Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2509
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei Freak. Har seg sånn at jeg ble utsatt for en ganske traumatisk opplevelse der jeg ble truet med å miste alt jeg har i livet. Det var spesielt en person som sto bak angrepet. Jeg kjenner denne personen (ikke rusmiljø) nokså godt.

Den følelsen jeg kjente på under selve hendelsen var en desperasjon og fortvilelse jeg aldri har vært i nærheten av å oppleve før. Det at jeg trodde at denne personen var et godt menneske, gjør sviket enda mer fortvilende.

Selv om det har gått en stund nå, går jeg rundt å tenkt på dette veldig ofte. Det er ofte det siste jeg tenker på før jeg sovner osv.

Har utviklet et ekstremt hat for denne personen. Så intenst at jeg ønsker denne person all ulykke. Jeg Bruker så mye energi på å hate. Jeg blir ofte i dårlig humør fordi jeg et så sint og bitter på innsiden.

Akkurat nå ser jeg ikke noe løsning på dette. Klarer ikke slippe hatet, og det spiser meg opp.

Tar gjerne i mot erfaringer hvis noen har opplevd et slikt intenst hat som blir et problem i hverdagen.

Litt mer info: jeg er mann. Velger å ikke gi så nye info om selve situasjonen i redsel for å bli gjenkjent. Jeg er ikke voldelig og har aldri vært i et fysisk slagsmål i mitt liv. Så uansett hvor mye jeg ser for meg å slå denne personen midt i fleisen er det ikke noen fare for at noe crazy kommer til å skje.
Hat er meget selvdestruktivt, og vil slite deg helt ut. Skjønner følelsene du har. Kan anbefale terapi for dette. Ta en titt på http://www.sinnemestring.no/ Har ikke prøvd det selv, men lever i dag et liv så og si uten hat for noen eller noe(noen ganger kan det selvfølgelig glippe). Et lykkelig liv er et liv uten hat, og mye kjærlighet, men lett er det ikke å forandre på

Tro meg på at jo lenger du gir næring til hatet, jo værre blir det å bli kvitt det.
Sist endret av downlow; 4. desember 2017 kl. 21:42.
Om denne trusselen om att du skal miste alt du har i livet er real, og ikke bare noe piss som en dust har slengt ut i en krangel, så må du jo raise hell da. Eller anmelde vedkommende om det er aktuelt for deg å ha noe med snuten å gjøre.
Hvis ikke kommer det til å gnage deg opp, eller du blir en dude som folk kan gjøre hva faen de vill med.
Det er jo noe som heter at det å hate er som å drikke gift for å så å håpe at det dreper personen. Har personen gjort noe som er ulovlig, kanskje gjort en injurie mot deg, dritet deg ut offentlig? Da gjelder det å samle alt av beviser og bygge opp en sak, for så å gå til politiet med dette. Dette er ikke noe jeg anbefaler, men prøv å samle opp beviser; kanskje konfrontere personen med et vitne eller evt. et skjult kamera? Det gjelder å løse konflikten uten at du gjør noe ulovlig her.
▼ ... over et år senere ... ▼
Føler med deg! men la karma fikse det
Hadde en sånn jeg også la for hat, å det preget hverdagen veldig, både privat og jobb.
Plutselig en dag så får jeg høre at han har fått 3 nye pustehull over en diskusjon med en fyr som allerede var på vei inn i jailern.
Selv om denne personen skylder meg en del penger, så velger jeg å la det gå som en dyrere lærepenge og takke karma så jeg slapp å havne inne selv.
Eneste måten og få mer trøbbel på det. Go big or go home.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Vet vedkommende om dette? Det er kanskje en litt ukonvensjonell måte, men hva med å ta kontakt med han og fortell klart å rolig hvor råttent det han har gjort var, og at han rett og slett er et forferdelig menneske. Bare pass på at det ikke høres ut som en trussel (lydopptak kan være lurt). Det å bare få fortalt han det kommer til å være en lettelse, og med mindre han er fullstendig psykopat bør det kunne få han til å reflektere litt over saken (selv om det ikke virker sånn).

Og hvis han skulle bli voldelig, har du jo i det minste loven på din side.