kunne lagt grunnlaget for å utføre dette. Det som skiller han fra oss er at han er spik spenna gæærn og mangler vesentlige emosjonelle elementer. Men den forskjellen gjør ikke han til noe høyerestående, tvert om.
Vis hele sitatet...
Media har en lei tendens til å gjøre gale forbrytere til mesterhjerner. Dette er selvfølgelig helt feil.

Det jeg personlig syns er veldig skummelt er at ABB faktisk er en smart og intellektuell person. Det er ikke til å stikke under en stol at han skriver sabla godt. Han er konsis, ordrik, kunnskapsfull og fremstiller noe usikre og skrudde kilder på en god måte. Dette er skremmende. Jeg tror at tekstene hans godt kan være dråpen som gjør at en litt usikker ungdom som heller mot nynazisme faktisk vil fremgi seg for å være nynazist. Det kommer til å bli spennende å se om manifestet eller innleggene han har på Document.no har noen innvirkning på dette. Han er som sagt intellektuell, smart og flink til å skrive. Det er bare det at han er i HELT feil retning. Han svever rundt i en verden han tror er stappfull av politisk korrekte humanist-marxister, og presterer faktisk å si at FrP er alt for politisk korrekt og har mistet den ideologiske kjernen som FrP en gang var. Han er en gal, gal mann.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bendiks Vis innlegg
Det er ikke til å stikke under en stol at han skriver sabla godt. Han er konsis, ordrik, kunnskapsfull og fremstiller noe usikre og skrudde kilder på en god måte.
Vis hele sitatet...
Nei,
tekstane has er rabbel. Han bruker sære formuleringer, dårleg engelsk, dårleg kunnskap om kva han held på med, masse feiltagelser og ideologien er kopi av andre sin.

Han ønsker å framstå som den du beskriver, men han er ikkje det.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Det jeg personlig syns er veldig skummelt er at ABB faktisk er en smart og intellektuell person. Det er ikke til å stikke under en stol at han skriver sabla godt.
Vis hele sitatet...
Han er ikke smart og intellektuell. En definisjon av å være intellektuell er at man er høyt akademisk utdannet. Det er slettes ikke tilfelle med Breivik. Jeg oppfatter en nærmest pervers trang til å forhøye seg selv, både ved å ikle seg statusplagg, bruke store/vanskelige ord og å skryte over egen kompetanse. Ifølge dokunentet sitt besitter han kunnskaper som tilsvarer to bachelorgrader og en mastergrad. Hvem søren er han til å mene det?
Han hevder også at økonomi er et av hans felt. Hvorfor har han da null akademisk bakgrunn innenfor økonomi, hvorfor har hans investeringer gått åt skogen og ikke minst hvorfor har hans virksomheter levert begredelige resultater?
Til tross for disse svake resultatene skriver han i dette dokumentet sitt at hans virksomhet går bra.

Du må gjerne la deg imponere over vanskelige ord, men det er i de fleste øyemed ansett som flåsete retorikk. Studer store ledere, jeg nevner i fleng Obama, Stoltenberg og Gro Harlem, og vær oppmerksom på hvor krevende retorikk de anvender. Alle kan forstå dem, til tross for at de har et krevende og tungt budskap - god retorikk i praksis!

Jeg siterer Einstein fritt: for å forklare komplekse fenomener, forenkle det så langt det lar seg gjøre, men ikke mere.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei,
tekstane has er rabbel. Han bruker sære formuleringer, dårleg engelsk, dårleg kunnskap om kva han held på med, masse feiltagelser og ideologien er kopi av andre sin.

Han ønsker å framstå som den du beskriver, men han er ikkje det.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at jeg ikke har lest de engelske tekstene hans med kritisk øye. Men jeg holder fast på at, i hvert fall de norske, tekstene hans er godt skrevet. Sabla godt var kanskje å ta i, men han fremstiller budskapet sitt på en god måte. Poenget mitt er at de er lette å forholde seg til å være enige i hvis du allerede er på bikkepunktet til å bli nynazist, eller "kulturkonservatist," som han så flittig bruker. Tekstene hans kan ha en negativ innvirkning på noen personer.
Sist endret av bendiks; 25. juli 2011 kl. 11:29.
Sitat av lambador Vis innlegg
Han er ikke smart og intellektuell. En definisjon av å være intellektuell er at man er høyt akademisk utdannet
Vis hele sitatet...
Tuller du nå? Mange idioter som har fått seg en Bachelor og du altså kalle disse folka intelektuelle? Det går mange intelektuelle/smarte mennesker der ute uten formell utdanning.

Sitat av lambador Vis innlegg
Studer store ledere, jeg nevner i fleng Obama, Stoltenberg og Gro Harlem, og vær oppmerksom på hvor krevende retorikk de anvender. Alle kan forstå dem, til tross for at de har et krevende og tungt budskap - god retorikk i praksis!
Vis hele sitatet...
Haha, du er virkelig på jordet. Tror du virkelig at dette er deres "egen" retorikk? Til din opplysining sitter det folk fra deres stab som skriver talene.
Sist endret av Serpentor; 25. juli 2011 kl. 11:30.
Ville definert intellektuell som en person med høy kognitiv, rasjonell og reflekterende kapasitet
Det er jo ikke tvil om at mannen er smart. Men, han utgir seg for å være smartere enn han egentlig er. Det er et stort bristepunkt i mine øyne.
Fra side 50:
9. Muslims differing from Islam: Many people have a Muslim neighbour who is
a fine man, and from this empirical fact they conclude: Islam cannot be all that
bad considering our friend Mustapha. This one empirical fact gives them a
tremendous resistance against all information about Islamic intolerance. People
usually reduce the world to their own sphere of experience, and general historical
facts of Islamic fanaticism are not allowed to disturb the private experience of
good neighbourly relations.
Vis hele sitatet...
am now referring to the evacuation of the Jews, to the extermination of the Jewish People. This is something that is easily said: 'The Jewish People will be exterminated', says every Party member, 'this is very obvious, it is in our program — elimination of the Jews, extermination, a small matter.' And then they turn up, the upstanding 80 million Germans, and each one has his decent Jew. They say the others are all swine, but this particular one is a splendid Jew. But none has observed it, endured it. Most of you here know what it means when 100 corpses lie next to each other, when there are 500 or when there are 1,000. To have endured this and at the same time to have remained a decent person — with exceptions due to human weaknesses — has made us tough, and is a glorious chapter that has not and will not be spoken of. Because we know how difficult it would be for us if we still had Jews as secret saboteurs, agitators and rabble rousers in every city, what with the bombings, with the burden and with the hardships of the war. If the Jews were still part of the German nation, we would most likely arrive now at the state we were at in 1916 and '17 . . . . ”

—Heinrich Himmler, 4 October 1943
Vis hele sitatet...
Fikk ubehagelige vibber fra den. (Våsete. Alt i manifestet gir ubehagelige vibber.)
Sitat av Loffen- Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Får tårer i øya av mulighetene for at dette stemmer. Bare nedjustering med én person vil føles som om noen får livet tilbake.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Tuller du nå? Mange idioter som har fått seg en Bachelor og du altså kalle disse folka intelektuelle? Det går mange intelektuelle/smarte mennesker der ute uten formell utdanning.

Haha, du er virkelig på jordet. Tror du virkelig at dette er deres "egen" retorikk? Til din opplysining sitter det folk fra deres stab som skriver talene.
Vis hele sitatet...
Jeg burde kanskje nevnt at ordbok.no er kilden min. Ordboka er mer kredibel enn meningene dine.

Hva gjelder ledernes retorikk orker jeg ikke å ta meg inn på en diskusjon. Du får selv se dem tale i debatter om du ikke forstår hva jeg mener.

Forøvrig har du en lite ydmyk hersketeknikk.
@Sjarlatan: akkurat den koblingen har jeg tenkt endel på selv... Også andre ting Himmler har sagt, slik som at han hadde en enestående sterk psyke - som var nødvendig for å utføre det han gjorde...

Tar man med den komplett alternative virkeligheten begge levde i, ja så blir Himmler en ganske klar parallell!
Det meldes om at fenglingsmøtet lukkes. Straks 1 minutts stillhet.
Lambador:
Hm, la meg si dette på en fin måte. Når du skriver så selvsikkert og kortfattet om et så komplisert og omfattende begrep som intellekt bør du støtte deg på andre materiale enn ordbok.no

Kanskje ta en bachelorgrad så du lærer deg litt om kildekritikk?
Sist endret av Serpentor; 25. juli 2011 kl. 11:59.
Ett minutts stillhet.
Sterkt å se samtlige biler stå stille ute på veien. Helt stille, var det.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Edit linken funket ikke, oppdaterer den nå!
http://bildr.no/view/934245
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen faktisk kjørbar vei mellom Trefoldighets kirken og parkeringen på Hammersborg torg. Veien som kommer ut ved trefoldighets kirken er fra Ring1 som går i et annet nivå. Du kan gå over, men ikke kjøre.
Sitat av h_anti Vis innlegg
@Sjarlatan: akkurat den koblingen har jeg tenkt endel på selv... Også andre ting Himmler har sagt, slik som at han hadde en enestående sterk psyke - som var nødvendig for å utføre det han gjorde...

Tar man med den komplett alternative virkeligheten begge levde i, ja så blir Himmler en ganske klar parallell!
Vis hele sitatet...
Takk for at det ikke bare er jeg. Er litt redd for å dra nazikortet for tidlig(eller i det hele tatt) da det er dypere ting å ta han på som ikke går under de helgarderingene han beskytter seg selv med i manifestet.

Han er ekstremt selvrettferdiggjørende og har et veldig høyt/unaturlig høyt selvbilde i min vurdering. Til en hver tid vurderer han som bedre enn de fleste, samtidig som han blåser opp sine egne bedrifter. Verdensbildet tilpasser han også til sin sak i stor grad. Han maler et rettferdiggjørende bilde men avblåser all kritikk med blant annet at han ikke vil hylles før om 60 år. De sperrene han setter opp i manifestet er jo ment som helgarderinger, i hans sinn kan han ikke kritiseres med de punktene han har satt.

Som tidligere nevnt i tråden: Han vil krasje hardt i fengsel, etter hvert fall to år med selvmedisinering med steroider og dermed unaturlig mye testosteron, vil han ikke kunne opprettholde det. Han vil krasje hardt og brutalt. En av få gleder jeg har i denne saken.

(Beklager dårlige formuleringer. Jeg har hatt problemer med dette siden lørdag morgen.)
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.