Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 5523
jeg er en sikkelig fan av TV serier som historien går over flere episoder, men det skal helst være en ende på det hele. Derfor jeg sluttet å se på LOST og Prison Break(selv om denne er mye bedre på det). Nå skal jeg ut og kjøpe meg nye sessonger og derfor lurer jeg på om noen har anbefalinger. Jeg liker for det MESTE realistiske(om de er realistiske eller ei kan diskuteres) serier sånn som Shield, Sopranos, CSI, Rome og 24. Har forøvring sett disse.


Noen anbefalinger på andre spennende serier? Har vurdert OZ litt.. Bra?
Hva med miniserien «Band of Brothers»?
Opps! Glemte å nevne den serien. Har sett den og :-)
Sjekk ut "Rescue Me" http://www.imdb.com/title/tt0381798/
Selv syns jeg det er en genial serie. Den er mer eller mindre realistisk med unntak av noen småting som jeg ikke nevner pga spoilers. Men absolutt verdt å sjekke ut.
Six Feet Under bør sjekkes ut. Alle sesongene selges på platekompaniet.
Dexter. Handler om en fyr som jobber som blodsprut-tekniker i politiet på dagtid og dreper seriemordere på kveldstid for å få ut sine morderiske lyster.
Oi! Takk for svar. Skal ta og sjekke disse ut :-)
The O.C., klassisk drama-serie, men fantastisk <3
Selv elsker jeg serien Scrubs. Vet ikke om det er helt det du leter etter siden den ikke går mot noen bestemt slutt, men jeg ler fortsatt like mye av hver episode etter 5 hele sesonger. Av og til føler jeg også at de bare blir bedre og bedre. Anbefaler det hvis du trenger noe å fylle opp med.

Serien går også på TV2 kl 1705 hver dag nå, men de starta i sesong 4, og da er det mye du har gått glipp av. Alle sesongene er i salg på Platekompaniet.

http://www.nbc.com/Scrubs/
Jeg støtter opp under Scrubs. Helt Genialt! Sesong 2 eller 3 Går på ZTV klokka 1800, tett etterfulgt av Family Guy.

Akutten (E.R.) er vel også grei skuring, eller?
Sitter og ser på Dexter nå. Jeg liker det jeg ser, så jeg vil anbefale den også. takk ivi
Jeg har begynt å følge med på "Heroes "

[i]Sakset fra TV.com[i]

Heroes is a serial saga about people all over the world discovering that they have superpowers and trying to deal with how this change affects their lives. Some of the superheroes who will be introduced to the viewing audience include Peter Petrelli, a 30-year-old male nurse who suspects he might be able to fly, Isaac Mendez, a 28-year-old junkie who has the ability to paint images of the future when he is high, Niki Sanders, a 33-year-old Las Vegas showgirl who does things that are mysteriously connected with mirrors, Hiro Nakamura, a 24-year-old Japanese comic-book geek who literally makes time stand still, D.L. Hawkins, a 31-year-old inmate who can walk through walls, Matt Parkman, a beat cop who can hear other people's thoughts, and Claire Bennet, a 17-year-old cheerleader who defies death at every turn.
Vis hele sitatet...
Den er kanskje ikke særlig realistisk, men svært underholdende! Anbefales!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vi må ikke glemme House M.D. her da, selv om jeg føler at det er de samme seriene som blir ramset opp i alle "tv serie" tråder.
Vær så snill og begrunn valgene deres, jeg sletter poster av typen "family guy 20tegn!!"
Hva med "My Name is Earl"? Den er jo ganske morsom! Dessuten er hovedpersonen helt ganial i rollen.
Jeg er anbefaler også "six feet under". Veldig realistisk og vellagd. Mener dette er en skult diamant i Norge.
"Weeds" er også bra. Serien er Morsom og spennende. Varierende kvalitet fra episode til episode, men utrolig avhengighetsskapende.
Begge seriene har en handling som går over tid, men trådene samles smått alikevel.
hvilken kanal går dexter på? å hvilken dag og når kl.?
Sitat av InsomniA
Noen anbefalinger på andre spennende serier? Har vurdert OZ litt.. Bra?
Vis hele sitatet...
OZ er knall bra, veldig realistisk og spennende. Det er noe som gjør den serien som genial, men klarer ikke og sette fingern på det.

En av de beste seriene jeg vet om ihvertfall!
Du har fått med deg Sopranos så da er jo det utelukka. Kan nbefale O.C egentlig, vet ikke hvorfor jeg synes serien er bra, men det er et eller annet fengende med den. Jeg ble ihvertfall helt hekta på det etter de 3 første episodene!
Scrubs - beste komedie serien jeg noen gang har sett
Heroes - sykt spennende
Smallville - Om supermann som ung, veldig bra serie etter min mening
Supernatural - Spennende / skummelt
Nå har jeg fått utrolig mange gode svar. Tusen takk folkens. Skal ta og lese litt om Heroes, Scrubs, OZ og OC. Velger vel en av de snart :-) Igjen tusen takk for mange gode svar og gjerne fortsett :-)
Day Break. En veldig original og ganske spennende serie. Forresten helt ny. Gått 4 episoder i USA.
Du må ikke glemme å skru på Tv- en på onsdagene, svitsje over til Nrk2, og se den fabelaktige serien `Carnivale`!

Ellers alt godt!
Søka på imdb etter Dexter, og det kom flere serier ved det navnet. Hvilken en av de er den som det blir snakket om på forumet??
Er bare en Tv-serie som heter Dexter på imdb etter det jeg finner og det er denne:
http://www.imdb.com/title/tt0785280/
Jeg anbefaler "The Wire". Veldig spennende politiserie.
http://www.imdb.com/title/tt0306414/
Sist endret av Iarwain; 2. desember 2006 kl. 11:43.
Kan anbefale mini serien Taken.. Steven Spielberg er blant annet en av crewet bak

Har du ikke sett den, har du etter min mening gått glipp av noe!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av kjpuck
Er bare en Tv-serie som heter Dexter på imdb etter det jeg finner og det er denne:
http://www.imdb.com/title/tt0785280/
Vis hele sitatet...
Da er du jævlig dårlig til å leite.
http://www.imdb.com/title/tt0773262/
Sitat av InsomniA
Noen anbefalinger på andre spennende serier? Har vurdert OZ litt.. Bra?
Vis hele sitatet...
OZ er en av de beste seriene som har gått på TV noe sted og er helt klart verdt å sjekke ut. Fantastisk på alle måter, egentlig. Veldig kul fortellerstil, bra cinematografi, flotte skuespillerprestasjoner og enorm karakterbygging i gjennom de seks sesongene som er.
Noen serier jeg kan anbefale er:

Riget : En dansk serie om ett sykehus og de som jobber der. 2 sesonger.

Twin Peaks : En serie av David Lynch. 2 Sesonger.

Carnivale : Tror det var nevnt ovenfor, men den fortjener å bli nevnet igjen. 2 Sesonger.

Seinfeld : Alle vet vel om denne serien.

Röd Snö : Den gode gammle Norsk/Svenske miniserien

Hvis du liker Sci-Fi så kan du jo også kjøre deg på Stargate SG-1 eller spinoff serien Stargate Atlantis
Sist endret av Bj0njzter; 4. desember 2006 kl. 00:02.
Den beste Sci-Fi serien jeg har sett på årevis er Firefly, som dessverre fikk bare en sesong. Serenity var basert på denne serien.
Sitat av tnt
Da er du jævlig dårlig til å leite.
http://www.imdb.com/title/tt0773262/
Vis hele sitatet...
Jeg linka til første episoden i serien og ikke til hovedsida til serien. En liten glipp. Men er fortsatt bare en serie på imdb som heter Dexter.
Til alle som ikke har 50 kanaler og 25 timer i døgnet: www.allfg.org
diablo: Dexter går kun i usa enn så lenge, så skal du se den må du nok begi deg ut på internett.

Episode 9 av 12 i sesong 1 er nyeste i skrivende stund, og serien er "renewed", altså vil det komme en ny sesong etterhvert.
Sitat av N3o
Kan anbefale mini serien Taken.. Steven Spielberg er blant annet en av crewet bak

Har du ikke sett den, har du etter min mening gått glipp av noe!
Vis hele sitatet...
HELT enig der!! Den eneste miniserien som kan måle seg er Band of Brothers, men den er i en helt annen sjanger da, så begge kan sies å være helt fantastiske! Serien har vel rundt 10 episoder hvis jeg ikke tar feil, og disse episodene går over ca 50 år, og alle personene i serien er koblet sterkt sammen, god slutt er det også!

Handler om mennesker som blir bortført av aliens, amerikansk konspirasjon, og ihvertfall ett menneske som får "superkrefter", husker ikke alt, lenge siden jeg har sett serien. Skal se den på nytt i julen
Sist endret av slickflick; 4. desember 2006 kl. 04:04.
Boston legal - Advokatfirma i boston. Ganske artig og underholdene. Er vel 3 sesonger ute til nå.
Jericho - En by i usa som er en av de få som har overlevd et massivt atombombeangrep fra noen dem ikke vet er. Spennende og underholdene. Er 1 sesong ute til nå som straks er ferdig.
Dexter - som nevnt, er ganske bra.
Day Break - som også er nevnt, er ganske bra til nå. Lurer på hvordan de framtidige episodene blir siden det er begrenset hva man kan finne på å gjøre på en dag.
Nip Tuck - Handler om en plastisk kirurgi klinikk, ganske bra serie. Selv om dem har tapt seg litt i de senere episodene i sesong 4.
Supernatural - som nevnt, er veldig underholdene. Er 2 sesonger ute til nå.

Også har vi jo artige tegneserier som family guy, simpsons, american dad og south park som kommer stadig vekk med nye episoder.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Fase^
Day Break - som også er nevnt, er ganske bra til nå. Lurer på hvordan de framtidige episodene blir siden det er begrenset hva man kan finne på å gjøre på en dag.
Vis hele sitatet...
Grenser? Har du ikke sett "24"?
Dog tviler jeg på at denne serien er like velskreven som "24".
Sitat av tnt
Grenser? Har du ikke sett "24"?
Dog tviler jeg på at denne serien er like velskreven som "24".
Vis hele sitatet...
joda. Men 24 var time for time. Day break er dag for dag samme dag. Litt forskjell der.
Har sett alle episodene som er ute av Day break og jeg begynner å lure på hvordan, eller om de i hele tatt kommer til å klare å avslutte episoden. Redd det kommer til å ligne LOST(alt for mange spørsmål og alt for få svar)
jeg slenger meg på de som sier rescue me, sinnsykt bra serie om brannmenn i new york, om hvordan de har taklet 9/11 osv. hovedrollen er spillt av dennis leary, som gjør dette på en måte ingen andre kunne ha gjort det..

sjekk ut!!
alle 5 sesongene av 24 til nå =D ingen andre serier som kan måle seg med slike geniale plotts og twists, har du ikke sett 24 bør du iallefall gi serien en sjanse men nå er jeg helt 24 frelst, så det er nok en god del som er uenig med meg smak og behag
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Megastick
alle 5 sesongene av 24 til nå =D ingen andre serier som kan måle seg med slike geniale plotts og twists, har du ikke sett 24 bør du iallefall gi serien en sjanse men nå er jeg helt 24 frelst, så det er nok en god del som er uenig med meg smak og behag
Vis hele sitatet...
Det er ikke mange % av de som har sett fast på "24" som er uenig med deg. Det kan ikke tenkes.
Sitat av tnt
Det er ikke mange % av de som har sett fast på "24" som er uenig med deg. Det kan ikke tenkes.
Vis hele sitatet...

så sant så sant, jeg blir bare kritisert av mushy hele tiden for å like 24 men han er nok bare sint fordi jeg truer ham til å se 24
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Nå skal mushy ha all rett til å kritisere serien om han ikke liker den. Men har vært ute for mange folk som kritiserer uten å faktisk ha sett mer enn 30min.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Om du har sett OZ og Band of Brothers, og likte de seriene, kan jo du alltids hive deg på flere HBO-serier som Deadwood, Carnivale, Sex and the City og The Sopranos. Jeg kan personlig garantere for kvaliteten til HBO .
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Å sammenligne BOB, OZ med Sex and the City blir jo som å sammenligne brus og øl.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av tnt
Å sammenligne BOB, OZ med Sex and the City blir jo som å sammenligne brus og øl.
Vis hele sitatet...
Det de har felles er at de er GODE. Jeg har likt alle HBO-serier hittil, men det er slett ikke alle serier jeg liker. HBO er jo også kjent for kvalitet og gjennomførelse.
Sitat av tnt
Det er ikke mange % av de som har sett fast på "24" som er uenig med deg. Det kan ikke tenkes.
Vis hele sitatet...
Jeg så bortimot hele første seson av "24", og jeg hater rett og slett serien. Spør meg ikke hvorfor, men kan ikke fordra den.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av MartinB
Jeg så bortimot hele første seson av "24", og jeg hater rett og slett serien. Spør meg ikke hvorfor, men kan ikke fordra den.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg sa at det var få %, for det finnes absolutt mange folk. Men særs liten del av de som har sett en sesong.
Sitat av tnt
Nå skal mushy ha all rett til å kritisere serien om han ikke liker den. Men har vært ute for mange folk som kritiserer uten å faktisk ha sett mer enn 30min.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at jeg har sett alle sesongene, bortsett ifra noen episoder i sesong 5. Og konklusjonen er: Mye av det samme. Men jeg syntes at serien er spennende, men slik som Megastick sier han tvinger meg til å se (5x 18 timer, hvor jeg for fryste seigdamer i nesen hver gang jeg sovner) - så blir du litt lei Men for all del, spennende serie, og den er god underholdning. Og er enig med deg, det er en folkesykdom å dømme før man vet, og å uttale seg før man kjenner sannheten.

Edit: Og må legge til at nyeste sesong ser svært spennende ut, og tror den kan skille seg ut ifra de foregående, som jeg syntes har blitt litt like hverandre (En trussel, Jack får bank, Jack mister familie, Jack gir bank, Jack vinner tilbake familie, Jack bauer saves the day)

Og har også blitt tvunget til å se Day Break - som jeg syntes er svært god.
Sist endret av Keyser Söze; 4. desember 2006 kl. 23:25.