Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 971
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-9C0FBBD5B109

En kompis satte denne lista sammen for meg, jeg vil bare at flere skal ta en titt å se om jeg gjør rett valg i tingene her.. Siden det er ekstremt mye penger for meg..

Så, er det noe jeg burde bytte ut, i forhold til andre deler osv?

Takker for alle svar!
Grafikkort?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Dårlig kompis du har. Vent på videre svar her, sitter på Tlf selv...
Utvikler
Trådstarter
Grafikkkortet hoppet visst ut av listen, er der nå
Der var det mye tullete komponenter.
Er det noen grunn til at du skal ha det dyreste som finnes av skjermkort, en gammel generasjon av CPU, rådyr skjerm og håpløs vannkjøing?

Går fint an å halvere summen og få en PC som spiller det som finnes.
Sist endret av Goophy; 15. juli 2013 kl. 14:34.
Utvikler
Trådstarter
Jeg vet ikke jeg.. Skal for det meste bruke pcen til å jobbe med utvikling av nettsider.. Så er dette et alternativ til imac, jeg vil jo helst spare mest mulig penger..
Hvis du kun skal lage nettsider på den kan du kutte ned totalen ekstremt mye.
Skal du ikke spille trenger du ikke et dedikert skjermkort i det hele tatt feks.

Hva nøyaktig skal du bruke den til?
Får lyst til å gråte til den lista der Setter sammen noe når jeg kommer hjem, er på tlf atm.

Du kan nok spare inn litt penger på den lista her også, men jeg synes nå fortsatt dette er ekstremt rimelig i forhold til den lista kompisen din ga deg..

http://gyazo.com/300ab8e2ad24bb96fa96ec035767ab73

Ting du eventuelt kan spare litt inn på:

- Power supply
- Cpu kjøler er strengt tatt ikke nødvendig, men greit å ha
- i7 til i5; tviler på at det du skal drive med krever hyperthreading teknologi, men men, kan hende du trenger det senere
- SSD kan du kutte, men det er godt med en litt mer "snappy" pc

Bare mitt forslag, sikkert noen som har noe bedre. Am I right?

Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Får lyst til å gråte til den lista der Setter sammen noe når jeg kommer hjem, er på tlf atm.

Du kan nok spare inn litt penger på den lista her også, men jeg synes nå fortsatt dette er ekstremt rimelig i forhold til den lista kompisen din ga deg..

http://gyazo.com/300ab8e2ad24bb96fa96ec035767ab73

Ting du eventuelt kan spare litt inn på:

- Power supply
- Cpu kjøler er strengt tatt ikke nødvendig, men greit å ha
- i7 til i5; tviler på at det du skal drive med krever hyperthreading teknologi, men men, kan hende du trenger det senere
- SSD kan du kutte, men det er godt med en litt mer "snappy" pc

Bare mitt forslag, sikkert noen som har noe bedre. Am I right?
Vis hele sitatet...

EDIT: Det som var dårlig med kompisen sitt forslag xD

1) Treig harddisk
2) OVERKILL skjermkort, du har strengt tatt ikke bruk for noe, mtp at haswell cpuene har grei innebygd grafikk.
3) Pikkdyrt hovedkort.
4) Dum cpu kjøler? h100i koster jo like mye.
5) Foretrekker fractal r4 kabinettet fremfor det han fant. Fractal sitt er lyddempet, og ser bra ut

Lykke til med kjøpet!
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvis du kun skal lage nettsider på den kan du kutte ned totalen ekstremt mye.
Skal du ikke spille trenger du ikke et dedikert skjermkort i det hele tatt feks.

Hva nøyaktig skal du bruke den til?
Vis hele sitatet...
Jeg har akkurat startet et firma innenfor webutvikling, så jeg skal bruke denne til å jobbe på. Men det hadde jo vært aller tiders å kunne game med kompiser osv også!

Trenger vel en som ikke blir så varm, og kjører alt smertefritt.. Slik at jeg ikke taper tid på at maskinen er treg..
Den jeg bruker nå, har en tidens til å slå seg av, om man kobler 2 skjermer til den og jobber med begge..

Det jeg ser etter er en kraftmaskin som takler hverdagen min bra, og det er en pc jeg trives med!

Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Får lyst til å gråte til den lista der Setter sammen noe når jeg kommer hjem, er på tlf atm.

Du kan nok spare inn litt penger på den lista her også, men jeg synes nå fortsatt dette er ekstremt rimelig i forhold til den lista kompisen din ga deg..

http://gyazo.com/300ab8e2ad24bb96fa96ec035767ab73

Ting du eventuelt kan spare litt inn på:

- Power supply
- Cpu kjøler er strengt tatt ikke nødvendig, men greit å ha
- i7 til i5; tviler på at det du skal drive med krever hyperthreading teknologi, men men, kan hende du trenger det senere
- SSD kan du kutte, men det er godt med en litt mer "snappy" pc

Bare mitt forslag, sikkert noen som har noe bedre. Am I right?




EDIT: Det som var dårlig med kompisen sitt forslag xD

1) Treig harddisk
2) OVERKILL skjermkort, du har strengt tatt ikke bruk for noe, mtp at haswell cpuene har grei innebygd grafikk.
3) Pikkdyrt hovedkort.
4) Dum cpu kjøler? h100i koster jo like mye.
5) Foretrekker fractal r4 kabinettet fremfor det han fant. Fractal sitt er lyddempet, og ser bra ut

Lykke til med kjøpet!
Vis hele sitatet...

Tusen takk! Tror ikke jeg skal høre så alt for mye på han ang. deler. Funker det du har satt sammen her med 3 skjermer samtidig? Du fikk i allefall tatt vekk halvparten av prisen. WOW.. Tusentakk!
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Jeg har akkurat startet et firma innenfor webutvikling, så jeg skal bruke denne til å jobbe på. Men det hadde jo vært aller tiders å kunne game med kompiser osv også!

Trenger vel en som ikke blir så varm, og kjører alt smertefritt.. Slik at jeg ikke taper tid på at maskinen er treg..
Den jeg bruker nå, har en tidens til å slå seg av, om man kobler 2 skjermer til den og jobber med begge..

Det jeg ser etter er en kraftmaskin som takler hverdagen min bra, og det er en pc jeg trives med!
Vis hele sitatet...
Ta lista mi da, og sleng på et gtx 770 av valgri sort
Utvikler
Trådstarter
Er det noe problem å bygge den? Eller finner du lett alt på google?
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Er det noe problem å bygge den? Eller finner du lett alt på google?
Vis hele sitatet...
Ta foreksempel å se på den videoen her mens du bygger. Han er veldig flink til å forklare, og han går gjennom ting nøye
Nei, vil ikke se på det som et problem!

http://www.youtube.com/watch?v=LuzWUCXp5Ro