Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4246
Mistet laptopen fra 2 meters høyde, og nå er skjermen ødelagt. Muligens også noe mer.

Datamaskinen var relativt billig, kostet rundt 4000. De fleste har sagt at det beste er å kjøpe en ny.


Er det noe håp å få fikset dette til en tusenlapp? Evt. sjekke om det er feil på annen hardware?

Koble til en monitor eller TV, se om du får bilde.
Sjekk modellnummeret på pcen på aliexpress og se hva ny skjerm koster.

Søk så opp på youtube og se hvor enkelt det er å bytte skjermen.

Om det er clip-on skjerm så kan det være verdt det.

Om det er spesialverktøy som kreves, så er det ikke sikkert det er verdt tiden og pengene.
Trådstarter
Modellnummeret er
14-bp083. HP.

HVordan finner jeg ut av hvor enkelt det er å bytte selve skjermen?
Sist endret av Daaaaaaaa; 21. juli 2019 kl. 21:02.
Er nok bedre å kjøpe ny, slike reparasjoner pleier ikke å være billige, spesielt ikke om det er mer en skjermen som viser seg å være ødelagt.
Kjipt å stå der tilslutt å ha brukt 4000kr på reparasjoner når du kunne kjøpt helt ny, muligens bedre laptop til samme pris.
Søkte på ali om pc, dog mulig noe på ebay men tviler på at du finner noe, de er så billige at somoftest at det ikke finnes billige reservedelrr pga markedet
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser ut som en typisk HP-laptop, og da kan du relativt enkelt bytte LCD-panelet ved å sprette opp skjermkanten (festet med klips rundt hele, muligens et par skruer og men det tviler jeg på, og sannsynligvis dobbeltsidig teip innerst). Nytt panel skulle jeg tro ligger mellom 1000 og 2000 som ny originaldel, hvis det er å få tak på. Sjekk med EET Nordics, de har masse HP-reservedeler.