Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1119
Skal da ha en bærbar pc til siste året på ungdomskolen og litt etterpå hos venner også skal jeg bygge/kjøpe en stasjonær som skal klare de kraftige oppgavene

Helst en ultrabook fordi de er lette og raske. Den skal være 13,3/14".
Skal egentlig bare brukes til skole, se film, spille/surfe på nettet og kanskje noen "indie spill" som du finner på Steam så ikke noen store krav.

Helst en pc som holder et par år.

Budsjettet ligger på ca 5-7k men kan gå over hvis jeg får mye for pengene eller under hvis dere mener jeg ikke trenger en ultrabook til 7k.

Har sett på denne: http://www.dustinhome.no/product/501...touch-13-3-w8/

Takk for alle svarene
Ingen som kommer med noen forslag?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Tjaa jeg hadde ventet til flere produsenter hadde kommet med haswell lineupsene sine. Personlig venter jeg på Asus sine ZENBOOKS (evt noe fra Sony) med haswell
Sist endret av Slaps; 13. juli 2013 kl. 20:48.
Macbook air.
Sikkerhetsklarert
Den du har linket til på dustin har kjiiiiip oppløsning.

Ville også ventet noen uker på at haswell modellene kommer.
Noter dere at tråden ble startet for over ett år siden. Han har sikkert kjøpt laptop for leeeenge siden
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Noter dere at tråden ble startet for over ett år siden. Han har sikkert kjøpt laptop for leeeenge siden
Vis hele sitatet...
Hæ?

titegn
Sitat av Slaps Vis innlegg
Hæ?

titegn
Vis hele sitatet...
Heh.. Så visst på når han registrerte seg, og ikke når tråden startet opp..

**Flaut**
Antar at det tar lang tid før haswell ultrabookene kommer og vil jo ha helst ha en før skolestart
Har sjølv denne og er storfornøyd, den koste dog litt over 7k...:
http://www.dustinhome.no/product/501...m-fhd-13-3-w8/
Har og i ettertid bytta ut HDD med SSD og slengt inn meir RAM (10GB totalt), men den var god før det og :-)
Sist endret av johskar; 15. juli 2013 kl. 01:26.
ASUS Vaio Pro 13! Haswell-prosessor (god batteritid og ytelse), HD-skjerm, 1kg, kjempetynn, karbonfiber, SSD, bakbelyst tastatur.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
ASUS Vaio Pro 13! Haswell-prosessor (god batteritid og ytelse), HD-skjerm, 1kg, kjempetynn, karbonfiber, SSD, bakbelyst tastatur.
Vis hele sitatet...
Asus vaio pro 13? Mener du ikke Sony Vaio pro i så fall har jeg sett på denne men fant ut at den var litt for dyr
Dersom du skal ha Haswell-prosessor så er de eneste alternativene Sony Vaio Pro 13 eller en relativt dyr Dell XPS (tror det var 12.2k)

Ellers enn det så er det et par greie tilbud på noen ultrabooks på CDON

Her er de bra tilbudene på ultrabooks:
Asus Zenbook
Fujitsu lifebook (uten SSD, det må du eventuelt kjøpe ved siden av)
En tilsvarende Fujitsu
En litt bedre lifebook, med SSD.

De kan være litt gamle, men du får ihvertfall en del for pengene.
Sist endret av MBTI; 15. juli 2013 kl. 19:54.